צילום הסלפי של חברי הליכוד והציונות הדתית מיד אחרי אישור החוק לביטול עילת הסבירות עורר סערה ברשת, אבל היו צילומים שקדמו לו ועוררו לא פחות רעש. אורן חזן הדהים את המדינה כאשר שלף את הסמארטפון שלו בנתב"ג והצטלם לצדו של נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ, ואילו הסלפי של ה"אחים" יאיר לפיד ונפתלי בנט נשלף מתהומות הנשייה והפך לוויראלי שש שנים אחרי שצולם.
7 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
הסלפי של חברי הקואליציה שעורר סערה
(מתוך טוויטר)
סֶלפִי, דיוקן עצמי מצולם, מצולם לרוב באמצעות טלפון סלולרי. הצילום מתבצע כאשר המצלם אוחז במצלמה קדמית - כאשר לרוב הוא במרכז התמונה. בפוליטיקה הישראלית הפך הסלפי לאמצעי להעברת מסרים ויראלית. באמצעותו מתחברים הפוליטיקאים לשפת הדור הצעיר והוא משמש אותם כדי לחגוג הצלחות, להראות קרבה, לתעד רגעים מיוחדים ואף להביע מחאה. הנה כמה מתמונות הסלפי שייכנסו לספרי ההיסטוריה של הפוליטיקה הישראלית:

26.02.15 | סלפי זה אח

אלו היו ימי קמפיין בחירות מותחים, ושמונה מראשי המפלגות הגדולות בישראל התייצבו לעימות בחירות חגיגי - הראשון בישראל מאז 1999.
7 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט
תהילה מאוחרת. הסלפי של יאיר לפיד ונפתלי בנט
מחוץ לחדר האיפור נפגשו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד - וחגגו את המאורע בסלפי מחויך. בנט העלה את התמונה לעמוד הפייסבוק שלו עם הכיתוב: "לקראת העימות מול האח (במיל.)".
לימים, כשיו"ר ימינה נפתלי בנט הכריז כי הוא הולך לממשלת אחדות עם יאיר לפיד - הסלפי התפשט מחדש ברשת, בצירוף טקסטים הומוריסטיים: "לא ייאמן היא אמרה לו כן! אח שלנו מתחתן".

22.05.17 | האח הגדול

מבוכה בנתב"ג: בעת ביקור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל, אחז ח"כ אורן חזן באורח המכובד והצטלם איתו, למרות הניסיון של נתניהו למנוע זאת. "המבוכה הייתה שנתקע לי הטלפון. הוא חיכה בסבלנות. אני חושב שזה רגע היסטורי גם בשבילו", אמר חזן אחרי האירוע שעורר עניין רב בתקשורת ובשיח הציבורי.
7 צפייה בגלריה
המדינה נדהמה. אורן חזן עם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ
המדינה נדהמה. אורן חזן עם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ
המדינה נדהמה. אורן חזן עם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ
בהתחשב בכמות הסערות המתרחשות בפוליטיקה הישראלית כיום, קשה להאמין שהצילום הזה עורר ביקורת כה גדולה על התנהלות של פוליטיקאי בישראל. זה היה הסלפי הראשון שעורר את זעמו של דור ה-X, וקרץ לדורות ה-Y וה-Z.

19.07.18 | יוזמה של חזן

"רגע מכונן בתולדות הציונות ותולדות מדינת ישראל", התגאה ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר אישור חוק הלאום במליאת הכנסת. לאחר אישור החוק התחבקו חברי הכנסת הקואליציה וחגגו את המאורע בסלפי משותף.
7 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, אורן חזן, דוד ביטן, דודי אמסלם ואבי דיכטר
בנימין נתניהו, אורן חזן, דוד ביטן, דודי אמסלם ואבי דיכטר
שוב חזן. חוגגים את אישור חוק הלאום בכנסת
(צילום: עמית שאבי)
הסלפי עורר את זעמה של רננה רז, שכיכבה בקמפייין "ישראל מתייבשת", והיא צייצה בטוויטר בתגובה: "אני פנויה גם לקמפיין ׳ישראל מתביישת׳ אם מישהו בעניין". ח"כ מיקי זוהר לא נשאר אדיש, וצייץ בתגובה: "ואחר כך מתפלאים למה אנחנו טוענים שהברנז'ה נגדנו. רננה, אני מבין שהתסכול הוא רב כשהקריירה לא מתרוממת, אבל למה להוציא את זה על נבחרי הציבור שנבחרו על ידי קרוב למיליון מאזרחי ישראל? היה מצופה שלפחות תעריכי את המדינה ונבחריה שעשתה המון כדי לסייע לך להתפרנס".
תיעוד צילום הסלפי של ח"כ אורן חזן זכה בתואר תמונת השנה בתחרות צילומי העיתונות "עדות מקומית" לשנת 2018.

