אילון מאסק הצהיר כי ישיק פלטפורמת בינה מלאכותית שאותה הוא מכנה "TruthGPT" - אלטרנטיבה לצ'אטבוט הפופולרי ChatGPT. בראיון לרשת פוקס ניוז, הסביר מאסק כי גישה אלטרנטיבית ליצירת AI נחוצה כדי למנוע את הרס האנושות. "אני עומד להתחיל במשהו שאני קורא לו TruthGPT, או בינה מלאכותית שמחפשת את האמת במקסימום, שמנסה להבין את טבעו של היקום", אמר. "אני חושב שזו עשויה להיות הדרך הכי טובה לבטיחות, כי לא סביר שבינה מלאכותית שאכפת לה להבין את היקום תחסל בני אדם, מאחר שאנחנו חלק מעניין מהיקום".

עוד בנושא:

הוא השווה זאת לכוח של בני אדם על חיות, שבעקבותיו הם יכולים תיאורטית לבחור לפגוע בהן, אך בוחרים לא לעשות זאת. "אנחנו יודעים שהאנושות יכולה להחליט לצוד את כל השימפנזות ולהרוג אותם, אבל אנחנו למעשה שמחים שהם קיימים, ושואפים להגן על סביבות המחיה שלהם", הסביר.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: AP)
מאסק הדגיש את הסכנות בפיתוח בינה מלאכותית באופן לא מבוקר, וקרא לרגולציה ממשלתית על התחום. הוא אמר כי "בינה מלאכותית עשויה להיות מסוכנת יותר מתכנון מטוסים שנוהל לא נכון, או ייצור רכבים גרוע. יש לה את הפוטנציאל להרס הציוויליזציה". הוא נתן דוגמה שלפיה בינה מלאכותית מאוד אינטיליגנטית עשויה לכתוב בצורה טובה מאוד, ולהצליח לבצע מניפולציה על דעת הקהל.
"מה קורה כשמגיע משהו הרבה יותר חכם מהאדם הכי חכם? קשה מאוד לצפות. לכן עלינו להיות זהירים עם AI, צריכה להיות רגולציה ממשלתית, כי זה משפיע על הציבור - כמו שיש רגולציה על מזון, תרופות ותעופה, כדי שחברות לא יעגלו פינות בנושא הבטיחות. הרבה פעמים מחילים רגולציות רק אחרי שמשהו נורא קורה, במקרה של AI זה עשוי להיות מאוחר מדי, ה-AI עשויה להיות בעמדת שליטה בנקודה הזו", הזהיר.
מאסק טען כי לארי פייג', המייסד השותף של גוגל, היה חברו הטוב, וכי בשיחות ביניהם התרשם כי אינו לוקח את נושא הבטיחות בבינה מלאכותית ברצינות הראויה. "הוא רוצה בינה מלאכותית שתהיה מעין אל דיגיטלי, עם סופר-אינטיליגנציה, כמה שיותר מהר. אני מסכים שיש הרבה פוטנציאל לטוב בטכנולוגיה כזו, אבל גם לרע", אמר. הוא תיאר איך מסיבה זו היה שותף לפני מספר שנים להקמת ארגון OpenAI - שהוקם כארגון ללא מטרות רווח ועם טכנולוגיה בקוד פתוח.
אך כעת מאסק האשים את OpenAI, שאותה עזב לפני מספר שנים, בכך ש"אימנה את הבינה המלאכותית לשקר" והפכה לארגון "למטרות רווח" ול"בעלת ברית קרובה של מיקרוסופט". מאסק רמז כי הפעולות של OpenAI למען רווח עשויות לפגוע באתיות של מודלים של בינה מלאכותית, והציג את המתווה שלו כאופציה השקופה יותר. "אני מתחיל מאוחר, אבל אנסה ליצור אופציה שלישית", אמר, בהתייחסות למתחרות מיקרוסופט וגוגל.
2 צפייה בגלריה
GPT-4
GPT-4
מודל השפה GPT-4 של OpenAI. "בעלת ברית קרובה של מיקרוסופט"
(צילום: Tada Images / Shutterstock.com)
מאסק התייחס בראיון גם לרכישה שלו את טוויטר ולשינויים שהוא מחיל בפלטפורמה. "בתור משתמש כבד, הרגשתי שמשהו הולך בכיוון לא טוב, ושלהנהלה לא אכפת מלתקן את טוויטר. לכן רציתי לבדוק אם לרכוש אותה זה אפשרי", אמר. מאסק טען כי גילה ש"לכמה רשויות ממשלתיות יש גישה מלאה לכל מה שקורה בטוויטר. זה כולל הודעות אישיות, כי הן לא היו מוצפנות. המטרה של טוויטר החדשה היא להיות הוגנת, ולא לתעדף אף אידאולוגיה פוליטית".
בחודש שעבר מאסק חתם על מכתב יחד עם חוקרי בינה מלאכותית נוספים ובכירים בתעשייה, שקורא לחברות להפסיק לחצי שנה עם פיתוח מערכות בינה מלאכותית עוצמתיות יותר מהמודל העדכני של OpenAI שקרוי GPT-4. המכתב התייחס ל"ניסויי הענק ב-AI" שיוצריהם לא יכולים "להבין, לצפות או לשלוט עליהם באופן אמין".
בחודש שעבר מאסק אף הקים חברה בשם X.AI. לפני כן פורסמו דיווחים על כך שהוא מגייס חוקרי בינה מלאכותית, בין היתר מ-DeepMind, מעבדת מחקר הבינה המלאכותית של גוגל, וכי רכש מעבדים גרפיים רבים שנדרשים ליצירת יישומי בינה מלאכותית.