אפל ידועה בדיסקרטיות הרבה שלה בכל הנוגע לחשיפה של תוכניות עתידיות, אבל זה לא עוצר את חרושת השמועות לגביהם, וקסדת המציאות המעורבת של החברה היא אחד המוצרים המצופים ביותר שלה. כעת, לפי דיווח של בלומברג, החברה הגישה בקשה לרישום סימנים מסחריים שמתקשרים גם הם לתוכניותיה בתחום, ומהם עולה כי ייתכן שמוצריה בקטגוריית המוצר החדשה יזכו לכותרת "Reality".

עוד בנושא:

הבקשות לסימונים מסחריים כוללים את השמות “Reality One” ,“Reality Pro” ו- “Reality Processor”. אלו תואמים את השם realityOS שנמצא בקוד של אפל, ובבקשה נוספת שהוגשה לסימן מסחרי מוקדם יותר. את השם "פרו" אפל מצמידה לרוב למכשיריה המשוכללים והיוקרתיים יותר, בעוד שהשמות האחרים כנראה מתייחסים למכשיר הבסיסי יותר, למעבד של המוצרים ולמערכת ההפעלה שלהם.
2 צפייה בגלריה
חנות אפל בבנגקוק
חנות אפל בבנגקוק
לוגו ש לאפל על גבי חנות אפל
(צילום: AFP)
בבקשה שהוגשה הוזכרו "קסדות, משקפיים ומשקפיים חכמות בטכנולוגיית מציאות רבודה (AR)". הבקשות אמנם לא הוגשו על-ידי אפל עצמה, אלא על ידי חברת "Immersive Health Solutions", אך זו הוקמה רק בפברואר האחרון. פעמים רבות חברות כמו אפל משתמשות בשמות של חברות קש במקרים כאלו כדי לשמור על תוכניותיהן בסוד, אך בבלומברג קשרו את החברה לאפל על סמך מספר מאפיינים שאפיינו את פעילותה בעבר. בנוסף להגשת הבקשה בארה"ב, בקשות דומות הוגשו גם בארה"ב, אירופה, בריטניה, קנדה, אוסטרליה ושורה של מדינות נוספות.
הפעם האחרונה שבה אפל נכנסה לקטגוריית מוצרי חומרה חדשה הייתה לפני שבע שנים, עם אפל ווטש. לפי דיווחים, הקסדה הראשונה שאפל מפתחת, שזכתה לשם הקוד N301 תהיה אחת מהדגמים היקרים והעוצמתיים ביותר בשוק. היא תאפשר חוויות במציאות רבודה (AR) ובמציאות מדומה (VR), כולל גרסאות אימרסיביות לשירותים מוכרים של אפל כמו אפל מאפס ו-FaceTime. לפי האנליסט המוביל שמנתח את מהלכי אפל, מינג-צ'י קו, הקסדה לא צפויה לצאת לפני שנה הבאה. הדגם הבא, ששם הקוד שלו הוא N602, ומשקפי מציאות רבודה קלי משקל בכינוי N421, יושקו רק בעוד מספר שנים.
אפל תערוך בשבוע הבא אירוע הכרזה שאותו כינתה "Far Out". בעוד שכנראה יושקו בו דגמי אייפון חדשים, ולא צפוי שקסדת המציאות המעורבת תוכרז בו, ישנן מספר אפשרויות לסיבה שאפל בחרה את השם הזה עבורו, ואף עיצבה הזמנה בעיטור כוכבים (ההזמנה לאירוע החביאה רמזים שונים לתכנים שעלו בו בהשקות עבר של החברה).
2 צפייה בגלריה
ההזמנה לאירוע של אפל
ההזמנה לאירוע של אפל
מה אפל מנסה לרמוז לנו? ההזמנה לאירוע בשבוע הבא
(צילום: אפל)
ייתכן כי הסיבה לכך היא חשיפה של יכולות לווייניות במכשירי החברה, להן ציפינו כבר באירוע ההשקה הקודם שלה, בהתאם לשמועות. אלו כוללים יכולת לשלוח הודעות בזמן חירום, ולדווח על תקריות באזורים ללא קליטה סלולרית, וכך להזעיק שירותי חירום. אפשרות אחרת היא חשיפה של יכולות צילום שיתחרו במצב ה"astrophotography" של גוגל. אפשרות פשוטה יותר היא שהרקע מתקשר לסטים חדשים לטפטים שאפל תציג בעדכון מערכת ההפעלה iOS 16, שכוללים סט צילומים של כדור הארץ, הירח ומערכת השמש. לבסוף, ייתכן שהכוכבים פשוט מצביעים על כך שאפל תשיק מצב Always On (תצוגה תמידית) באייפון, שיציג ווידג'טים חדשים על מסך הנעילה.