בעלות של כ-5.6 מיליארד דולר, ממשלת דרום-קוריאה מנהלת פרויקט ניסיוני ושאפתני לבנות עיר חכמה מהיסוד. העיר נבנית על אדמת ביצות לצד עיר הנמל פוסאן, ונקראית "אקו דלתא". בשלב זה חיות בה 54 משפחות בלבד שזכו בהגרלה, אך כשתושלם צפויים להיות בה 30 אלף בתים שיתפרסו על פני 12 קמ"ר.

עוד בנושא:

לפי הניו יורק טיימס, מדובר באחד הנסיונות הגדולים בעולם ליצירת עיר חכמה, ובקוריאה מעוניינים לייצר מודל אותו ניתן יהיה לייצא למקומות נוספים. החזון של אקו דלתא מתמקד בקיימות - בעוד שהעיר החכמה תישאר חלק מהעיר פוסאן, מערכת הביוב והמים שלה ינוהלו בנפרד. כל המים שלה יגיעו מנהר נאקדונג שעל הדלתא שלו הוקמה, כולל מי השתייה שיסוננו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, וכל ההשקיה תיעשה באמצעות מי ביוב ממוחזרים. גם החשמל יסופק באמצעות אנרגיה הידרותרמית וסולארית. בנוסף, המרחב הציבורי בה מתוכנן להיות מלא ברובוטים - שינקו אותה, יסייעו במשלוחים, ילוו את האוכלוסיה המתבגרת ועוד.
1 צפייה בגלריה
הדמיית העיר החכמה "אקו דלתא"
הדמיית העיר החכמה "אקו דלתא"
הדמיית העיר החכמה "אקו דלתא"
(תמונה מתוך אתר העיריה של פוסאן)
ומה בתוך הבתים? גם הם מנוהלים בצורה חכמה - בסלון ניצבת מראה שדרכה ניתן לקבל הצעות לאוכל והתעמלות לאותו יום, לבדוק חדשות ולהתעדכן במזג האוויר. בכל בית מוצבים גם שני טאבלטים שמאפשרים לנהל אותו - לבדוק אילו אפליקציות פועלות, כמה אנרגיה המשפחה צורכת, ואפילו מתי יפוג התוקף של מאכלים במקרר והאם מחכה חבילה בדואר.
הדיירים עצמם לא משלמים שכירות, אלא רק על צריכת החשמל והמים, אך בתמורה הם מוותרים על הרבה מהפרטיות שלהם - וייאסף עליהם מידע במשך שלוש שנים לפחות. בפרק זמן זה הם מחויבים לענוד שעון חכם, שמסונכרן למערכת הביתית, מנטר את הגוף ומציע הערכות שונות. את המידע שנאסף יחקרו מפתחים, יצרני מכשירים, הממשלה ומומחים בתחום הבריאות, במטרה להבין דפוסים שונים כדי להסיק איך לבנות ערים עתידיות ומכשירים יעילים יותר.
הפרויקט השאפתני הקוריאני הוכרז ב-2018 אך נמצא כעת בשלביו ההתחלתיים. 15 מתוך המכשירים החכמים בכל בית מסופקים על-ידי חברת סמסונג, הענקית הקוריאנית, ביניהם מערכת טיהור אוויר, וארון שיכול לנקות ולגהץ את הבגדים ונשלט על-ידי אפליקציה. גם חברות טכנולוגיה מקומיות קטנות יותר מראות נוכחות בעיר החכמה - חברת Unmanned Solution מספקת רובוטים שמנקים את הרחובות, והסטארט-אפ Superbin מספק טכנולוגיית מיחזור והשלכת אשפה. השתיים מונות עשרות עובדים בלבד כל אחת.
אחת המשפחות שעלו בהגרלה היא משפחתה של סונג-לי לי, שחיה לפני כן בדירה בחלק צפוף של פוסאן. היא סיפרה לניו יורק טיימס כי היא מתרגשת מהגילויים של מה שהבית החכם מאפשר להם: "בשבע בבוקר האור בחדר שלי נדלק אוטומטית, והרמקול אומר "היי, סונג-לי, בוקר טוב. בבקשה תמתחי את הגוף. לפני כמה שבועות, שרפנו משהו במטבח, ומערכת טיהור האוויר טיפלה בעשן מיד. המערכת הרגישה שמשהו לא בסדר והתמודדה עם זה. זה בית שחושב". המשפחה אף ציינה כי מערכת טיהור האוויר משמעותית במיוחד במדינה עם אחד משיעורי זיהום האוויר הגבוהים בעולם. "בהתחלה חשבתי שיהיה מאתגר לעבור לפה כי אין הרבה תשתיות, כמו תחנות אוטובוסים או רכבות תחתיות, וקשה להשיג משלוחי מזון", הוסיפה לי. "אבל זה טוב לנו ללמוד את הטכנולוגיה ולהתרגל אליה, אחרי הכל, זה העתיד".