נטפליקס פרסמה השבוע את הדו"חות הרבעוניים שלה ודיווחה כי ברבעון השני של 2021 היא הכניסה 7.3 מיליארד דולר, רשמה רווח נקי של 1.35 מיליארד דולר והגיעה ל-209 מיליון מנויים בעולם. אך פרט לנתונים הכלכליים, ענקית הסטרימינג סוף סוף שיתפה בכמה פרטים חדשים על הכניסה המסקרנת שלה לעולם הגיימינג. "דיברנו על משחקי וידאו במשך כמה שנים, ושקלנו את היתרונות והחסרונות לגבי התזמון של כניסה לתחום", הודה ריד הייסטינגס, מייסד ומנכ"ל-משותף של החברה במהלך שיחת המשקיעים.

עוד בנושא:

2 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: AP)
לאחרונה אמנם פורסם כי נטפליקס נכנסת לעולם הגיימינג, אך זו הפעם הראשונה שהיא מכריזה על כך באופן רשמי, ומספקת פרטים על איך שהשירות ייראה. אלו הנקודות החשובות שעולות משיחת המשקיעים:
1. תשלום - בחברה הצהירו כי המשחקים יוצעו כחלק מאפליקציית נטפליקס, ולכן יהיו כלולים במנוי, ללא תוספת. סמנכ"ל התפעול של החברה, גרג פיטרס, אף אמר כי מודל התשלום הזה יאפשר לחברה "להתמקד בחוויות משחק שלא מספיק נמצאות היום במודלים הדומיננטיים של מוניטזציית גיימינג. אנחנו לא צריכים לחשוב על מודעות או רכישות בתוך משחקים, אלא פשוט להביא את חוויות המשחק המבדרות ביותר". לדבריו של פיטרס, גם מפתחי משחקים אהבו את הכיוון הזה, כי הדבר מאפשר להם "לשים את כל האנרגיה היצירתית שלהם בבנייה של משחק נהדר, בלי לדאוג מדברים אחרים".
2. המדיום - החברה הצהירה כי המשחקים הראשונים יהיו במובייל, אך בהמשך ייתכן שיגיעו גם לטלוויזיה. "מובייל הוא פלטפורמה נהדרת למשחקים", אמר פיטרס. "זה שוק בוגר, עם טכנולוגיה, כלים, קהילת מפתחים, ולרוב המשתמשים שלנו יש טלפונים שמסוגלים לספק חוויית משחק נהדרת. אבל בהמשך, אנחנו רואים בכל המכשירים שאנחנו נמצאים בהם מועמדים לחוויית משחק כלשהי".
3. סוג התכנים - בכירי החברה הצהירו כי חלק מהמשחקים יהיו קשורים למותגים הקיימים ולקניין הרוחני שלה. אחרים יעמדו בפני עצמם ויוכלו בתורם להפוך לסרט או סדרה בשירות. "ננסה כמה סוגים שונים של משחקים, עם מכניזם שונה, כדי לראות מה עובד עבור המשתמשים שלנו", אמר פיטרס. בנוסף, בחברה מתכננים לפתח משחקים בעצמם, אך גם להשתמש במשחקים של מפתחים חיצוניים ברישיון. "כמו עם התרחבות לז'אנרים אחרים, זו דרך להרחיב את מה שאנחנו מציעים בהתחלה. כשאפשרויות ההפקה הפנימיות שלנו יגדלו, נוכל להתמקד במה שלמדנו", אמר פיטרס.
שיחת המשקיעים של נטפליקס
4. ז'אנר נוסף - ההקבלה של פיטרס בין גיימינג להתרחבות לז'אנר נוסף חזרה על עצמה שוב ושוב בדברי הבכירים. במכתב למשקיעים כתבה נטפליקס כי "אנחנו בשלבים המוקדמים של התרחבות גדולה יותר לתחום המשחקים, שמתבססת על המאמצים המוקדמים שלנו בתחום האינטראקטיביות (כמו בסרט מראה שחורה בנדרסנאץ' ב-2018). אנחנו רואים בגיימינג קטגוריית תוכן נוספת עבורנו, בדומה להתרחבות שלנו לתוכן מקורי". במהלך השיחה אמר פיטרס: "אנחנו רואים בגיימינג הרחבה של מוצר הבידור שלנו, שבו אנחנו ממוקדים ב-20 השנים האחרונות. כפי שהוספנו ז'אנרים חדשים, נוכל להציע יותר ערך בידורי דרך גיימינג".
גם שיטת הפעולה של נטפליקס דומה לאופן בו פעלו עם תכנים חדשים: "כמו עם ז'אנר חדש, נתחיל בקטן. נלמד ונצמח, ננסה הרבה דברים, ונשתפר בהתמדה. אני חושב שבכמה דרכים, אנחנו יכולים לספק משהו שונה ממה שכבר קיים בשוק. אנחנו בעסק של יצירת עולמות, סיפורים ודמויות מדהימים. אנחנו יודעים שהמעריצים של הסיפורים האלה רוצים להגיע עמוק יותר. מה שנהדר בתוכן אינטראקטיבי זה שאנשים יכולים לחקור". ניתן לצפות שנטפליקס תאסוף נתונים על דפוסי המשחק של המשתמשים, ותעצב את המשחקים הבאים שלה בהתאם להם.
5. חיזוק המוצר הקיים - במהלך השיחה נשאל הייסטינגס על הכיוונים החדשים של החברה, שכוללים העסקת אנשי מפתח בתחומי הגיימינג והפודקאסטים, השקת חנות אונליין, והרחבת העסקה בין נטפליקס למפיקה והתסריטאית שונדה ריימס (שעומדת מאחורי הלהיט של נטפליקס, ברידג'רטון) כך שתכלול אירועים חיים. הוא התבקש להסביר אילו מהכיוונים העסקיים האלו בעלי פוטנציאל להפוך למקור רווח משמעותי בעתיד.
2 צפייה בגלריה
גיימרית
גיימרית
גיימרית
(צילום: shutterstock)
"הייתי אומר שאף אחד מהם. הם לא מעוצבים להיות כאלה", השיב הייסטינגס. הוא הדגיש כי "משחקי וידאו יהיו חלק מהשירות שלנו. אז הרעיון הוא להפוך את שירות הליבה שלנו לטוב יותר ולהרחיב אותו. אנחנו מאוד בטוחים לגבי גיימינג, אנחנו משקיעים בזה הרבה אבל זה לא מקור רווחים נפרד". גם על שאר התחומים החדשים הייסטינגס אמר כי "יש מספר אלמנטים תומכים, מוצרים לצרכנים, קניות, אנחנו מנסים להצמיח את האזורים האלו כדי לתמוך במותגים הקטנים שבנטפליקס ולגרום ליותר שיח סביב כל סדרה כך שהשירות של נטפליקס הופך לכזה שאנשים חייבים שיהיה להם. הם לא מקור רווח משמעותי בפני עצמם, אבל הם עוזרים לשירות המנויים לגדול ולהפוך לחשוב יותר בחיים של אנשים. אז הייתי אומר שאנחנו חברה של מוצר אחד עם מספר אלמנטים תומכים שעוזרים למוצר". פיטרס הוסיף כי "אם נייצר יותר ערך, משתמשים ישארו איתנו לזמן רב יותר. אם יש משחק שכולם מדברים עליו, אולי אנשים יצטרפו לשירות בזכותו".