מתקפת סייבר על ישראל: מספר רב של אתרי אינטרנט ישראלים הופלו החל משעות הבוקר כחלק ממתקפת סייבר רחבה כלפי ישראל. בין האתרים השונים שהופלו - אתר רשות שדות התעופה, אתר ערוץ 9 ואתר תאגיד השידור "כאן" - שחזרו לפעילות תקינה זמן קצת לאחר נפילתם. מאחורי המתקפה עומדת קבוצת האקרים בשם ALtahrea Team המבוססת בעיראק ומזדהה כתומכת באיראן. הקבוצה טוענת שהמתקפות בוצעו כנקמה על חיסול קאסם סולימני - מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה באיראן שחוסל לפני כשנתיים במסגרת מתקפה אמריקנית.
2 צפייה בגלריה
האקר איראני
האקר איראני
מאחורי המתקפה: האקרים תומכי איראן
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות IRMA, במהלך שעות הבוקר הודיעו מספר קבוצות התנגדות עיראקיות ברחבי הרשתות החברתיות כי החלו במתקפות מאסיביות כלפי "אתרי המשטר הציוני" ומספר אתרים ישראליים רשמיים נוספים. לצד המתקפות קודמו ברשתות החברתיות מספר סיסמאות תמיכה בהן. כמו כן מספר מקורות ישראלים טוענים שעיתוי המתקפה, שהחלה בשעה 1:02 בבוקר אינו מקרי, וששעת התקיפה נקבעה בהתאם לזמן החיסול המדויק של קאסם סולימני ואבו מהדי אל-מוהנדס.
2 צפייה בגלריה
אתר רשות שדות התעופה הופל
אתר רשות שדות התעופה הופל
אתר רשות שדות התעופה הופל
(צילום מסך, Ynet)
המתקפה שבוצעה על האתרים בישראל הינה מתקפת מניעת שירות (DDoS) - סוג מתקפה בו נוצר עומס מכוון על שרתי האתרים במטרה לגרום לקריסתם. חשוב לציין שבמקרה של התקפות מסוג זה לא מתבצעת חדירה למערכות הפנימיות של האתרים וכן לא נגנב מידע רגיש של משתמשים.