03.12.18 | סלפי מחאה

במהלך דיון בהצעת אי-אמון בממשלה בעקבות מקרי הרצח של נשים התרחשה מהומה ביציע המליאה, שבו נכחו נציגות של ארגוני נשים ממובילי המאבק. לאחר שהן הניפו ידיהן עם כיתוב שהכינו מראש הורה סגן יו"ר הכנסת, יצחק וקנין (ש"ס), שניהל את הדיון, להרחיקן מהמליאה.
7 צפייה בגלריה
חברות כנסת מחאה אלימות נגד נשים
חברות כנסת מחאה אלימות נגד נשים
"מצב חירום" בכנסת
הנשים סירבו להתפנות וסדרני הכנסת הוציאו אותן מהאולם בכוח. שר העבודה והרווחה חיים כץ (הליכוד) עלה להשיב להצעת אי האמון, אך ירד מהדוכן במחאה על כך שכמה מחברות האופוזיציה צילמו סלפי במקביל לנאומו. על כף ידן כתבו - "מצב חירום".

29.12.22 | סלפי חגיגה

ממשלת ישראל ה-37 יצאה לדרך. נתניהו הודיע על מינויי השרים בממשלתו החדשה. לפני שמונתה לשרה לקידום מעמד האישה הודיע נתניהו כי ח"כ מאי גולן תמונה לסגנית שר במשרד ראש הממשלה, שתשמש כסגנית השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק. גולן חגגה את המאורע בסלפי.
7 צפייה בגלריה
הסלפי של גולן ונתניהו
הסלפי של גולן ונתניהו
מינוי וצילום. הסלפי של גולן ונתניהו
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

24.07.23 | סלפי לא סביר

דרמה במליאה: המגעים לפשרה בנוגע לחוק ביטול עילת הסבירות התפוצצו. אחרי שבכירי מערכת הביטחון עדכנו את שרי הקבינט על האיומים הביטחוניים, העימות הפנים-קואליציוני הגיע לשיא כאשר שר הביטחון יואב גלנט ניסה להביא לריכוך או דחייה של החקיקה. בסופו של דבר ידו של שר המשפטים יריב לוין הייתה על העליונה - וביטול עילת הסבירות אושר ברוב של 64 מול 0.
7 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
הפוסט של ח"כ ואטורי
(מתוך טוויטר)
לאחר שהחוק עבר, בזמן שרבבות מתנגדי הרפורמה מפגינים ברחבי הארץ, צילם הח"כ ניסים ואטורי סלפי מחויך, ולצידו יצחק וסרלאוף, מירי רגב, שלמה קרעי, טלי גוטליב, אושר שקלים ואריאל קלנר. במרכז התמונה חתן השמחה – שר המשפטים יריב לוין. התמונה זכתה לביקורת רבה. עיתונאית "ידיעות אחרונות" חן ארצי-סרור כתבה כי "הזחיחות, הלעג, אטימות הלב והעיוורון מצטלמים נהדר לבייס הפוליטי, והם אצבע בעין למאות האלפים שממלאים את הרחובות. למיליונים שביקשו שיראו אותם. הסלפי מעיד כאלף עדים: אני ואפסי עוד. כל מי שלא שם – לא קיים". חנוך דאום תהה "למה צריך את חגיגות הסלפי האלה? למה זה טוב?", וגם גולשים ברשת זעמו: "המדינה קורסת והם עושים סלפי מחויכים? בושה".