הקיץ הולך ומסתיים, ריח הסתיו באוויר והחגים מתקרבים. זה בדיוק הזמן הזה בשנה, שאנחנו חשים בצורך הזה להתחדש במיני חפצים חדשים ומרגשים. עזבו אותנו מעוד חולצה לחג או תכשיט נוצץ, אנחנו מעדיפים גאדג'טים חדשים. אתם יודעים, כל מיני דברים אלקטרוניים עם שקע USB ואפליקציה, ורצוי שגם יעשו דברים מגניבים. אז בדקנו מה חדש, אספנו כמה מהגאדג'טים המעניינים, אפילו מועילים, שמצאנו, והנה ההתרשמות שלנו.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

10 צפייה בגלריה
בושם רובוט פאקו רבן
בושם רובוט פאקו רבן
בושם רובוט פאקו רבאן. העתיד זה עכשיו
(צילום: יח"צ)

מברשת שיניים עם חזון

אפשר רק לדמיין איך נראית ישיבת פיתוח מוצרים בחברת פרוקטר אנד גמבל, הבעלים של מותג מברשות השיניים הוותיק Oral-B. "אנחנו צריכים להביא משהו חדש", פוסקת מנהלת המחלקה, וכולם יושבים קמוטי מצח עד שמישהו זורק "מברשת שיניים" ועיני כולם מאירות. אז מישהי מוסיפה "אבל עם אפליקציה" והתרגשות עזה אוחזת בשולחן ההנהלה. כל זה קרה כנראה ב-2015 כי בחברת אורל-בי מדגישים שלקח להם שש שנים לפתח את המוצר הזה: מברשת השיניים Oral-B iO, מברשת שיניים חכמה בשבילכם.
10 צפייה בגלריה
מברשת שיניים אורל-בי Io
מברשת שיניים אורל-בי Io
מברשת השיניים שתדריך אתכם איך לצחצח
(צילום: ynet)
יש כלל בעולם המכשירים האלקטרוניים: אם אתה רוצה לכנות מוצר בשם "חכם", כל מה שצריך לעשות זה לצרף לו אפליקציה. ואכן למברשת ה-iO יש אפליקציה שנגיע אליה עוד מעט, אבל יש לה גם מסך תצוגה צבעוני בגוף המברשת וגם כמה כפתורי הפעלה מרשימים, והיא באה עם שני ראשי צחצוח שמותאמים למשימות שונות ועם נרתיק פלסטי קשיח שמאפשר לאחסן את הכל. אוקיי, עד כאן הרשמתם.
תקצר היריעה מלפרט את כל מאפייני המברשת החדשה, שאורל-בי פיתחה בסיוע 1,800 נסייני שטח מקרב הצרכנים. מנגנון הצחצוח עצמו מזכיר מברשות שיניים חשמליות קודמות של אוראל-בי אבל בחברה מסבירים שיש כאן מנוע מגנטי חדשני, שמעביר אנרגיה ישירות לקצה סיבי המברשת ומשפר את ביצועי ההברשה והניקוי, עם חיישן הלחץ שמכוון את המצחצח להפעיל לחץ ניקוי מיטבי. בצד האלקטרוניקה, מסך התצוגה שעל המברשת מאפשר לעבור בין מצבי הצחצוח השונים ונותן משוב לאיכות הצחצוח.
10 צפייה בגלריה
מברשת שיניים אורל-בי Io
מברשת שיניים אורל-בי Io
אורל-בי Io
(צילום: יח"צ)
חייבים להודות שהשילוב עם האפליקציה דווקא הרשים אותנו במקרה הזה. נראה שמישהו לקח שם ברצינות את האפליקציה ופיתח מערכת מידע ומעקב מתוחכמת שעוקבת אחרי הצחצוח שלנו תוך כדי שהוא מתבצע ומספקת הדרכה ועצות לשיפור הביצועים. על המסך מופיעה הדמיה גרפית של כל השיניים, שבהתאם לצחצוח באותו רגע עוברות בין מספר גווני אפור ולבן מלוכלך עד שהן מגיעות ללבן עם כוכבים נוצצים, מה שמתברר כתמריץ אינטואיטיבי להשקיע יותר בצחצוח. המערכת עוקבת לאורך זמן אחר המשתמש, ומשפרת את הביצועים שלו מפעם לפעם. אם חייבים אפליקציה לכל מכשיר, הנה דוגמה לאיך עושים את זה נכון.
המחיר: 1,200 שקל

