זו כנראה תאונת האייפון המוזרה ביותר בעולם. מכשיר הטלפון של אחד מנוסעי טיסת אלסקה איירליינס, שבמהלכה נקרע פאנל מגוף המטוס ביום שבת האחרון, נשאב החוצה. האירוע גרם למטוס לחזור על עקבותיו לאחר 20 דקות טיסה. האייפון, לעומת זאת, המשיך לעבוד גם לאחר שנחת על הקרקע - נפילה של כ-5,000 מטר (כ-16 אלף רגל). על פי הדיווח, מדובר באייפון מסדרה חדשה יחסית (ככל הנראה דגם פרו) והוא עדיין הציג את המייל ובו הקבלה עבור הפקדת המזוודות של בעליו בשדה התעופה.
2 צפייה בגלריה
המטוס שנפער בו חור מחברת אלסקה איירליינס
המטוס שנפער בו חור מחברת אלסקה איירליינס
המטוס שנפער בו חור מחברת אלסקה איירליינס
(צילום: STEPHEN BRASHEAR / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
האירוע המוזר פורסם לראשונה בחשבון ה-X של המשתמש שוניית'ן בייטס, שבו ציין כי מצא את המכשיר בצד הדרך בעת שטייל. לדבריו, המכשיר היה תקין לחלוטין וללא שום שריטה, פתוח ועם סוללה חצי מלאה. בסרטון טיקטוק שפרסם אמר בייטס כי האייפון היה במצב טיסה. "הוא היה נקי למדי וללא שריטות", הוסיף.
2 צפייה בגלריה
האייפון שנפל מגובה 5,000 מטר ושרד
האייפון שנפל מגובה 5,000 מטר ושרד
האייפון שנפל מגובה 5,000 מטר ושרד
(צילום מסך: חשבון X של Seanathan Bates)
רשות אבטחת התעופה הלאומית של ארה"ב אישרה את פרטי האירוע. ברשות הוסיפו שמכשיר טלפון נוסף מאותה טיסה נמצא גם הוא בנסיבות דומות בחצר של תושב פורטלנד. גם המכשיר הזה דווח על ידי האדם שמצא אותו לרשות ונמסר לה. יו''ר הרשות, ג'ניפר הומנדי, ציינה שהטלפונים יסייעו לחקירת התאונה. בסמארטפונים כגון אלה ישנם חיישנים רבים שיכולים לסייע לחוקרים להבין את הסביבה האטמוספרית שבה המטוס שייט, בנוסף לקביעת המיקום המדויק של האירוע בשמיים.
ריפרש
אל תספידו את המטאברס עדיין / עם גלעד טלמון
48:56
הפאנל של המטוס שנקרע ממנו נמצא לאחר מכן בחצר האחורית של תושב פורטלנד אחר. כבר ביום האירוע ציינו מספר נוסעים שהטלפונים שלהם נשאבו מחוץ למטוס. ואולם ככל הנראה לא היה צפי שלפחות שניים מהם יימצאו כל כך מהר.
האייפון, אגב, נמצא עדיין עם התקע של כבל הטעינה בתוכו. רק התקע שרד את האירוע ושאר הכבל נקרע ממנו. לדברי בייטס, זה החלק היחיד שהיה נראה תקול או שבור במכשיר. אפילו המסך לא נשבר. לא ברור כיצד הדבר קרה, אך יכול להיות שהצמחייה השופעת של אזור פורטלנד סייעה לרכך את הנחיתה של האייפון המעופף. רשות התעופה הפדרלית קרקעה את צי מטוסי הבואינג 737 מקס 9 בארה"ב, אך נראה שאת צי האייפונים בארה"ב לא יקרקעו כל כך מהר אחרי אירוע כזה.