בשנת 2011 נכנס טים קוק לנעליים הגדולות של סטיב ג'ובס בתור מנכ"ל אפל, תפקיד שהוא ממלא בהצלחה כבר 11 שנים. בשבוע שעבר, בפאנל שבו השתתף לצד אלמנתו של ג'ובס, לורן פאוול ג'ובס, ולצד המעצב הראשי לשעבר של אפל, ג'וני אייב, חשף קוק את אחת המחלוקות המשמעותיות שהיו בינו לבין מייסד אפל המנוח.
2 צפייה בגלריה
סטיב ג'ובס וטים קוק ב-2010
סטיב ג'ובס וטים קוק ב-2010
סטיב ג'ובס וטים קוק ב-2010. הוויכוח נמשך כמה שנים
(צילום: AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בתשובה לשאלתה של העיתונאית קארה סווישר, שהנחתה את הפאנל שהתקיים במסגרת כנס Code בלוס אנג'לס, אמר קוק כי בינו לבין ג'ובס התגלעה מחלוקת בנוגע לאסטרטגיית המכירה של האייפון הראשון לקראת השקתו ב-2007.
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< קוק, שהיה אז סמנכ"ל התפעול של אפל, הציע מודל של סבסוד המכשיר: ספקיות הסלולר ישלמו לאפל מראש על חלק מהעלות של האייפון, ואחר כך יגבו את הכסף מהלקוחות מדי חודש. ג'ובס הציע אסטרטגיה אחרת לחלוטין - הוא רצה לקבל חלק מההכנסה החודשית של ספקיות הסלולר, גישה שנחשבה ליוצאת דופן בתעשייה של אותם ימים.
"הגישה שלו הייתה יותר יצירתית ויותר מיוחדת", הודה קוק, "עם הגישה שלי היינו צומחים מהר יותר, לפחות זאת הייתה ההרגשה שלי. ניהלו על זה דיון רציני לאורך תקופה". המחלוקת בנושא, מודה מנכ"ל אפל, נמשכה כמה שנים. איך היא הסתיימה? עם השקת האייפון אפל ניסתה את הגישה של ג'ובס, אבל לבסוף אימצה את האסטרטגיה של קוק שבדיעבד סייעה לאייפון להפוך ללהיט ענק.
2 צפייה בגלריה
טים קוק, לורן פאוול ג'ובס, ג'וני אייב וקארה סווישר
טים קוק, לורן פאוול ג'ובס, ג'וני אייב וקארה סווישר
טים קוק, לורן פאוול ג'ובס, ג'וני אייב וקארה סווישר
(צילום: Getty)
קוק סיפר במהלך האירוע כי מעולם לא ניסה לנהל את אפל כפי שג'ובס היה מנהל אותה, אך הודה כי השפעתו של המייסד והמנכ"ל המיתולוגי שהלך לעולמו ב-2011 עדיין מורגשת היטב בחברה: "אנחנו לא יושבים ואומרים 'מה סטיב היה עושה?'. הוא אמר לנו לא לעשות את זה. אבל המציאות היא שהוא היה המורה הטוב ביותר שהיה לי אי פעם, בפער ניכר". "הדברים שהוא לימד אותי ממשיכים לחיות, לא רק אצלי, אלא אצל קבוצה של אנשים באפל", הוסיף קוק. הוא גם ציין כי הוא ממשיך לכנס את המנהלים הבכירים של אפל לישיבה מדי יום שני בשעה תשע בבוקר, בדיוק כפי שג'ובס נהג לעשות.