המבקרים שהגיעו לראות את הצעקה האחרונה בשבוע האופנה בפריז זכו גם בהצצה למה שמתיימר להיות הצעקה האחרונה בתחום הטכנולוגיה. Ai Pin, גאדג'ט חדש ומסקרן של חברה בשם Humane שטרם יצא לשוק, הוצמד לבגדיהן של הדוגמניות שצעדו על המסלול בתצוגה של בית האופנה קופרני, בהן דוגמנית העל נעמי קמפבל.
3 צפייה בגלריה
נעמי קמפבל עם AI Pin
נעמי קמפבל עם AI Pin
נעמי קמפבל עם Ai Pin. גאדג'ט חדשני או אביזר אופנתי?
(צילום: Johanna Geron / Reuters)
3 צפייה בגלריה
Humane AI Pin
Humane AI Pin
גם בצבע לבן. Humane Ai Pin
(צילום: Miguel MEDINA / AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

Humane הוקמה בשנת 2018 על ידי בני הזוג אימרן צ'אודרי ובתאני בונג'ורנו, שניהם בכירים לשעבר באפל. החברה גייסה עד כה 230 מיליון דולר והיא הכריזה על שיתופי פעולה עם מיקרוסופט, LG, וולוו, קוואלקום וחברת OpenAI שעומדת מאחורי הצ'אטבוט ChatGPT.
ריפרש
פמטק: ההייטק מתחבר לצד הנשי / עם שלי בלוך
32:55
Ai Pin ("סיכת בינה מלאכותית"), המוצר הראשון של החברה, שצפוי לצאת לשוק בקרוב, הוא מכשיר לביש שיוצמד לבגדים ויהיה ניתן לתקשר איתו באמצעות הקול. לא הרבה ידוע עליו, אבל לפי החברה מדובר במכשיר עצמאי, שלא דורש חיבור לטלפון או למחשב. בניגוד לסמארטפון, Ai Pin הוא נטול מסך, אם כי יש לו מקרן לייזר פנימי שמאפשר להקרין תצוגה על משטחים חיצוניים. בנוסף הוא כולל רמקול, מיקרופון, מצלמה וייתכן שגם חיישנים נוספים.
המטרה השאפתנית של Humane היא להחליף את הסמארטפון עם מכשיר נייד מסוג חדש, שיהיה נאמן לחזון ה"מחשוב הסביבתי" (Ambient Computing) - מחשוב שנמצא מסביב למשתמשים כל הזמן ונכנס לפעולה רק כאשר הם זקוקים לו. "Ai Pin מעניק לאנשים הזדמנות לקחת איתם בינה מלאכותית לכל מקום ומאפשר עידן חדש של מחשוב נייד שהוא בלתי מורגש, נטול מסך ובעל חישה", אמרו שני המייסדים על המכשיר העתידי.
3 צפייה בגלריה
אימרן צ'אודרי ובתאני בונג'ורנו, מייסדי Humane
אימרן צ'אודרי ובתאני בונג'ורנו, מייסדי Humane
מייסדי Humane, אימרן צ'אודרי ובתאני בונג'ורנו
(צילום: Humane)
צ'אודרי חשף אב-טיפוס של המכשיר באירוע של TED מוקדם יותר השנה, אך ההדגמה סיפקה יותר שאלות מתשובות. הוא ענה לשיחת טלפון מאשתו באמצעות המילה "הלו" בלבד, צילם תמונה של חטיף אנרגיה כדי לקבל מידע על הרכיבים התזונתיים שלו והדגים כיצד המכשיר מתרגם משפט שלו מאנגלית לצרפתית - אבל לא נידב פרטים לגבי הטכנולוגיה שמאחורי המוצר.

התחרות כבר בדרך

Ai Pin ממשיך לעורר סקרנות בעולם הטכנולוגיה עוד לפני שהושק, אבל עדיין לא ברור אם מדובר במוצר מהפכני באמת, או בניסיון לארוז טכנולוגיות קיימות ומוכרות תחת עטיפה חדשה. בינתיים, ייתכן שכבר מצפה לו באופק תחרות משמעותית: בשבוע שעבר דווח כי מנכ"ל OpenAI סם אלטמן - שבעצמו השקיע ב-Humane - מנהל מגעים עם ג'וני אייב, המעצב הראשי של אפל לשעבר, על פיתוח מכשיר מבוסס AI שאמור להיות "האייפון של בינה המלאכותית" ועשוי להזכיר את המכשיר של Humane. את הפרויקט צפוי לממן מסיושי סאן, מנכ"ל סופטבנק, שהסכים לשים על השולחן לא פחות ממיליארד דולר. ובחזרה לשבוע האופנה: הדוגמניות של קופרני אולי צעדו על המסלול כשלבגדיהן מוצמד הגאדג'ט החדש, אולם הוא היה שם על תקן אביזר אופנתי בלבד, ולא זכינו לראות אותו בפעולה או ללמוד משהו חדש על הפונקציונליות שלו. מבחינת Humane, נראה שההופעה הזאת נועדה ליצור באזז מסביב למכשיר לפני שהחברה תציג אותו רשמית באירוע שיתקיים ב-9 בנובמבר. החיבור לקופרני נראה טבעי לאור החיבה של בית האופנה לגימיקים וטכנולוגיה: בשנה שעברה הופתעו המבקרים בשבוע האופנה כאשר בתצוגה של המותג רוסס ספריי על גופה של בלה חדיד על מנת ליצור שמלה חדשה.