הוא יקר, לא נוח לשימוש ובינתיים רחוק מלמלא אחר הציפיות של המשתמשים שהתנסו בו. ה-AI Pin של Humane שהוכרז בקיץ של שנה שעברה, מגיע היום (ה') לחנויות וכרגע הוא נראה בעיקר כמו מוצר בוסרי מאוד. חברת Humane, שהוקמה על ידי יוצאי אפל, מתיימרת להחליף את הסמארטפון עם Ai Pin - מכשיר נטול מסך מבוסס בינה מלאכותית. אבל שאיפות לחוד ומציאות גם היא לחוד.
3 צפייה בגלריה
סיכת ה-AI של Humane
סיכת ה-AI של Humane
שני דגמים
(צילום: Humane)
החברה גייסה 230 מיליון דולר עד כה. המכשיר שעבר סדרת ניסיונות בידי כתבים, משפיענים ונסייני טכנולוגיה בינתיים עורר בעיקר ביקורת. למשל הוא מתחמם, איטי, הוא לא פועל חצי מהזמן, אפשר לחבר אותו רק לשירות המזיקה Tidal וכדי לשלוט בו צריך ללמוד מחוות חדשות ולא תמיד אינטואיטיביות. בקיצור, זה לא מוצר שסטיב ג'ובס היה משיק.
אבל Humane היא סטארט-אפ והבטחות צריך לקיים. ההבטחות שלה היו מכשיר שיוכל להחליף את הסמארטפון. תוכלו לבקש ממנו או לפקוד עליו לבצע כל מיני פעולות והוא יבצע. מעין מזכירה וירטואלית חכמה ומבוססת AI. אבל כמו שלצ'אטבוטים כגון ChatGPT או ג'מיני יש הזיות, כך גם ה-AI Pin סובל מהן מדי פעם. זאת כי בסופו של דבר הוא מתבסס על הטכנולוגיה של OpenAI.
3 צפייה בגלריה
סיכת ה-AI של Humane
סיכת ה-AI של Humane
סיכת ה-AI של Humane
(צילום: Humane)
אחת הכותרות באתר טכנולוגיה מוכר הצהירה: "אפילו לא קרוב". מדובר באתר משפיע. בעיתון אמריקאי מהנפוצים במדינה, הנסיין כתב: "השימוש בו עקום".
אבל בואו לא נהיה קטנוניים. יש גם דברים שהרשימו, ואפילו הרשימו מאוד. למשל בזכות היכולת של ChatGPT שעוקפת בסיבוב את כל מה שסירי, אלכסה או אסיסטנט של גוגל יכולים להציע בסמארטפון, אפשר לבקש ממנו לבצע פעולות בשפה טבעית והוא באמת יבצע אותן. למעשה מדובר במה שהסייעניות הקוליות של הטלפונים והטאבלטים שלנו היו אמורות לבצע אך בינתיים רחוקות מכך.
המכשיר מתרגם משפטים בזמן אמת תוך שמירה על האינטונציה של הדובר, מסכם הודעות שהצטברו בתיבת המייל בהינתן הפקודה הקולית "עדכן אותי" (Catch me up), ממליץ על מסעדות לארוחת ערב עם חבר (בלי לשכוח שהוא חובב סושי) וסופר כמה חלבונים יש בחופן שקדים שהוצג לו באמצעות המצלמה. הוא גם יודע להזמין לנו מונית או לרכוש כרטיסים לסרט שעל המודעה שלו אנחנו מסתכלים. בקיצור יש כאן פוטנציאל.
3 צפייה בגלריה
סיכת ה-AI של Humane
סיכת ה-AI של Humane
קצת מוזר לענוד אותו על הבגד
(צילום: Humane)
עם זאת מדובר במוצר יקר. יקר מאוד אפילו. ישנן שתי גרסאות, בשתי רמות מחיר. 699 דולר ו-799 דולר. זה לא כולל מנוי חודשי לשימוש ב-AI ב-24 דולר ועוד מנוי נפרד לשירות המוזיקה של טיידל ב-11.99 דולר אם תרצו. בלי המנוי הבסיסי לא ניתן לעשות במכשיר שימוש, כי הוא מתבסס על שימוש ב-ChatGPT וחיבור לרשת הסלולר של T-Mobile האמריקאית וכמובן שהמנוי לשניהם עולה כסף. כלומר, מדובר כרגע בגאדג'ט מאוד יקר למשתמש הממוצע, בעיקר בהתחשב בזה שהוא לא יכול להחליף לחלוטין את הסמארטפון שלכם.
אין ספק שהחזון של Humane מאוד שאפתני ומרשים. הדור הראשון של המוצר שלה מן הסתם דורש עוד הרבה מאוד ליטושים והתאמות לעולם האמיתי. אבל בינתיים היא כבר לא הראשונה בשוק, יש גם את גאדג'ט AI של Rabbit שהוצג ב-CES וצפוי להגיע למזמינים בקרוב, ויש גם את הגאדג'ט של Brilliant Labs שמגיע בצורת משקפיים. אבל כנראה שסיכת ה-AI אכן מהווה את התצורה הכי שימושית למכשיר כזה. בינתיים צריך להמתין. כמו שסם אלטמן אמר כשנשאל על ההשקעה שלו בחברה - "אין כל ערבויות לכך ש-Ai Pin יהיה סיפור הצלחה ולא מעט פיתוחים טכנולוגיים שנראו בהתחלה כמו הימורים בטוחים נמכרים בסופו של דבר בהנחה של 90% בחנויות חשמל".