או-דה-קולון עם רעיון

כשפרנסיסקו פאקו רבאנדה קוארבו נולד בזמן מלחמת האזרחים בספרד, עוד לא ידעו בכלל מה זה NFC, אבל בהחלט הבינו באמנות, בעיצוב ובריחות מענגים. כמה שנים אחר כך, בפריז שאליה נמלט מאימי המלחמה, פאקו רבאן נשאב אל עולם עיצוב האופנה והבשמים אבל בנפשו נשאר פסל, איש של חומרים ומתכות. לא קשה לראות איך מבית היוצר שנתן השראה לבגדי המדע הבדיוני בסרט "ברברלה" עם ג'יין פונדה יצאו בקבוקי בושם בצורת מטילי זהב ועכשיו בקבוק בושם בצורת רובוט עם נקודת NFC בראשו. הטכנולוגיה כקונספט עיצובי.
10 צפייה בגלריה
בושם רובוט פאקו רבן
בושם רובוט פאקו רבן
בושם רובוט פאקו רבן. ה-NFC נמצא בקודקוד
(צילום: ynet)
בפאקו רבאן מגדירים את המראה של "הפנטום" כ"עיצוב אמנותני רטרו-עתידני". אפשר גם "פוסט-רטרוספקטיבי". הכל הולך. הבושם עצמו מוגדר כ"ניחוח ארומטי, חושני, מעצים את תחושת הסקסיות, הביטחון עצמי והאנרגטיות" ואולי גם קצת ג'נדרצנטרי, שמכוון לגברים חובבי גאדג'טים. כך או כך, זה מריח טוב.
בכל מקרה המדובר בבקבוקון חביב בצורת רובוט כרומו מבהיק (ללא חלקים נעים) עם דוושת לחיצה בראשו ופיית התזה בתוך משקף השמש שלו. שם, מתחת לדוושה הזו מוטמע שבב NFC שמסוגל לתקשר עם הסמארטפון שלכם ולהעביר לו מידע. ברוכים הבאים למאה ה-21.
10 צפייה בגלריה
בושם רובוט פאקו רבן
בושם רובוט פאקו רבן
אפלקיציה עם הרבה פוטנציאל, פחות מימוש
(צילום: ynet)
אחרי התנסות עם זה אפשר להגיד שמדובר בעיקר בפוטנציאל שעוד לא מוצה. ה-NFC משמש כלא יותר מברקוד, שמעביר את הסמארטפון של המשתמש לאתר ייעודי של מוצר הפנטום. לאחר טעינה ממושכת מופיע שם עיבוד תלת-ממדי, ומגניב לפרקים, של רובוט הפנטום, וניתן לגשת לתכנים דיגיטליים שכרגע הם מועטים: פלייליסטים בספוטיפיי, מתחלפים מדי יום, ופילטר לאינסטגרם. אבל רק שוו לעצמכם את הפוטנציאל השיווקי והטכנולוגי של תקשורת ישירה בין היצרן לבין המשמשים שלו בפועל, מדי יום. איך אומרים בצרפתית? שאפו.
המחיר: 360 שקל

