אחת המשימות המייגעות ביותר בסדר היום של רובנו בעבודה, היא המענה לערימת המיילים שמצטברת בכל פעם מחדש. היזם שחר שמואלי פיתח כלי חדש בשם "superReply" שמטרתו להפוך את המשימה הזו לאפקטיבית ופשוטה יותר. "סופר-ריפליי" מתבססת על תוכנת ChatGPT מרובת ההייפ של OpenAI, ולמעשה מאפשרת לנסח מענה למיילים שקיבלתם בסיוע בינה מלאכותית. הכלי תומך נכון לעכשיו בשפות אנגלית וספרדית, ופועל כתוסף לג'ימייל שניתן להוריד לדפדפנים כרום או אדג'. ניתן להשתמש בו בחינם לעד 15 מיילים ביום, או ללא הגבלה בעלות של 15 דולר לחודש.

עוד על ChatGPT:

כך זה עובד - לאחר ההתקנה, הכפתור של סופר-ריפליי יופיע בתחתית כל שרשור בג'ימייל, לצד האפשרויות הרגילות למענה או העברת ההודעה. ניתן לגשת אליו גם מתוך התפריט הראשי של רשימת המיילים הנכנסים, שם יופיע לצד כל הודעה. לאחר הלחיצה עליו, תתבקשו לבחור את סגנון המענה שתרצו שינסח עבורכם, מתוך האפשרויות "עסקי", "יום-יומי", "לא מעוניין" שיעזור לכם לסרב להצעות בנימוס, ו"מעצים" כשדווקא תרצו לפרגן לקולגות. אם אתם רוצים שה-AI יבחר בשבילכם את הטון, בהתאם למה שכבר משתקף מהמייל שקיבלתם, יש גם אפשרות להתאמה אוטומטית. לאחר שביצעתם את הבחירה, יופיעו שלושה ניסוחים אפשריים. אחרי שקראתם ובחרתם אחד מהם, תוכלו לשלוח את המייל כמו שהוא, או להשתמש בו כטיוטה בה תשנו או תוסיפו פרטים. את התוסף ניתן להוריד בקישור הזה.
3 צפייה בגלריה
יותר מדי מיילים
יותר מדי מיילים
יותר מדי מיילים
(תמונה: שאטרסטוק)
תוכנת ChatGPT שמאפשרת למשתמשים לנהל שיחות עם צ'אטבוט שמבוסס על מודל שפה, לשאול אותו שאלות או לתת לו הוראות לכתיבת טקסטים שונים, הושקה בסוף נובמבר לציבור הרחב, ומאז משתמשים ברחבי העולם לא מפסיקים למצוא לה שימושים שונים. נראה כי הפוטנציאל, וגם החששות, רבים מאוד. שמואלי מתאר בשיחה עם ynet איך החשיפה ל-ChatGPT ריתקה אותו ועוררה בו השראה לפיתוח התוסף. "אני גיק מחשבים מגיל קטן", הוא אומר. "בחודשיים האחרונים, מאז שיצא ChatGPT, היה לי פלאשבק לילדות. זה הזכיר לי את הריגוש מלחוות בפעם הראשונה את האינטרנט, או את הסמארטפונים. היה בזה קסם וגם תחושה שאני רואה את ההיסטוריה מול העיניים, ששוב מתחנו עוד את הפוטנציאל הטכנולוגי. ישבתי מול התוכנה הזו מהיום ועד הלילה. אחרי יומיים הבנתי שאני רוצה לפתח מוצר שמבוסס עליה".
לשמואלי רקורד של הקמת מספר חברות, ובין היתר הוא הבעלים של "MEGATICKETS" שמפעילה מערכת לרכישת כרטיסים בתחום הבידור, ומגלגלת לדבריו מחזורים של מיליוני דולרים בשנה. לאחרונה עבר מישראל ללוס אנג'לס, וההשראה לעסק החדש הגיעה מהפעילות שלו בארה"ב, שמתמקדת בייעוץ אסטרטגי לחברות בנושא שיווק, ומהקשיים שנלוו אליה. "הרבה מההתנהלות שלי מולן היא במייל, ומכיוון שאנגלית היא השפה השנייה שלי, סבלתי מהדבר הזה. ואז ניסיתי להשתמש ב-ChatGPT לצורך הזה, וראיתי שזה לקח את ההתנסחות שלי לרמות חדשות. רציתי להציע את היכולת הזו בתוך חוויית משתמש פשוטה, בקליק אחד".
מכאן שמואלי מספר כי יצא לעבודת פיתוח אינטנסיבית של 20 יום, שבמהלכם גם גיבש סביבו צוות קטן וגלובלי (חבריו מגיעים מצרפת, אוקראינה, פקיסטן, הפיליפינים וקנדה). בתחילת ינואר סופר-ריפליי הושק, ופורסם בפלטפורמת Product Hunt לחשיפת מוצרי טכנולוגיה חדשים, ובקבוצות פייסבוק שונות. תוך מספר ימים, שמואלי אומר כי כבר היו למוצר אלף משתמשים פעילים: "זה היה כמו אש בשדה קוצים, כל יום אני מקבל הודעות מאנשים שהתאהבו במוצר, שבהלם מאיך שהוא עובד". גם העניין ממשקיעים לא איחר להגיע. לדבריו, הוא נמצא במגעים מול יזם צרפתי שעשה אקזיט לאחרונה ו"אובססיבי לפרודוקטיביות מגיל צעיר", ומול משקיעים פוטנציאליים נוספים, ביניהם מרצה בטכניון ויזם בתחום הסייבר מעמק הסיליקון.
3 צפייה בגלריה
superReply
superReply
מעדיפים לענות בצורה מעצימה או לסרב בנימוס?
