אילון מאסק אומנם חתם רק לפני כמה שבועות על מכתב שדורש להאט את קצב הפיתוח של יישומי בינה מלאכותית מתקדמים, אבל זה לא מפריע לו לעבוד על אחד כזה משלו. בשבועות האחרונים פנה מאסק לשורה של חוקרי בינה מלאכותית לבדוק אפשרות להקים מעבדת מחקר חדשה לפיתוח אלטרנטיבה ל-ChatGPT של OpenAI, בהם איגור בבושקין, חוקר בינה מלאכותית בכיר לשעבר בחברת DeepMind שבבעלות גוגל. בסוף שבוע פורסם כי מאסק הקים חברת בינה מלאכותית חדשה בשם X.AI ורשם אותה במדינת נבאדה.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק. מצטרף למרוץ הבינה המלאכותית
(צילום: AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לאחרונה דווח כי מאסק רכש כ-10,000 מעבדים גרפיים (GPUs) מתוצרת חברת אנבידיה, שמשמשים לאימון והרצת מודלים של בינה מלאכותית. לפי דיווח בפייננשל טיימס, מאסק מנהל מגעים עם כמה משקיעים בטסלה ובספייס-איקס לגבי הזרמת כספים למיזם החדש.
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< למרות שעדיין אין הרבה פרטים על פרויקט הבינה המלאכותית הפוטנציאלית של מאסק, הוא לא מסתיר את דעתו על ChatGPT. מאסק עצמו ייסד את OpenAI ב-2015, אך מאז ניתק לחלוטין את הקשר עם החברה. לפני חודשיים צייץ: "OpenAI נוצרה כקוד פתוח, חברה ללא מטרות רווח כדי לשמש משקל נגד לגוגל, אך כעת היא הפכה לחברת קוד סגור הנשלטת למעשה על ידי מיקרוסופט".
מאסק אמר בשנה האחרונה כי ChatGPT הוא אמנם פיתוח מרשים מאוד, אבל הוא סובל מ"וירוס של מוח Woke" (Woke הוא מושג שמתאר ערנות לחוסר הגינות חברתי או פוליטי, ובשנים האחרונות הוא הפך למעין מילה נרדפת ל"שמאלני" או "יפה נפש" על ידי הציבור השמרני בארה"ב). בציוץ אחד שאל: "האם ChatGPT מוטה נגד שמרנים? זה חשש רציני“. בציוץ אחר אמר מאסק: "הסכנה באימון בינה מלאכותית להיות Woke היא קטלנית“. כדי להוכיח את הטענה של אנשי תקשורת ימנים כי ChatGPT "נותן תשובות ליברליות על גיוון גזעי ומגדרי וזכויות טרנסג‘נדרים", שאלו כמה אנשי ימין את ChatGPT האם מותר להשתמש בקללות גזעניות כדי לעצור פצצה גרעינית. מכיוון שהצ'אטבוט מתוכנת לענות רק בצורה מסוימת, הוא השיב כי ״אף פעם לא בסדר להשתמש בהשמצות גזעניות״. מאסק לקח ברצינות את הפרובוקציה ואמר כי "תוצאות הניסוי מדאיגות".