אפל ידועה לשמצה בסודיות הרבה שלה לגבי השקות של מוצרים עתידיים, אך ההקפדה שלה על דיסקרטיות לא מונעת משמועות להצטבר לגביהם. אחד המוצרים העתידיים של אפל שסביבו יש הכי הרבה שמועות וגם ציפיות, הוא קסדת מציאות מעורבת (שילוב של AR ו-VR) שהחברה כמובן לא אישרה רשמית שהיא מפתחת, אך כל הדיווחים מצביעים על כך. למרות הציפייה הרבה, אפל לא ממהרת להשיק את הקסדה, ולפי דיווחים, השקתה נדחתה כבר מספר פעמים. כעת, לפי בלומברג, הקסדה תיחשף בהמשך השנה במסגרת כנס המפתחים השנתי של החברה - WWDC.

עוד בנושא:

אפל עוד לא הכריזה על התאריך שבו ייערך WWDC, אבל לרוב האירוע קורה בתחילת יוני. מדובר בעיכוב של חודשיים לעומת הצפי הקודם להשקה של קסדת המציאות המעורבת, שהיה לפי דיווחים באפריל. בבלומברג גם אומרים כי הסיבה לעיכובים הרבים עד כה הייתה סוגיות שונות שקשורות לחומרה וגם לתוכנה של המכשיר, בהן היה צורך לטפל לפני החשיפה. אפל לא הגיבה לדיווח.
1 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
מנכ"ל אפל, טים קוק
(צילום: Getty)
לפי השמועות, הקסדה תיקרא "ריאליטי פרו", וצפויה לכלול פיצ'רים כמו ניטור תנועות ידיים ועיניים מתקדם. היא תהיה המכשיר הראשון של אפל בשוק ה-AR וה-VR, ותעלה לפי בלומברג 3,000 דולר. המחיר הגבוה מצביע על כך שככל הנראה הקסדה לא תפנה לשוק הצרכני, והשמועות גורסות כי היא מפתחת גם דגמים זולים ומתאימים יותר לצרכנים, אך אלו יושקו רק בשנים הבאות.
בתוך כך, אפל קיבלה השבוע אישור לבקשה לפטנט שהגישה, שרומז גם הוא על מכשירים שהיא עשויה להשיק בעתיד. בפטנט תוארה טכנולוגיה שתאפשר למשתמשים להפעיל פונקציות שונות במכשיר באמצעות מגע שייעשה לא רק על גבי המסך, למשל מגע בצדי המכשיר לשליטה במצלמה, או החלקה של האצבעות לשליטה בווליום. הציור שצורף לבקשה הראה טלפון או טאבלט מתקפל, עם מסך שעוטף אותו.
הפטנט מצטרף למספר תחזיות של אנליסטים שלפיהם אפל תשיק מכשיר מתקפל בעתיד. אנליסטים מבנק ההשקעות UBS כתבו השבוע כי הפטנט עשוי להצביע על כך שהחברה תשיק מכשיר מתקפל, אך לא במהלך השנה הזו. עוד אמרו כי השקה של אייפון מתקפל יכול להוביל לעלייה בשיעור הרכישות והשדרוגים של משתמשי הסמארטפונים, ואפילו עשויה להביא למשיכת משתמשי אנדרואיד שיעברו לאייפון.
למרות התחזית האופטימית הזו, נכון להיום, מכשירים מתקפלים עדיין מהווים חלק קטן משוק הסמארטפונים, והיוו רק 1.1% מרכישות הסמארטפונים ב-2022, לפי חברת המחקר IDC.
תחזיות אחרות גורסות כי מסיבה זו, אפל מפתחת מכשיר מתקפל שאינו אייפון. חברת המחקר CSS צפתה בשנה שעברה כי אפל תשיק אייפד עם מסך מתקפל ב-2024. בחברה מאמינים כי אפל תוותר על הטרנד של סמארטפונים מתקפלים, שסמסונג וחברות נוספות כבר השיקו דגמים שונים במסגרתו, ותנסה את מזלה במקום זאת עם אייפד מתקפל. גם מינג צ'י קו, אנליסט מוביל שמנתח את אפל, חזה כי החברה תשיק אייפד מתקפל ב-2024.