אחד המכשירים המסקרנים והמדוברים ביותר בעולם הטכנולוגיה סוף-סוף נחשף: חברת Humane, שהוקמה על ידי יוצאי אפל, הציגה אמש (יום ה') את Ai Pin ("סיכת בינה מלאכותית"), מכשיר שאפתני שמטרתו להחליף בסופו של דבר את הסמארטפון.
3 צפייה בגלריה
Humane Ai Pin
Humane Ai Pin
699 דולר + 24 דולר לחודש. Ai Pin
(צילום: Humane)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

Ai Pin הוא מכשיר לביש שאפשר להצמיד לדש הבגד באמצעות מגנט. ממש כמו סמארטפון, הוא מצויד במצלמה, מיקרופון, חיישני תנועה ועומק, והוא מאפשר לשוחח בטלפון, לשלוח מיילים, להאזין למוזיקה ועוד. ההבדל המרכזי הוא ש-Ai Pin הוא מכשיר נטול מסך, אם כי יש לו מקרן לייזר שיכול להציג תפריט על כף היד.
ריפרש
החיים הדיגיטליים שאחרי המוות / עם ד"ר אסף וינר
22:11
בהיעדר מסך, ניתן לשלוט ב-Ai Pin באמצעות מגע או מחוות יד, אבל הרעיון הוא שתעשו זאת באמצעות הקול. במרכזה של מערכת ההפעלה של המכשיר, Cosmos, ניצבת סייעת קולית מתקדמת שמבוססת על הטכנולוגיות של מיקרוסופט ושל OpenAI, החברה שעומדת מאחורי ChatGPT (סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, הוא גם אחד המשקיעים הבולטים ב-Humane).
מה הסייעת הקולית הזאת יודעת לעשות? בסרטון שפרסמו לרגל ההשקה הדגימו מייסדי Humane, בני הזוג אימרן צ'אודרי ובתאני בונג'ורנו, כיצד היא מתרגמת משפטים בזמן אמת תוך שמירה על האינטונציה של הדובר, מסכמת ההודעות שהצטברו בתיבת המייל בהינתן הפקודה הקולית "עדכני אותי" (Catch me up), ממליצה על מסעדות לארוחת ערב עם חבר (בלי לשכוח שהוא חובב סושי) וסופרת כמה חלבונים יש בחופן שקדים שהוצג לה באמצעות המצלמה.
בחברה מדגישים כי המכשיר לא מצלם או מאזין לכם כל הזמן. בנוסף, הוא מצויד בנורה שנדלקת כאשר החיישנים שלו קולטים מידע, על מנת להבטיח שהאנשים בסביבה יידעו שהם מתועדים.
Ai Pin יעלה החל מ-699 דולר, שאליהם יתווספו דמי מינוי חודשיים בסך 24 דולר, שכוללים תוכנית סלולר בחברת T-Mobile. המכירה המוקדמת בארה"ב תצא לדרך ב-16 בנובמבר והמכשירים יגיעו לרוכשים הראשונים בתחילת 2024. לישראל המכשיר לא צפוי להגיע.

