האם אפל שוב מאזינה למשתמשים שלה בסתר? באג במערכת ההפעלה iOS 15 הפעיל באופן אוטומטי את הגדרת שיפור הזיהוי של העוזרת הקולית סירי (Improve Siri & Dictation) ובכך אישר, ללא ידיעת המשתמשים, את תנאי השימוש המקנים לחברה את האישור להקליט, לאחסן ולסקור את כל השיחות המבוצעות עם העוזרת הקולית. בעקבות חשיפת הבאג על-ידי אתר Zdnet, הודיעה אפל כי תיקנה את הבאג ושהיא מוחקת את המידע שהגיע אליה.
1 צפייה בגלריה
מאזינה לנו ללא רשות? העוזרת הקולית סירי
מאזינה לנו ללא רשות? העוזרת הקולית סירי
היי סירי, את שוב מאזינה לנו ללא רשות?
(צילום: shutterstocks)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אין ספק שמדובר בבאג מהותי, שאפל הייתה צריכה לדווח עליו באופן מיידי עם רגע הגילוי שלו לכל המשתמשים שנפגעו, תוך כדי שהיא מספקת עדכון תוכנה בהול לפתרון התקלה. בפועל, אפל טוענת שהיא זיהתה את הבאג בצמוד להשקת iOS 15, שהושקה בחודש ספטמבר האחרון, ושעם גילויו היא הפסיקה לחלוטין להאזין להקלטות שהגיעו אליה בטעות.
באשר לתיקון הבאג עצמו, אפל מסרה שהיא ביטלה את האפשרות להפעיל את ההגדרה למשתמשים "רבים", ושהיא שחררה עדכון לתיקון הבאג עם עדכון iOS 15.2, שהושק בחודש דצמבר - יותר מחודשיים לאחר שכביכול עלתה על התקלה לראשונה. יחד עם זאת, גם עכשיו לא בדיוק ברור מה הסטטוס של הטיפול בבאג בפועל, זאת עקב דיווחים שטוענים שהוא טרם תוקן, ושאפל עתידה לתקן אותו רק במסגרת עדכון iOS 15.4, שישוחרר בחודש הבא.
כדי להפוך את הכל לקצת יותר מטריד, אפל כמובן לא סיפקה שום מידע לגבי כמות המכשירים שהושפעו ומתי הם הושפעו, כך שאין באמת אפשרות לדעת למי החברה האזינה בפועל ומתי. אפל מסרה בתגובה שהיא הפסיקה להאזין לכל ההקלטות שהגיעו אליה, ושהיא מוחקת אותן באופן מיידי.
זוהי לא הפעם הראשונה שאפל מאזינה "בשוגג" למשתמשים שלה. בשנת 2019 תועדו מקרים שבהם עובדי קבלן של אפל האזינו להקלטות של משתמשים, שכללו תכנים אישיים שככל הנראה הוקלטו בטעות וללא ידיעת המשתמשים, במטרה "לשפר את השירות ואת יכולות הזיהוי של סירי".