(תמונה:.superReply inc)
גם השאיפות להמשך גדולות, ובין היתר שמואלי מעוניין לנתק את התלות ב-ChatGPT, ולבנות מודל שפה ייעודי עבור סופר-ריפליי. "החזון שלי הוא לבנות את המודל הכי גדול לתקשורת עסקית, שיאפשר להתנסח נכון, ללא תלות בידיעת אוצר מילים רחב וישיל מאנשים את הפחד מלבטא את עצמם באנגלית עסקית מפונפנת. זה ייקח את שוק העבודה למקום מאוד מעניין. פתאום אנשים בכל העולם יוכלו לעבוד עם חברות אמריקאיות, מבלי לדאוג מאיך שהם מתנסחים. והפשטות של הכלי שלנו פותחת את האפשרויות האלו גם למי שאין להם ידע טכני. ב-2023 אנחנו צופים שנגיע למאה אלף משתמשים". שמואלי מכוון להרחיב את האינטגרציות של סופר-ריפליי בהמשך כך שיהיה זמין גם דרך ספקי מייל נוספים כמו אאוטלוק, יתמוך בדפדפנים נוספים, וויוטמע גם בפלטפורמות שמקשרות פרילנסרים ולקוחות, כמו פייבר ו-Upwork.
קהל המשתמשים שלכם הוא אנשים שאנגלית היא שפה שנייה שלהם? "אנחנו פונים לכל האנשים שרוצים לשפר את ההתנסחות שלהם בתקשורת עסקית ולהפוך ליותר פרודוקטיביים. זה יכול להיות אנשים שאנגלית היא שפה שנייה שלהם, הרבה מהמשתמשים שהגיעו אלינו הם מצרפת, שם מאוד מתקשים עם אנגלית. אבל גם הרבה אנשים שיושבים לידי בעמק הסיליקון אומרים לי שיש להם מלא מיילים והתוסף עוזר להם".
מה לגבי הגנה על פרטיות? מה קורה אם אני מזינה לתוסף מייל רגיש עם מידע על הארגון שלי? "כרגע אנחנו עובדים על פיתוח פרוטוקול הגנה שיסנן נתונים אישיים שמופיעים בטקסט, כמו מספר טלפון או תעודה מזהה, ויסתיר אותם לפני שהטקסט עובר לשרת".
3 צפייה בגלריה
שחר שמואלי
שחר שמואלי
שחר שמואלי
(צילום עצמי)
אבל נכון להיום לא מומלץ להזין לתוסף מייל עם תוכן רגיש? "אם יש לך במיילים משהו שאת לא רוצה שיגיע לשרתים של OpenAI שעליהם אנחנו מתבססים כרגע, לא כדאי ללחוץ על התוסף. חשוב לומר שאנחנו לא קוראים את המיילים של המשתמשים, והפלט היחידי שיוצא לשרת לעיבוד הוא מהשרשור הספציפי שבחרת להפעיל עליו את התוסף. הרבה אנשים משתמשים בכלי אבל לא צריכים אותו לכל מייל. גם את המיילים שמגיעים לשרת אנחנו שולחים כטקסט, ללא חיבור לפרטים מזהים על המשתמש כמו תיבת מייל או IP".
מי המתחרים שלכם? "שירותים כמו Grammarly ו-Wordtune, למרות שהם לא מתחרים בנו באופן ישיר כי שם צריך ממש להקליד את כל הטקסט. בנוסף, חברת Compose AI מציעה שירות שכאשר מקלידים מילה, היא נותנת הצעה למילה הבאה. אלה עולמות מאוד מקבילים וזה יכול להוות איום. לכן בקרוב נצא לקמפיין אגרסיבי לגיוס משתמשים, כדי לתפוס נתח שוק גדול מהר".
יש חשש שענקיות הטכנולוגיה יפתחו פיצ'ר כזה? למשל שגוגל תציע אותו בג'ימייל בעצמה? "תמיד קיים החשש הזה, בכל אפליקציה שאפשר לפתח. אבל אני חושב שעל גוגל ומיקרוסופט היום כספקיות מייל יש עיניים מאוד גדולות מבחינת רגולציה. בעתיד, אנחנו מתכננים לייצר פרסונליזציה לכל משתמש, עם הבנה איך הוא רוצה לענות למיילים שלו. אם גוגל תציע דבר כזה, משתמשים ירגישו שחדרו להם לפרטיות".
לבסוף, שמואלי מתייחס גם לחשש שמטריד היום לא מעט אנשים, שבקרוב AI תחליף אותנו בתפקידים רבים. הוא מדגיש כי "המוצר הזה יעזור ויעצים אנשים, אבל אנחנו לא מחליפים את המח האנושי. עדיין צריך לדעת להשתמש בכלים האלה. זו מסקנה שהגעתי אליה גם בעקבות שיחות עם המנטור שלי שמעורב בפרוייקט, אתגר שפיבק. בעתיד, מי שיידע להשתמש ב-AI ימשיך להיות מאוד רלוונטי, זה ייתן לו הרבה מאוד כלים ויתרון על אחרים, ומי שלא, יישאר מאחור. במקרה שלנו, אנחנו עוזרים עם בניית בסיס ההודעה, שתסייע לאנשים להישמע ברמה גבוהה, אבל הרבה פעמים הם עדיין יוסיפו לה פרטים. אני למשל נעזר היום ב-ChatGPT כדי לכתוב פוסטים לבלוג הרשמי שלנו - אני מבקש ממנו לקחת את הניסוח שלי ולהפוך אותו למגניב וצעיר, ומתאים לבלוג עבור אנשים שאוהבים טכנולוגיה. זה מקצר לי את התהליך משלוש שעות ל-15 דקות. אבל זה לא היה יכול לקרות בלי המעורבות שלי".