ריד הייסטינגס הודיע בסוף השבוע על פרישה מתפקידו כמנכ"ל משותף בענקית הסטרימינג נטפליקס - שהוא היה ממקימיה לפני 25 שנים. למרות זאת, הייסטינגס יישאר מעורב בחברה ויכהן כיו"ר והוא אף צייץ כי בכוונתו להישאר בתפקיד במשך "עוד שנים רבות". הייסטינגס נחשב לאחד החלוצים המוקדמים של תחום הסטרימינג.

עוד בנושא:

כעת המנכ"לים של החברה יהיו טד סרנדוס וגרג פיטרס. סרנדוס מכהן כמנכ"ל משותף בנטפליקס לצדו של הייסטינגס מאז 2020, ופיטרס היה בתפקידו האחרון סמנכ"ל התפעול בחברה. סרנדוס הצהיר כי "אני רוצה להודות לריד על המנהיגות מלאת החזון שלו, ההדרכה שלו והחברות שלו במשך מעל עשרים שנים. כולנו למדנו כל כך הרבה ממנו ואנחנו מצפים להמשיך לעבוד איתו במשך שנים רבות נוספות".
2 צפייה בגלריה
ריד הייסטינגס
ריד הייסטינגס
ריד הייסטינגס
(צילום: GettyImages)
העזיבה מגיעה על רקע תקופה מאתגרת של שינויים בחברה. בשנה האחרונה נטפליקס איבדה מנויים לראשונה בתולדותיה, ובעקבות זאת הצהירה כי תילחם בתופעת שיתוף הססמאות. בנוסף, בנובמבר החברה השיקה מנוי מוזל ומבוסס פרסומות ב-12 מדינות, בהם ארה"ב ורוב אירופה. בשני המקרים מדובר בשינוי מדיניות שנעשה בניגוד להצהרותיה בעבר. בתקופה הקרובה יהיה עליה גם לנסות למצוא סדרות להיט חדשות שימשכו אליה מנויים.
למרות זאת, התוצאות הפיננסיות של הרבעון האחרון של השנה, שפורסמו במקביל לדבר עזיבתו של הייסטינגס, הראו עליה גדולה במספר המשתמשים - מעל 7 מיליון משתמשים חדשים, מעל לציפיות החברה והאנליסטים בוול סטריט. בין היתר, המשתמשים החדשים הגיעו בזכות הסרט על הנסיך הארי ומייגן מרקל, הסדרה "וונסדיי" שמבוססת על משפחת אדאמס, והסרט Glass Onion. בנוסף, נטפליקס החלה להציע את המנוי המוזל הכולל פרסומות למנויים שניסו לבטל או להשהות את החברות שלהם. בחברה אמרו כי הם "מרוצים מהתוצאות המוקדמות" של השירות.
גם הכנסות החברה ברבעון האחרון צמחו ועמדו על 7.9 מיליארד דולר, אך הרווחים היו נמוכים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, וגם הרווחים של כל 2022 היו נמוכים יותר מהרווחים ב-2021. במהלך 2022, נטפליקס התמודדה עם תחרות גוברת מצד יריבות כמו אמזון, HBO, אפל TV ודיסני. היא פיטרה עובדים, ועדיין העלתה מחירים ללקוחות כדי לאזן את העלויות הגוברות. אלו הביאו לפגיעה במספר המנויים שלה במחצית הראשונה של השנה.
2 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
לוגו נטפליקס
הייסטינגס התייחס לאתגר הגדול בשנתיים וחצי האחרונות בפוסט בבלוג הרשמי של החברה בו כתב כי "זו הייתה טבילת אש, עם הקורונה והאתגרים האחרונים בעסק שלנו". חילופים נוספים בצמרת נטפליקס כוללים את בלה בג'אריה, שהייתה ראש תחום הטלוויזיה הגלובלי בחברה, ותקודם לתפקיד סמנכ"לית תוכן, וסקוט סטאבר, שהיה ראש תחום סרטים גלובליים, וכעת יכהן בתור יו"ר הסרטים בנטפליקס.