אפל הודיעה אמש (יום ד') על תוכנית חדשה בשם "תיקון בשירות עצמי", שתאפשר למשתמשים לרכוש ספרי הדרכה, חלפים וכלים מקוריים על מנת לתקן בעצמם את מכשירי החברה. מדובר בתפנית חדה בגישתה של ענקית הטכנולוגיה, שעד כה נאבקה בתנועת "הזכות לתקן" והתעקשה שהתיקונים יבוצעו בחנויות שלה או במעבדות מורשות בלבד. התוכנית החדשה תצא לדרך בארה"ב ב-2022 ובהמשך היא אמורה להתרחב למדינות נוספות.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

2 צפייה בגלריה
תיקון אייפון
תיקון אייפון
תתקנו בעצמכם? אייפון עם מסך שבור
(צילום: shutterstock)
המכשירים הראשונים שיהיה ניתן לתקן באופן עצמאי יהיו אייפון 12 ואייפון 13, ובהמשך יצטרפו אליהם מחשבי המק החדשים שמבוססים על מעבד M1 של אפל. בשלב הראשון התוכנית תתמקד בהחלפה ובתיקון של הרכיבים המרכזיים במכשירים - מסך, סוללה ומצלמה - אך הרשימה צפויה להתרחב בהמשך. באפל מדגישים כי התוכנית מיועדת ל"טכנאים עצמאיים עם ידע וניסיון בתיקון מכשירים אלקטרוניים" וכי הפתרון המומלץ לרוב הלקוחות הוא לגשת למעבדה מורשית על מנת לתקן את המכשיר. אף על פי כן, כל מי שבבעלותו מכשיר של אפל יוכל להירשם באתר החברה על מנת להזמין חלפים ולבצע תיקון בעצמו. ענקית הטכנולוגיה לא תבחן את הידע הטכני של הלקוחות, אך תדרוש מהם הסכמה לתנאי השירות, שכוללים את ביטול האחריות במקרה שייגרם נזק למכשיר. אפל הדגישה כי אין בכוונתה להפעיל מוקד טלפוני שיסייע ללקוחות בתהליך התיקון. נתקעתם באמצע? תוכלו לגשת לאחת החנויות של החברה ולקבל שם סיוע בתשלום. אופציה נוספת, שאפל לא מדברת עליה, היא לרכוש את החלפים ולגשת לטכנאי עצמאי שיתקן את המכשיר.
2 צפייה בגלריה
תיקון בשירות עצמי
תיקון בשירות עצמי
ניצחון לתנועת "הזכות לתקן"
(צילום: אפל)
המהלך של אפל נתפס כניצחון של תנועת "הזכות לתקן", שתומכיה דורשים בשנים האחרונות מיצרניות האלקטרוניקה לאפשר להם לתקן מכשירים בעצמם. התנועה זכתה לאחרונה בתמיכתו של ממשל ביידן, שהפציר בנציבות הסחר הפדרלית (FTC) למנוע מהיצרניות להגביל צרכנים שמעוניינים לתקן מכשירים בעצמם או בעזרת מעבדות עצמאיות. עם זאת, סביר להניח שרוב משתמשי אפל יעדיפו להמשיך להפקיד את המכשירים בידיהן של מעבדות מקצועיות.