סבא עם שעון

לסבים בדרך כלל יש שעון, אבל לא כזה. לא צריך למתוח את הקפיץ שלו וגם לא לכוון את המחוגים שלו עם גלגל מחוספס לצידו. מדובר בשעון חכם לסב או הסבתא המתקדמים, או אם לדייק, לסבא או הסבתא שהילדים שלהם קצת דואגים להם.
חברת קידי תקשורת מתמחה בשעונים חכמים לילדים, שנותנים להם כמה תכונות מגניבות ובו בזמן מאפשרים להורים המודאגים לדעת מה שלום הילדים בכל רגע. עכשיו מישהו עלה על הרעיון שקשישים וילדים הם לא קהלי יעד כל כך שונים אלה מאלה. וכך נולד השעון החכם בעל השם המרשים PapaWatch, כל מה שסבא צריך ואפילו לא ידע שהוא צריך.
10 צפייה בגלריה
שעון חכם PapaWatch
שעון חכם PapaWatch
שעון PapaWatch. הבריאות אייזן ביטון
(צילום: ynet)
מה יש לנו פה? מדידת קצב הלב, סטורציה ולחץ הדם באופן מתמשך, תזכורת לנטילת תרופות, GPS שמאפשר לדעת איפה סבא נמצא בכל רגע, כפתור חירום להזעקת עזרה, אפשרות לעשות שיחות טלפון ואפילו שיחות וידאו מהשעון באמצעות כרטיס ה-SIM שמותקן בו. וכן, הוא אפילו מראה את השעה. כדי לדעת מה שלום סבא או סבתא הקשישים בכל רגע, משתמשים באפליקציה שמותקנת אצל בן משפחה או מטפל. היא מאפשרת להיות איתם בקשר בכל רגע, להזכיר דברים, למדוד את התפקודים שלהם. ואם חלילה קרה אירוע, והם אינם מסוגלים להשיב, ניתן באמצעות השעון לקרוא למישהו מהנמצאים סביב, ולתת לו הנחיות לטיפול חירום.
10 צפייה בגלריה
שעון חכם PapaWatch
שעון חכם PapaWatch
שעון חכם. סבא ידע לתפעל?
(צילום: יח"צ)
אולי צריך להזכיר שלא מדובר באפל ווטש 6 או סמסונג ווטש 4. השעון מעט גדול יותר מהשעונים המפורסמים וממשק המשתמש שלו שייך לדור קודם. אם סבא או סבתא מסוגלים לתפעל סמארטפון או טאבלט, הם יסתדרו עם השעון הזה. אם הם קצת מתקשים, יהיה צורך להגדיר מראש את כל תפקודי השעון ולהשתמש בו כאמצעי מעקב ותקשורת עם הקשיש.
המחיר: 399 שקל. כרטיס SIM בשירות 019 יעלה עוד 12 שקל בחודש

מקלדת שאוהבת סבון

אין, אבל אין סיטואציה שבה דמיינתי את עצמי מכניס מקלדת ועכבר מחשב למדיח הכלים. אוקיי, אולי חוץ מהפעם ההיא כשאורי החמוד שפך כוס שוקו על המקלדת החדשה שלי. ואולי גם אז, כשדנה פלטה את כל ארוחת הבוקר שלה לתוך המקשים, תוצאה של ניסיון לא מוצלח לשלב עבודה ומשפחה. אבל לשים מקלדת בתוך מדיח הכלים? אפשר באותה מידה להשליך אותה לפח הקרוב.
זו הסיבה שכשנתקלתי במקלדת אטומה למים של חברת Seal Shield חשתי צורך עז לבחון את ההצהרה הנועזת הזו. הטמפרטורה במדיח יכולה להגיע ל-60 מעלות צלזיוס, המים מתקיפים את המוצר ומתיזים עליו כמו נשברים על סלעי החוף והלחות בסוף התהליך עולה על זו של תל אביב לעת ערב. וכך אצתי רצתי עם המקלדת והעכבר אל המדיח, והפעלתי מחזור הדחה ככה טוב-טוב. התוצאה: מעט אגלי מים פה ושם, אבל שום דבר שמרמז על תקלה בתפעול. החבר'ה האלה פשוט עמידים למים בתנאים קשים.
10 צפייה בגלריה
מקלדת ועכבר Seal Shield עמידים למים
מקלדת ועכבר Seal Shield עמידים למים
מקלדת ועכבר בין הכלים במדיח. מקלחת בכיף
(צילום: ynet)
צריך לומר שמוצרי Seal Shield, שמביאה לארץ חברת י.א. מטווך – מקלדות, עכברים, אוזניות אלחוטיות, עטי כתיבה, מגיני סמארטפונים וטאבלטים, נועדו במקור למקומות עבודה רוויי זיהום, למשל מחלקה בבית חולים, מוסך עם הרבה גריז או אתר בנייה. אבל עידן הקורונה הופך אותם רלוונטיים לכל אחד, במיוחד כשלפי היצרן הם מצופים בחומר אנטי-בקטריאלי שאינו מעביר זיהומים מאדם לאדם. מלבד זה יש למקלדת ולעכבר תקעי USB מצופים זהב 24K עם כיסויי גומי שנועדו לאטום אותם בזמן השטיפה. למקלדת יש מקשים בגובה מלא ואותיות חרוטות בלייזר. לעכבר יש שני כפתורים ראשיים וגלגל שמשמש גם ככפתור שלישי ושניהם עמידים למים ולאבק בתקן IP68 הגבוה. ועם כל התכונות המיוחדות, השימוש בהם היה רגיל לגמרי, ולא דרש שום פשרות מול מקלדת ועכבר רגילים.
מחיר המקלדת: 198 שקלים מחיר העכבר: 118 שקל

