זהו העיצוב של ה-PlayStation VR2: כשנה לאחר שהכריזה על פיתוחה, חברת סוני חשפה היום (ג') את העיצוב הרשמי של קסדת המציאות המדומה החדשה שלה, שעונה לשם PlayStation VR2. הקסדה החדשה תהיה דור ההמשך לקסדת ה-PlayStation VR המקורית שהושקה לפני כחמש שנים. המחיר ותאריך ההשקה של הקסדה המצופה טרם נחשפו.
1 צפייה בגלריה
PlayStation VR2
PlayStation VR2
PlayStation VR2
(צילום: Sony)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ה-PlayStation VR2 מזכירה מאוד את הפלייסטיישן 5, כשהיא מגיעה בצבע לבן עם חלקים מסוימים הצבועים בשחור (שלשמחתי הפעם לא עשויים מפלסטיק מבריק, תודה סוני). מעבר לכך, הקסדה תציע מספר שיפורים בהשוואה לדור הקודם, הכוללים בין היתר מנגנון חדש לכיוון העדשות, עיצוב חדש למערך האוורור של הקסדה ומשקל כולל נמוך יותר. סוני ציינה שהיא תכננה את העיצוב והנראות של הקסדה בצמוד לתכנון של הפלייסטיישן 5, ושהיא חשבה מראש על כך שתציע עיצוב אחיד בין שני המוצרים.
על פי הדיווחים, הקסדה תציע תמיכה בשידור משחק באיכות 4K בקצב רענון של 90-120 הרץ, יכולות מעקב עיניים מתקדמות שיעצימו את חוויית המשחק (סוני מבטיחה שהמשחק יזוז בהתאם לתנועת האישונים של השחקן), זווית צפייה רחבה של 110 מעלות (זאת בהשוואה לקווסט 2 לדוגמה, שמציעה זווית צפייה של 89 מעלות בלבד) ומנגנון רטט מתקדם שיבוא לידי ביטוי באמצעות בקרי השליטה הייעודיים של הקסדה (כאן סוני מבטיחה שנוכל להרגיש את הדופק של הדמות שלנו במשחק). הקסדה עצמה תתחבר לפלייסטיישן 5 באמצעות כבל USB-C בודד, זאת בהשוואה לדור הקודם בו סוני שיווקה את הקסדה לצד יחידת בקרה נפרדת אליה חוברו מספר כבלים.
כאמור, עברו חמש שנים מאז השקתה של קסדת ה-PlayStation VR המקורית, שהפכה בין רגע לאחת מקסדות המציאות המדומה המצליחות ביותר בשוק לתקופתה, בעיקר הודות למחיר נגיש של 399 דולר, שאפשר למשתמשים רבים לצלול לחוויית מציאות מדומה מבלי לשבור את הכיס.
סוני טרם חשפה את המחיר ואת הזמינות של ה-PlayStation VR2. כמו כן, לסוני עומדת לא מעט תחרות בשוק בימים אלה, החל מהקווסט 2 שממשיכה להיות מלכת קסדות המציאות המדומה ועד לקסדות מצליחות אחרות בשוק כגון ה-Index של חברת Valve או ה-Reverb G2 של חברת HP. בסופו של דבר המבחן האמיתי של סוני יבוא לידי ביטוי בתמיכה שלה בקסדה לאורך השנים, בתקווה שהפעם ספריית משחקי המציאות המדומה של הפלייסטיישן תהיה טובה יותר, אחרי שספריית המשחקים של ה-PSVR המקורית הייתה סבירה, בלשון המעטה.
באופן אישי, אני מקווה שסוני תפתיע את כולם ותכריז בין היתר על כך שיהיה ניתן להשתמש בקסדה גם עם מחשבים אישיים, ולא רק עם הפלייסטיישן 5. ואחרי שראינו את סוני משחררת חלק ממותגי הענק שלה למחשב האישי, אני מקווה מאוד שגם כאן, סוני תעשה את הבחירה הנכונה.