ענקית הטכנולוגיה הסינית שיאומי חשפה אמש (ב') את המשקפיים החכמים החדשים שלה, Xiaomi Mijia. באופן מעניין המשקפיים לא מציעים תמיכה במציאות רבודה, טכנולוגיה שמאפשרת לשלב אלמנטים דיגיטליים בסביבה הפיזית, אלא רק יכולות צילום מתקדמות מנקודת המבט של המשתמש.
1 צפייה בגלריה
המשקפיים החכמים החדשים של שיאומי
המשקפיים החכמים החדשים של שיאומי
המשקפיים החכמים החדשים של שיאומי
(צילום: Xiaomi)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

שיאומי מתמקדת ביכולות צילום בלבד ולכן עדשות המשקפיים הן עדשות ראייה רגילות לחלוטין. מה ששיאומי כן כוללת כאן הוא זוג מצלמות, האחת בעלת חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל, והשנייה מצלמת טלפוטו בעלת חיישן ברזולוציית 8 מגה-פיקסל ומייצב אופטי. מערך הצילום יציע יכולות זום אופטי עד פי 5, זאת לצד זום דיגיטלי עד פי 15.
על אף שלא מדובר במשקפי מציאות רבודה, שיאומי כן ציידה אותם במסך מיקרו-OLED בעל יכולות בהירות מרשימות של עד 3,000 ניט, שמיוצר על ידי חברת סוני וממוקם לפני העדשה הימנית של המשקפיים. מטרת המסך היא להציג למשתמש מידע חיוני, בדיוק כמו שגוגל עשתה אי שם בעבר הרחוק עם הגוגל גלאס. המשקפיים יציעו מבנה קל במשקל של 100 גרם בלבד.
את המצלמות והמסך יפעיל מעבד בסדרת Snapdragon שטרם נחשף, זאת לצד 3 גיגה-בייט של RAM ו-32 גיגה-בייט של נפח אחסון שיהיה זמין למשתמש. סוללת המשקפיים הינה בנפח של 1,020 מיליאמפר-שעה, והיא תומכת בטעינה מהירה בהספק של 10 וואט. על פי שיאומי טעינה של חצי שעה בלבד תספק טעינה של 80% מהסוללה. כמו כן, הסוללה תספיק לצילום וידאו באורך של 100 דקות.
נכון לכתיבת שורות אלה אין צפי להגעתם של המשקפיים למדפים מחוץ לגבולות סין. המחיר שלהם עומד על כ-2,500 יואן, שהם קרוב ל-1,250 שקלים, והם יהיו זמינים לרכישה בסין החל ממחר.