אירועי שעת הקוד ייצאו לדרך בשבוע הבא בפעם הרביעית: מדובר ביוזמה עולמית שמזמינה ילדים וילדות להתנסות בשעה אחת של כתיבת קוד וללמוד על עולם ההייטק והחדשנות בדרך חווייתית ומהנה. השנה שעת הקוד מתקיימת בסימן חיבורים בין מדעי המחשב למקצועות שונים הנלמדים בבית הספר. הבוקר (יום ה') אירחנו באולפן ynet את רז שטיינמץ, מדריך במרכז מדעים ירוחים ואחד ממנחי שעת הקוד ואת אלה זיידמן, תלמידת כיתה ו', שתשתתף במיזם.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"שעת הקוד הוא מיזם בינלאומי, לא רק בארץ, שהמטרה שלו היא לחשוף כמה שיותר תלמידים מכל העולם וכמובן גם בישראל לקוד בצורה מאוד מאוד פשוטה ומהנה בעזרת משחקים", הסביר שטיינמץ, "בישראל חברת Wix מובילה את המיזם הזה והיא יצרה אתר בשפה העברית - מאוד קל לתלמידים להבין מה לעשות שם, יש שם את כל החומר וזה מאוד נגיש וקל, גם למורים וגם לתלמידים".
1 צפייה בגלריה
אלה זיידמן
אלה זיידמן
אלה זיידמן
(צילום: אלן צצקין)
אלה, זה החלום? להיות בהייטק? זיידמן: "אני עוד לא יודעת. אבא שלי תמיד אומר שחשוב לדעת את זה כי זו בעצם תהיה השפה בעתיד".
מה הקוד הראשון שאת מתכננת לכתוב? "כבר כתבתי אפליקציה קטנה של כל מיני נסיכות וכאלה אבל זה היה בגיל 4".
רז, הילדים זורמים עם הסיפור הזה? שטיינמץ: "לגמרי, לגמרי. אנחנו פה במרכז מדעים ירוחם כבר עושים את זה שנה רביעית, זה אחד מהפרויקטים הכי מוצלחים שלנו כל שנה. גם המורים וגם התלמידים רק מחכים לדבר הזה. בהתחלה באמת היו קצת חששות וזה באמת מה שהפרויקט הזה מנסה לעשות - להוריד את החששות של התלמידים ושל המורים מהעניין של התכנות. הרבה חושבים שתכנות זה רק לסוג מסוים של תלמידים, רק מי שבאמת מבין בזה וזה קשה, זה משעמם. זה בדיוק מה שאנחנו רוצים להראות כאן וזה מה שתלמידים מבינים, על ידי המשחקים, שזה קל, זה נגיש ולא צריך לפחד מזה. רמת הלחץ יורדת ואחר כך אנחנו יכולים להגיע איתם למקומות הרבה יותר מתקדמים ולעשות איתם פרויקטים מובילים, ממש פרויקטים שיעזרו להם אחר כך גם בלימודים וגם באזרחות".
האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet
שעת הקוד היא יוזמה עולמית של Code.org, ארגון ללא מטרות רווח המקדם את המסר שכל ילד וילדה יכולים ללמוד לתכנת וליצור באמצעות טכנולוגיה. מאז שהארגון הוקם בארה"ב בשנת 2013, השתתפו באירועי שעת הקוד מעל 100 מיליון ילדים מ-180 מדינות ברחבי העולם. בישראל שעת הקוד מתקיימת זו השנה הרביעית, ובשנה שעברה השתתפו בפעילויות השונות יתר מ-200 אלף וילדים, מקריית שמונה ועד אילת. השנה שעת הקוד תתקיים בסימן חיבורים בין מדעי המחשב למגוון תחומים ומקצועות, חיבורים שיכולים להתחיל כבר במערכת השעות בבית הספר. מעוניינים להשתתף באירועי שעת הקוד? היכנסו לאתר הפרויקט