ChatGPT, הצ'אטבוט הפופולרי של חברת OpenAI, חזר לפעול בסוף השבוע באיטליה לאחר שהחברה מילאה את רוב הדרישות של הרשות להגנה על המידע במדינה. בסוף מרץ הורתה הרשות להפסיק זמנית את פעילותו של ChatGPT ופתחה בחקירה נגד OpenAI בחשד שאספה מידע על אזרחים בניגוד לחוק על מנת לאמן את הצ'אטבוט. בנוסף, טענה הרשות כי החברה לא מנעה מקטינים להשתמש בשירות.
1 צפייה בגלריה
ChatGPT על רקע דגל איטליה
ChatGPT על רקע דגל איטליה
צ'או ChatGPT. החרם נגמר
(צילום: Ascannio / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הרשות הודיעה כי OpenAI מסרה לה מידע חדש לגבי אופן השימוש בדאטה של המשתמשים ויצרה טופס מקוון שמאפשר לאזרחי האיחוד האירופי לדרוש שהחברה לא תשתמש במידע שלהם על מנת לאמן את מודלי השפה שלה. בנוסף, OpenAI דורשת כעת מאזרחי איטליה להקליד את תאריכי הלידה שלהם בתהליך ההרשמה ל-ChatGPT. ילדים מתחת לגיל 13 לא יוכלו להשתמש בשירות וקטינים מתחת לגיל 18 יצטרכו לקבל את הסכמת הוריהם. ברשות הבהירו כי החקירה נגד OpenAI טרם הסתיימה וכי על החברה האמריקאית לעמוד בכמה דרישות נוספות. בין היתר נדרש ממנה לפתוח בקמפיין ציבורי שבמסגרתו תסביר לאזרחי איטליה כיצד היא עושה שימוש בדאטה שלהם, ותדגיש כי יש להם אפשרות לדרוש שלא ייעשה שימוש במידע שלהם.
האיסור הזמני על הפעלתו של ChatGPT באיטליה, שהפכה למדינה הדמוקרטית הראשונה שנקטה בצעד כזה, הגיע על רקע התגברות הקולות הקוראים להידוק הרגולציה על כלים של בינה מלאכותית יוצרת (גנרטיבית), בהם צ'אטבוטים ומודלים שהופכים פקודות טקסט לתמונות וסרטונים. בחודש שעבר חתמו חוקרים בולטים בתחום ה-AI על מכתב פומבי שקורא לעצירת ההתקדמות בתחום לחצי שנה לפחות ובמקביל לנסח פרוטוקולים שיבטיחו שהטכנולוגיה לא תזיק לאנושות; הרגולטורים בקנדה ובצרפת חוקרים תלונות שהתקבלו על ChatGPT; ובשבוע שעבר התגבשה בפרלמנט האירופי הסכמה על חקיקה שתדרוש ממפתחים לחשוף אם התאמנו על מידע שמוגן בזכויות יוצרים.