ענקית הטכנולוגיה אפל החלה אמש (ב') להפיץ את iOS 15.4, הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה למכשירי אייפון. עדכון התוכנה יאפשר למשתמשים לשחרר את נעילת האייפון באמצעות יכולות זיהוי הפנים (Face ID) גם כאשר הם עוטים מסכה. בנוסף השיקה אפל את טכנולוגיית Universal Control, שמאפשרת לדלג בין מחשבים ואייפדים תוך כדי עבודה. עדכוני המערכת מגיעים לכלל המשתמשים ברחבי העולם בהדרגה.
1 צפייה בגלריה
אייפון ואפל ווטש
אייפון ואפל ווטש
זיהוי פנים גם בזמן עטיית מסיכה: iOS 15.4
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

iOS 15.4

עדכון המערכת החדש של אפל לאייפונים יאפשר (באיחור לא אופנתי בכלל יש לציין) למשתמשים לפתוח את מכשירי האייפון שלהם באמצעות טכנולוגיית זיהוי הפנים גם כאשר הם עוטים על פניהם מסכה. יכולות זיהוי הפנים החדשות מתבססות על מבנה הפנים של המשתמש, בדגש על מבנה העיניים, על מנת לזהות את המשתמש גם חלק גדול מפניו מוסתר. זיהוי הפנים בזמן עטיית מסכה זמין גם כאשר רוצים למלא סיסמאות או לבצע תשלומים באמצעות Apple Pay. הפיצ'ר זמין רק על גבי מכשירים בסדרת אייפון 12 ומעלה.
גם העוזרת הקולית סירי זכתה לעדכון שבמסגרתו נוסף לה קול חדש. כמו כן, אפל סיפקה מספר תיקונים מגרסאות קודמות (לא ברור אם תיקנה את באג ההאזנה שפקד את הגרסאות הקודמות של המערכת). החברה עדכנה בנוסף את בנק האימוג'ים שלה, שכעת כולל מגוון רחב של אימוג'ים חדשים, החל מפרצופים חדשים ועד לתנועות ידיים וחפצים. היא הוסיפה גם אפשרות לבחירת גוון העור של אימוג'י לחיצת היד. בנוסף, הושקה גרסה חדשה לאפליקציית הפודקאסטים של החברה, שכעת כוללת יכולות סינון תוכן חדשות באמצעות פילטרים ייעודיים.

Universal Control

אפל השיקה לצד iOS 15.4 עדכון גם למערכת ההפעלה של האייפד, iPadOS 5.4 וכן למערכת ההפעלה של המק, macOS 12.3. במסגרת העדכון הוסיפה אפל למערכות אלה את טכנולוגיית Universal Control, שתאפשר למשתמשים להשתמש בסט בודד של עכבר ומקלדת על גבי מספר מכשירים תומכים במקביל. בתוך כך, המשתמשים יוכלו להרחיב את מרחב העבודה של מחשב המק שלהם באמצעות האייפד, כשהם שולטים במקביל ובאמצעות אותו סט של מקלדת ועכבר על שני המכשירים. הטכנולוגיה מסוגלת לעבוד על גבי שני מכשירים שחוברו לאותו חשבון iCloud ובמרחק של עד עשרה מטרים בין שני המכשירים המחוברים.