לא רחוק מהתפוח

צ'אודרי ובונג'ורנו, בני הזוג שהקימו את Humane, הכירו ב-2008 כאשר שניהם עבדו באפל. ב-2016 עזבו את ענקית הטכנולוגיה ושנתיים לאחר מכן הקימו את Humane. שניהם מאמינים של-Ai Pin יש פוטנציאל להיות היורש של האייפון, מכשיר הדגל של המעסיקה שלהם לשעבר.
בני הזוג שאבו לא מעט השראה מאפל שבה בילו לא מעט שנים: בדומה לענקית הטכנולוגיה, גם Humane מתאפיינת בתרבות ארגונית סודית, הקפדה על הפרטים הקטנים - מהעיצוב המינימליסטי של המכשירים ועד לבחירות האופנתיות של המייסדים - וחיבה להצהרות יומרניות על המוצרים שהיא מפתחת.
3 צפייה בגלריה
Humane Ai Pin
Humane Ai Pin
מקרן לייזר מציג את התפריט על כף היד. Ai Pin
(צילום: Humane)
"Ai Pin הוא ההתגלמות של החזון שלנו לשלב בינה מלאכותית במרקם החיים היומיומי, על מנת להגביר את היכולות שלנו בלי להאפיל על האנושיות שלנו", אומרים בונג'ורנו וצ'אודרי. ההתבטאות הזאת, לצד אחרות שהשמיעו בחודשים האחרונים, מתכתבת עם חזון המחשוב הסביבתי (Ambient Computing) שבמרכזו מחשבים שנמצאים מסביב למשתמשים כל הזמן ונכנסים לפעולה רק כאשר יש בהם צורך.
Humane פעלה רוב השנים מתחת לרדאר, אבל בחודשים האחרונים היא הצליחה ליצור לא מעט הייפ סביב ה-Ai Pin, בין היתר באמצעות הדגמה מסקרנת של המכשיר באירוע של TED ושיתוף פעולה עם בית האופנה קופרני שבמסגרתו נעמי קמפבל ודוגמניות אחרות ענדו את המכשיר על בגדיהן בשבוע האופנה בפריז.

מסך עשן

השאלה הגדולה שמרחפת מעל ה-Ai Pin היא אם המכשיר הזה הולך להיות הצלחה גדולה או כישלון קולוסאלי. החזון של Humane מתעלם מהחיבה העזה של משתמשים ברחבי העולם לצריכת תוכן באופן ויזואלי. קשה לדמיין אנשים מוותרים על הסמארטפון שלהם לטובת מכשיר נטול מסך. ומה לגבי שימוש בשני המכשירים במקביל? זה צפוי להיות מסורבל ויקר, מכיוון שלשניהם יש פונקציות דומות וכל אחד מהם מצריך קו סלולרי נפרד.
3 צפייה בגלריה
אימרן צ'אודרי ובתאני בונג'ורנו, מייסדי Humane
אימרן צ'אודרי ובתאני בונג'ורנו, מייסדי Humane
הכירו באפל והקימו סטארט-אפ מתחרה. בני הזוג בונג'ורנו וצ'אודרי
(צילום: Humane)
מעבר לכך, ל-Ai Pin אין חומרה יוצאת דופן שמעניקה לו יתרון משמעותי על פני הסמארטפון. ניתן לפתח סייעת קולית שמבוססת על GPT-4 או על מודל בינה מלאכותית אחר גם עבור טלפונים, ולמעשה זה בדיוק מה שעושות היום גוגל, אמזון ואפל, שמשכללות את הסייעות הקוליות שלהן בעזרת מודלי שפה גדולים (LLMs). רק השבוע חשפה יצרנית הסמארטפונים סמסונג מודל בינה מלאכותית חדש בשם גאוס שצפוי להשתלב בסדרת גלקסי S24 שתושק בתחילת השנה הבאה.
נראה שגם לאלטמן, אחד המשקיעים המרכזיים ב-Humane, יש ספקות לגבי החברה: אתר The Information דיווח בספטמבר על מגעים בין OpenAI לבין המעצב המיתולוגי של אפל, ג'וני אייב, על פיתוח מכשיר מבוסס AI שאמור להיות "האייפון של בינה המלאכותית". את הפרויקט עשוי לממן מסיושי סאן, מנכ"ל סופטבנק, שלפי הדיווח הסכים לשים על השולחן לא פחות ממיליארד דולר.
בראיון לניו יורק טיימס הודה אלטמן שאין כל ערבויות לכך ש-Ai Pin יהיה סיפור הצלחה וציין כי לא מעט פיתוחים טכנולוגיים שנראו בהתחלה כמו הימורים בטוחים נמכרים בסופו של דבר בהנחה של 90% ברשת בסט ביי. האם זה העתיד שמצפה גם ל-Ai Pin? ימים יגידו.