האם אפל מתכננת להשיק בקרוב מטען מהיר חדש? לפי מסמך תמיכה שפורסם באתר החברה והוסר זמן קצר לאחר מכן, המטען יכלול זוג יציאות USB-C שיאפשרו טעינה מהירה של שני מכשירים שונים בהספק של עד 35 וואט. על פי אתר 9to5Mac, המסמך מתאר את יכולות השימוש של המטען החדש תוך שהוא מפרט בשלבים כיצד להשתמש בו. עוד צוין במסמך שהמטען החדש יתמוך בתקן הטעינה PD (ר"ת Power Delivery).
1 צפייה בגלריה
שיטות טעינה חדשות באפל?
שיטות טעינה חדשות באפל?
שיטות טעינה חדשות באפל?
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ראוי לציין שאם המטען יגיע למדפים בסופו של דבר, יהיה מדובר בפעם הראשונה שאפל משיקה מטען כפול בעל מחברי USB-C לשוק - דבר שבעיני רבים היא הייתה צריכה לעשות מזמן. בנוסף לכך, עקב יכולות הטעינה בהספק של 35 וואט, המטען יוכל עקרונית לספק הטענה חזקה של שני מכשירים במקביל, דבר שללא ספק יפתור בעיות של משתמשים רבים שבבעלותם כמה מכשירים של החברה (האפשרות הזו כמובן קיימת אך מצריכה רכישה של מטענים צד שלישי).
זוהי לא הפעם הראשונה שצפים ברשת דיווחים אודות פיתוחים חדשים של אפל בתחום המטענים. בשנה שעבר דיווח אתר חברת המדיה Digitimes על כך שאפל עובדת בתקופה האחרונה על פיתוח של מטענים בטכנולוגיית GaN שיגיעו עם חיבור USB-C. מטעני GaN משלבים בתוכם גליום ניטריד - תרכובת המורכבת מחנקן (N) ומגליום (Ga), שהפכה בשנים האחרונות לשכיחה מאוד בשוק המטענים הודות ליכולות הולכה חשמלית גבוהה השומרת על טמפרטורה נמוכה יחסית בזמן השימוש - זאת בניגוד לסיליקון שבו היום משתמשים עד היום במטענים על מנת להוליך חשמל. יתרון נוסף של השימוש ב-GaN הוא שייצור טרנזיסטורים מבוססי GaN מצריכים פחות רכיבים חיצוניים, מה שמאפשר ליצרניות לייצר מטענים בעלי יכולות טעינה מהירות תוך שמירה על גודל פיזי קטן יחסית של המטען עצמו.
כאמור, נכון להיום אפל טרם הציגה לעולם מטען GaN בייצור עצמי שלה, ועל כן עולה הציפייה שהמטען החדש יהיה למעשה מטען GaN, על אף שאין לכך הוכחה רשמית במסמך התמיכה שהודלף. כך או כך, אפל כמובן ציינה במסמך התמיכה שאת כבל ה-USB-C הדרוש להטענת כל המכשירים שלכם היא לא תכלול בקופסה של המטען החדש. עוד דבר שאפל לא כללה הפעם הוא המחיר של המטען החדש, ואמנם ניתן לנחש פחות או יותר כמה מטען מסוג שכזה יעלה, אבל אם נוסיף את "מס אפל" - סביר להניח שהתענוג יעלה לא מעט בהשוואה לחלופות אחרות בשוק.