מסכת השינויים של מאסק מתחילה: סוף השבוע האחרון נחתם בספק חגיגה ספק טלטלה בעקבות השלמת רכישתה של הרשת החברתית טוויטר על-ידי האיש העשיר בעולם, אילון מאסק, ששילם 44 מיליארד דולר תמורת הפלטפורמה. מאסק, שכבר הספיק לפטר שורת בכירים ומנהלים בחברה, הודיע על שינוי נוסף שהוא מתכנן: הקמת מועצה שתפקח על ניטור התכנים בטוויטר.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
האיש העשיר בעולם, מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, ועכשיו גם טוויטר. אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: רויטרס, Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הפרטים אודות מועצת ניטור התוכן החדשה שמאסק מתכנן להקים טרם נחשפו, ולא ברור מה יהיה מעמדה, מי יהיו החברים בה ומה יהיה היקף פעילותה. יחד עם זאת, מאסק הודיע כי המועצה תנטר באופן קבוע את התכנים שמועלים לטוויטר ושהוא לא יקבל "החלטות תוכן מרכזיות" ללא אישורה. כמו כן, מאסק ציין שלרשות המועצה יהיה את הכוח להחזיר חשבונות של משתמשים שהורחקו מטוויטר בעבר, מה שכמובן העלה על הפרק את חזרתו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, לפלטפורמה.
טראמפ הורחק לצמיתות מטוויטר לפני למעלה משנה בעקבות מהומות הקפיטול, שבעקבותיהן הואשם בפרסום הודעות ופוסטים המסיתים לאלימות. טראמפ נחסם בנוסף גם מפייסבוק ויוטיוב. כיום מחזיק טראמפ ברשת חברתית משלו בשם Truth Social, שלטענתו מאפשרת ומקדמת "חופש ביטוי ללא אפליה נגד עמדות פוליטיות שונות".
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
יחזור לצייץ? דונלד טראמפ
(צילום: AP)
בחודש מאי האחרון, לצד הסכמתו לרכוש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, הבטיח מאסק כי יבטל את החסימה של טראמפ בטוויטר בהנחה שהרכישה תתקיים בפועל. טראמפ עצמו שיבח רבות את מאסק על רכישת החברה, אך נכון לרגע זה לא ברור האם יחזור לצייץ בפלטפורמה.