סין מחריפה את המאבק בהתמכרות לגיימינג: הרגולטורים בבייג'ינג הקפיאו את תהליך האישור של משחקים מקוונים חדשים - כך מדווח היום (ה') אתר South China Morning Post. ההחלטה נחשפה במהלך דיון שערכו אתמול הרשויות עם נציגים של שתי ענקיות הגיימינג המקומיות Tencent ו-NetEase. גורם המעורה בנושא מסר כי אישור המשחקים יוקפא ל"תקופה", כשהמטרה היא לצמצם את מספר המשחקים החדשים במדינה הקומוניסטית.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

2 צפייה בגלריה
ילד משחק וידאו בסין
ילד משחק וידאו בסין
ילד משחק וידאו בסין
(צילום: רויטרס)
בפגישה שהתקיימה ביום רביעי השתתפו נציגים של המפלגה הקומוניסטית השולטת בסין, רשות מרחב הסייבר, משרד התרבות והתיירות והרגולטור של תעשיית הגיימינג - הרשות הלאומית לעיתונות ופרסום (NPPA). הפגישה התקיימה כשבוע לאחר שסין החליטה להגביל באופן דרמטי את שעות המשחק של הקטינים במדינה, שיכולים כעת לשחק רק שלוש שעות בשבוע - בין 20:00 ל-21:00 בימים שישי עד ראשון.
במהלך הפגישה התבקשו נציגי Tencent ו-NetEase לאכוף בקפדנות את הכללים החדשים, אם כי שתי החברות כבר משתמשות בטכנולוגיית זיהוי פנים ודורשות ממשתמשים להקליד שמות מלאים ומספרי זהות על מנת לוודא שהם לא מנסים לעקוף את ההגבלות. שתיהן התבקשו גם לנקות את המשחקים שהן מפיצות מ"ערכים שגויים", למשל "סגידה לכסף" ו"אהבה גאה". כמו כן, הן התבקשו לא למקסם את הרווחים שלהם ממשחקי וידאו ולוודא שצעירים אינם מתמכרים למשחקים.

פגיעה במפתחים

ה-NPPA נוהג לאשר עשרות משחקים חדשים מדי חודש. במחצית הראשונה של 2021 אושרו בסך הכל 592 משחקים חדשים. עצירת האישורים עלולה לפגוע קשות במפתחים הקטנים: ב-2018 ו-2019, לאחר שסין הפסיקה לאשר משחקים חדשים למשך תשעה חודשים, נסגרו לא פחות מ-28 אלף חברות גיימינג במדינה.
2 צפייה בגלריה
משרדי Tencent ו-NetEase
משרדי Tencent ו-NetEase
משרדי Tencent ו-NetEase
(צילום: shutterstock)
המשטר בבייג'ינג מביע כבר תקופה ארוכה דאגה מכך שהתמכרות למשחקים פוגעת בהישגים של בני הנוער בלימודים וגם בבריאות הנפשית והמנטלית שלהם. זו הסיבה שכבר ב-2019 הוגבלו שעות המשחק של קטינים לשעה וחצי בימי חול ושלוש שעות בסופי שבוע וחגים. בחודש שעבר פורסם בעיתון Economic Information Daily שבשליטת המדינה מאמר חריף נגד תעשיית הגיימינג, שבו נעשתה השוואה בין התמכרות למשחקים לבין התמכרות לאופיום - סם שסינים רבים התמכרו אליו במאה ה-19 ושסופק להם על-ידי סוחרים בריטים.
לצד זאת, בחודשים האחרונים סין מחריפה את המדיניות כלפי חברות טכנולוגיה מקומיות, ובעיקר כאלה שמנפיקות בארה"ב. כך למשל, לאחר ההנפקה של חברת שיתוף הנסיעות דידי בניו יורק, נפתחה נגדה חקירה והוסרו עשרות אפליקציות שלה. ההערכה היא כי המפלגה הקומוניסטית חוששת שהרגולטורים בארה"ב ייחשפו למידע על אזרחים סינים, וכן פועלת כדי לרסן את חברות הטכנולוגיה שצוברות, לדעתה, יותר מדי הון ועוצמה.