מצלמת רכב עם פאסון

מכירים את זה שאתם משאירים את המכונית חונה ברחוב וכשחוזרים אליה אתם מגלים שמישהו השאיר אותה עם עיקום בפח, ריסוק בפנס, ובלי פתק התנצלות, שלא לדבר על נכונות לשלם על התיקון? מי אתם, האנשים שעושים דברים כאלה? בכל מקרה, מספיקה פעם אחת שזה קורה, כדי שאתם תחפשו בקדחתנות אחר טכנולוגיה הולמת כדי להנציח את האירוע, לזהות את הפוגע ולעצור את טרור הנסיעה הלא זהירה.
10 צפייה בגלריה
מצלמת רכב Discovery DS-1050
מצלמת רכב Discovery DS-1050
מצלמת רכב Discovery DS-1050
(צילום: ynet)
בדקנו במדור הזה כמה פתרונות לתיעוד אירועי כביש באמצעות מצלמה, לפחות אחד מהם נהיה פתרון כוללני שמאבטח את המכונית גם כשהיא חונה והנהג אינו נמצא. מצלמת Discovery DS-1050 שמביאה לארץ חברת ברקום, היא ניסיון לעשות את זה בלי להיכנס לעלויות גבוהות ולחוזי שירות בתשלום חודשי. מדובר במערכת בעלת שתי מצלמות, אחת ראשית, בעלת מסך תצוגה צבעוני 3 אינץ', שמותקנת על השמשה הקדמית ואחת אחורית שמתעדת את מה שקורה מאחורי המכונית או בתוכה. מדובר במצלמות בעלות זווית רחבה (140 מעלות) כך שהן מצלמות כמעט עד הצדדים. ניתן לבחור בין איכויות צילום שונות, שמשפיעות כמובן על נפח הקבצים שנוצרים. כדי לחסוך במקום אפשר לקבוע צילום בודד מדי שלוש דקות, חמש דקות או עשר דקות. הנפח הזמין תלוי בכרטיס הזיכרון שמתקינים במצלמה (עד 32 גיגה בייט).
10 צפייה בגלריה
מצלמת רכב Discovery DS-1050
מצלמת רכב Discovery DS-1050
שילוב של מצלמה קדמית ואחורית
(צילום: יח"צ)
מצב החניה הוא התכונה החשובה מבחינתנו במערכת הזאת: במצב הזה נכנס לשימוש חיישן תנועה, שמפעיל את המצלמות אוטומטית אם הוא חש בכמה או תזוזה של המכונית. מעבר לזה כדאי לציין שהמערכת מחייבת התקנה קצת מסובכת, שכוללת העברת כבל בין המצלמה הראשית לבין המצלמה האחורית, קיבוע שתי המצלמות לשמשות באמצעות מתקן מתאים וחיבור המצלמה הראשית לטעינת חשמל באמצעות כבל עם תקע מכונית. המערכת יכולה לדרוס קבצים ישנים כשהיא מצלמת קבצים חדשים אבל אפשר גם להעביר את כרטיס הזיכרון לסמארטפון או למחשב ולהוריד את הקבצים לשמירה ארוכת טווח.
המחיר: 500 שקל