מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, עדיין לא החליט מה יהיה השם החדש של החברה, על אף שההכרזה עליו צפויה לקרות בשבוע הבא - כך מדווח העיתונאי קייסי ניוטון בניוזלטר שלו, פלטפורמר. ניוטון מציין כי פייסבוק עובדת על מיתוג מחדש כבר חודשיים לפחות, וכי היא עשויה להודיע על שמה החדש כבר ביום שני, כאשר תפרסם את הדו"חות הכספיים הרבעוניים שלה. אפשרות אחרת היא שצוקרברג יכריז על השם החדש בנאום בכנס "פייסבוק קונקט" שייפתח ביום חמישי הבא.

עוד כתבות בנושא:

2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
עוד לא החליט? מארק צוקרברג
(צילום: רויטרס)
הרצון של פייסבוק למתג את עצמה מחדש נובע מהחזון שלה לבניית המטאברס, האינטרנט העתידי שבו אנחנו נחיה, נעבוד ונבלה בחללים וירטואליים תלת-ממדיים, ככל הנראה בעזרת משקפי מציאות מדומה (VR) או מציאות רבודה (AR). צוקרברג רוצה לקחת חלק מרכזי בהגשמת החזון הזה והגיע למסקנה שפייסבוק הרשת החברתית היא כבר לא העתיד של פייסבוק החברה: בראיון שהעניק לניוטון בחודש יולי הוא אמר כי בעוד כמה שנים אנשים לא יחשבו על פייסבוק כעל רשת חברתית, אלא כעל חברת מטאברס. רק השבוע הוא הודיע כי יגייס 10,000 עובדים באירופה כדי להגשים את החזון הזה. יש עוד סיבה להחלפת השם, והיא תדמיתית: פייסבוק סובלת ממוניטין גרוע בשנים האחרונות בעקבות שורה של דליפות מידע, חולשות אבטחה, פייק ניוז שמשתולל בפלטפורמות שלה, מדיניות ניטור תוכן בעייתית וטענות על כך שהיא מרוויחה מפילוג חברתי. סערת "תיקי פייסבוק" - שורה של תחקירים בוול סטריט ג'ורנל שמבוססים על מסמכים שהדליפה העובדת לשעבר פרנסס האוגן - הביאה את החברה לנקודת שפל ולקריאה מחודשת בקונגרס האמריקני להחיל עליה רגולציה כדי לרסן אותה. שם חדש יאפשר לצוקרברג להרחיק את חברת האם, ואת יוזמת המטאברס שלה, מהדימוי השלילי של הרשת החברתית.
2 צפייה בגלריה
Horizon Workrooms
Horizon Workrooms
Horizon Workrooms. פלטפורמת מציאות מדומה של פייסבוק
(צילום: פייסבוק)
אז מה יהיה השם החדש של פייסבוק? כאמור, ייתכן שצוקרברג בעצמו עוד לא החליט באופן סופי, אבל אחד השמות שצוינו בכלי התקשורת בארה"ב הוא horizon, שמה של פלטפורמת המציאות המדומה של פייסבוק. השם connect הוזכר גם הוא כאופציה. אתר בלומברג דיווח כי גם השם meta על הפרק: הכתובת meta.com מפנה לכתובת meta.org, אתר של חברה שפיתחה בינה מלאכותית לחיפוש מאמרים מדעיים ונרכשה בשנת 2017 על ידי קרן צ'אן-צוקרברג שבשליטת מייסד פייסבוק ורעייתו פריסיליה צ'אן. עם זאת, אחד המקורות של ניוטון אמר לו שהחברה נוטה שלא להשתמש במילה "מטא" בשם החדש שלה. גורם אחר אמר כי ייתכן שהשם כלל לא יהיה קשור למטאברס. מפייסבוק נמסר בתגובה: "אנחנו לא מגיבים לשמועות או ספקולציות".
תיקי פייסבוק