מחאה נדירה במשרדי מטא בתל אביב: עו"ד גיא אופיר הגיע היום (ד') למשרדי ענקית הטכנולוגיה והציב בכניסה אליהם לוגו מוכתם בצבע אדום של הרשת החברתית פייסבוק. "פייסבוק מתירה את שפיכת הדם של אזרחי ישראל, כי זה טוב לפרנסה, ומגדיל (את) צריכת הפלטפורמה!" כתב אופיר בפוסט שפרסם בפייסבוק.
1 צפייה בגלריה
הלוגו המוכתם של פייסבוק
הלוגו המוכתם של פייסבוק
הלוגו המוכתם של פייסבוק

עוד בנושא:

לטענת אופיר, פייסבוק לא מסירה פוסטים שמהללים את חמאס וזוכים לאלפי לייקים ושיתופים, למרות דיווחים של משתמשים לפלטפורמה. בתגובות לפוסט שלו הוא פרסם קישור לסרטון שעלה לפייסבוק כבר ב-7 באוקטובר ובו נראים אנשי חמאס גוררים חיילי צה"ל על הקרקע. המשתמשת שהעלתה את הסרטון כתבה בפוסט "אני לא יכולה" עם סמיילי צוחק, דגל פלסטין ולב.
"אז היום הגענו למשרדי פייסבוק בת"א", כתב אופיר, "ועיצבנו את הלוגו שלהם מחדש, כך שיבטא את מה שפייסבוק עושה: 'מוניטיזציה של הדם'". ממטא לא נמסרה תגובה לפניית ynet בנושא.
מטא ספגה לא מעט ביקורת על התנהלותה מאז שהתחילה המלחמה ב-7 באוקטובר: נזכיר כי מחבלי חמאס השתמשו בחשבונות פייסבוק ואינסטגרם של קורבנותיהם בישראל כדי להעלות פוסטים ואפילו כדי לשדר בלייב את מעשי הזוועה שלהם; משפחות של נעדרים ונרצחים נאלצו להתמודד עם תגובות לועגות של משתמשים ממדינות מוסלמיות בפייסבוק; ובוואטסאפ דיווחו משתמשים ישראלים על מבול של הודעות מאיימות ועל צירוף שלהם לקבוצות שמציגות תכנים אנטי-ישראליים קשים. מנגד, משתמשים פרו-פלסטינים טוענים כי מטא מנסה להשתיק אותם ומצמצמת את החשיפה של הפוסטים שלהם, טענה שהחברה מכחישה בתוקף. ההפצה של תכנים שכוללים אלימות, ביטויי שטנה ותמיכה בטרור מעוררת דאגה באיחוד האירופי, שבשבוע שעבר דרש ממטא, ולצדה גם מהמתחרה טיקטוק, לדווח לו תוך שבוע על הצעדים שהן נוקטות על מנת למנוע הפצה של תכנים כאלה. נציבות האיחוד עשויה לפתוח בחקירה נגד שתי הפלטפורמות אם התשובות שלהן לא ישביעו את רצונה.

מטא ת"א מול מטא דובאי

מטא הצהירה כי בתשעת הימים הראשונים של המלחמה הסירה או סימנה כ"תוכן פוגעני" יותר מ-2.215 מיליון תכנים בערבית ובעברית שהפרו את המדיניות שלה. בניסיון להנמיך את גובה הלהבות היא גם החליטה לשנות את הגדרת ברירת המחדל באזור, כך שפוסטים בפרופילים פרטיים יהיו פתוחים לתגובות של חברים או עוקבים מבוססים בלבד, וכן העלימה את התגובות הראשונות לפוסטים מהפיד הראשי.
השבוע שפך אור הוול סטריט ג'ורנל על הקשיים של מטא בניטור תוכן סביב המלחמה: לפי הדיווח של העיתון, המערכות האוטומטיות של פייסבוק ואינסטגרם מתקשות להתמודד עם ניטור תוכן בעברית וערבית בדיאלקט פלסטיני, וכאשר מטא מפקידה עובדים אנושיים על משימת ניטור התוכן, הם מתקשים להסכים כיצד יש לאכוף את כללי הקהילה של החברה. בין היתר צוין בדיווח כי ישנם חילוקי דעות בנושא בין הצוות בתל אביב לבין הצוות בדובאי, שאחראי על השטחים הפלסטיניים.