מאסטרונאוט בחלל ועד לוחם יווני עתיק: טירוף מחוללי התמונות ממשיך לצבור תאוצה, ואחרי שכבר דיברנו על לא מעט כאלה כאן ב-ynet, הגיע הזמן להכיר לכם מודל בינה מלאכותית נוסף שמציע טוויסט חביב שהופך אותו למעניין יותר.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

פלטפורמת אילנות היוחסין מיי הריטג' (MyHeritage) השיקה היום פיצ'ר בשם AI Time Machine, שהוא למעשה מחולל תמונות ייעודי שמסוגל להפוך אתכם לדמויות שונות מההיסטוריה של האנושות - ממצרי בתקופת הפרעונים ועד לאביר מימי הביניים. הפיצ'ר החדש הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין מיי הריטג' לחברת אסטריה (Astria) הישראלית והוא מבוסס על מודל הבינה המלאכותית Stable Diffusion.
2 צפייה בגלריה
תמונות היסטוריות בדמותכם בכמה קליקים פשוטים
תמונות היסטוריות בדמותכם בכמה קליקים פשוטים
תמונות היסטוריות בדמותכם בכמה קליקים פשוטים
(צילום: MyHeritage)
AI Time Machine מאפשר כאמור לכל משתמש להפוך את עצמו בכמה לחיצות פשוטות לדמות של ממש המשתייכת לתקופה כלשהי בהיסטוריה האנושית. על מנת לעשות זאת, המודל יבקש מכם להעלות בין 10-25 תמונות שונות שלכם שצולמו במגוון זוויות ותנאים. המודל ישלב אותן עם כמה ערכות נושא שהוכנו מראש והותאמו לתקופות היסטוריות שונות (נכון לרגע זה קיימות כחמישים ערכות נושא כאלה). התוצר הסופי שתקבלו הוא למעשה קולאז' הכולל 8 תמונות שלכם מתקופות שונות בהיסטוריה, שאותו תוכלו לשתף בקלות עם משפחה, חברים וכמובן ברשתות החברתיות.
נקודה נוספת וראויה לציון לא פחות היא העובדה שנכון לרגע השימוש ב-AI Time Machine הינו חינמי לחלוטין: במסגרת ההשקה של הכלי מיי הריטג' מספקת למשתמשים גישה מלאה למודל למשך תקופה מוגבלת, שבמסגרתה יכולים המשתמשים ליצור עד 400 תמונות שונות לפני הצורך בתשלום. ניתן יהיה לרכוש את המודל בתצורה חד-פעמית על מנת ליצור עד 160 תמונות נוספות, זאת לצד מנויי מסלול "MyHeritage Complete" שיהנו ממכסת שימוש גבוהה יותר ללא עלות נוספת.
2 צפייה בגלריה
מגוון תקופות היסטוריות
מגוון תקופות היסטוריות
מגוון תקופות היסטוריות
(צילום: MyHeritage)
הכלי החדש מצטרף לארסנל הכלים החכמים שהשיקה מיי הריטג' בשנים האחרונות, המתבססים על יכולות בינה מלאכותית. הבולט שבהם הוא Deep Nostalgia, שאיפשר למשתמשים להפוך תמונות סטילס ישנות לסרטונים קצרים. "אנחנו ב-MyHeritage מפתחים כל העת דרכים חדשות ומגניבות שעוזרות לאנשים לחבר עצמם להיסטוריה המשפחתית שלהם", מסר גלעד יפת, מייסד ומנכ"ל מיי הריטג'. "במהלך שלוש השנים האחרונות השקנו מגוון יישומים טכנולוגיים מוצלחים המתבססים על כוחה של הבינה המלאכותית, המאפשרים לנו להפיח חיים מחודשים בתמונות היסטוריות. AI Time Machine הוא טוויסט חדש בעלילה שיזמין אתכם לצאת למסע אל העבר ולראות את עצמכם כפי שאולי הייתם נראים בתקופות שונות לאורך ההיסטוריה".
"אני מזהיר, זה באמת ממכר. ברגע שמתחילים עם זה קשה מאוד לעצור", מסביר רועי מנדל, התחקירן הראשי במיי הריטג'. "כשאתה רואה את עצמך במדים של חייל בריטי במלחמת העולם השנייה, קשה שלא להתפעל מזה - זה באמת נראה ריאליסטי ומוחשי וזה מדהים. הטכנולוגיה המדהימה שקיימת היום בשת"פ עם האהבה שלנו להיסטוריה ולחקר ההיסטוריה מייצרת פה בעינינו שילוב מדהים".
"אנו שמחים לשתף פעולה עם מיי הריטג' על מנת ליישם את הטכנולוגיה שלנו בתחום ההיסטוריה המשפחתית", אמר אלון בורג, מיסד משותף ומנכ"ל Astria. "בינה מלאכותית יצירתית היא חזית חדשנית ומלהיבה, ואנחנו מאוד נרגשים שהשילוב הזה ייצור חוויות מהנות ומשמעותיות עבור מיליוני משתמשים ברחבי העולם".