47 שנה אחרי שהלך לעולמו, אלביס פרסלי חוזר אל הבמה: הולוגרמה מבוססת בינה מלאכותית של מלך הרוקנ'רול תככב במופע חדש בשם "האבולוציה של אלביס" (Elvis Evolution) שיעלה בלונדון בנובמבר 2024 וינדוד לאחר מכן ללאס וגאס, טוקיו וברלין.
1 צפייה בגלריה
אלביס פרסלי
אלביס פרסלי
אלביס פרסלי על הבמה בהוואי בשנת 1973
(צילום באדיבות: Elvis Presley Enterprises LLC)
המופע, שמאחוריו עומדת החברה הבריטית Layered Reality, ייקח את הצופים למסע שמתחיל בטופלו, מיסיסיפי, העיר שבה אלביס נולד בשנת 1935, וממשיך אל התחנות השונות בחייו, בהן אחוזת גרייסלנד בממפיס שבה חי עם משפחתו ולאס וגאס שבה הופיע מאות פעמים בחייו.
"זאת הולכת להיות חגיגה של חייו של אלביס: האיש, המוזיקה, המורשת המוזיקלית שלו", הצהיר מנכ"ל Layered Reality, אנדרו מקגינס. המופע צפוי לשלב בינה מלאכותית, הקרנה הולוגרפית, מציאות רבודה (AR), תיאטרון ואפקטים רב-חושיים. בתום המופע הצופים יוזמנו להשתתף באפטר-פארטי שבמהלכו יוכלו לבלות בבר ובמסעדה עם דיג'יי ומוזיקה חיה בהשראת הזמר.
ריפרש
אל תספידו את המטאברס עדיין / עם גלעד טלמון
48:56
המופע נוצר כמובן באישור מנהלי העיזבון של פרסלי, שסיפקו למפיקים אלפי תמונות וסרטונים ביתיים של הזמר המנוח על מנת שיוכלו ליצור עבורו אווטאר (כפיל דיגיטלי) באמצעות בינה מלאכותית.
העניין הציבורי באלביס, שהלך לעולמו בשנת 1977 בגיל 42 בלבד, התגבר בשנים האחרונות, בין היתר הודות לסרטים "אלביס" (באז לורמן, 2022) ו"פריסיליה" (סופיה קופולה, 2023) שעסקו בחייו, בקריירה שלו ובמערכת היחסים שלו עם אשתו. נזכיר כי לפני שנה הלכה לעולמה במפתיע בתו היחידה של הזמר, ליסה מארי.

השראה מאבבא

מופעים מוזיקליים בכיכובן של הולוגרמות במקום אמנים בשר ודם הפכו לתופעה בשנים האחרונות: המופע Voyage, שבו מופיעות ארבע הולוגרמות של חברי להקת אבבא (ABBA), רץ בהצלחה בלונדון משנת 2022, כאשר לפי ההערכות ההכנסות ממנו עומדות על כשני מיליון פאונד בשבוע.
הטכנולוגיה מאפשרת לחברי הלהקה לשבת בבתיהם בשבדיה בזמן שהאווטארים שלהם מופיעים באולם ייעודי בלונדון כמה ערבים בשבוע, לפעמים אפילו פעמיים ביום. עם זאת, בניגוד לאלביס, חברי הלהקה נדגמו בעצמם לתלת-ממד על מנת ליצור את האווטארים שלהם. בחודש שעבר חשפה גם להקת הרוק הכבד קיס (Kiss) אווטארים שצפויים להחליף על הבמה את חברי הלהקה כאשר אלה ייצאו לגמלאות.