תערוכת CES היא אחד האירועים החשובים בלוח השנה של עולם הטכנולוגיה. בשנה שעברה הגיעו אליה כ-170 אלף איש מרחבי העולם כדי לראות את הפיתוחים האחרונים של לא פחות מ-4,000 חברות. זה היה רגע אחד לפני שהקורונה הרימה את הראש ושינתה לכולנו את התוכניות. ב-2021 התערוכה מתקיימת לראשונה באופן וירטואלי, כאשר את אולמות התצוגה הבלתי-נגמרים של לאס וגאס מחליפים המסכים האישיים של כל אחד ואחד מהמשתתפים.
6 צפייה בגלריה
הגאדג'טים של CES 2021
הגאדג'טים של CES 2021
הגאדג'טים של CES 2021
(צילום: רייזר, Binatone)
אחת ההשלכות של המעבר למתכונת וירטואלית היא שמספר החברות המציגות בתערוכה צנח משמעותית בכמה אלפים. ולמרות זאת, גם השנה יש לא מעט מה לראות: טלוויזיות, מחשבים, רובוטים, רחפנים והרבה גאדג'טים - חלקם שימושיים יותר וחלקם פחות. חלק גדול מהפיתוחים האלה לא יגיע לעולם לחנויות: CES היא המקום שבו חברות הטכנולוגיה אוהבות להציג את היכולות המתקדמות שלהן, גם אם אין להן שום כוונה להפוך אותן למוצר צרכני. אלה הדברים היותר מעניינים שראינו השנה.

הטלוויזיה השקופה של LG

הענקית הקוריאנית הציגה טלוויזיה עם מסך OLED בגודל 55 אינץ' שמגיע לשקיפות ברמה של 40%, כך שניתן לראות חפצים שנמצאים בצדו השני גם בזמן הצפייה. בסרטון שפרסמה החברה, הטלוויזיה נשלפת ממתקן שמונח למרגלותיה של מיטה, וב-LG אומרים שניתן להזיז את המתקן הזה ממקום למקום בהתאם לצורך. למה אנחנו בכלל צריכים טלוויזיה כזאת? לא ממש ברור, אבל הטכנולוגיה בהחלט נראית מרשימה. בכל מקרה, מדובר בקונספט בלבד שלא ברור אם יבשיל מתישהו למוצר של ממש.
6 צפייה בגלריה
הטלוויזיה השקופה של LG
הטלוויזיה השקופה של LG
הטלוויזיה השקופה של LG
(צילום: LG)

הרובוט של סמסונג ימזוג לכם שתייה

בולי, הרובוט החמוד והמתגלגל של סמסונג, גנב את ההצגה ב-CES 2020. השנה הציגה הענקית קוריאנית רובוט נוסף, בוט הנדי, שיכול לסדר את הכביסה, להעמיס כלים במדיח ואפילו למזוג ולהגיש משקאות. כדי שלא ישבור לכם כוסות או צלחות חס וחלילה, הוא מצויד בבינה מלאכותית שמסייעת לו להבין מאילו חומרים עשויים החפצים שהוא נוגע בהם כך שלא יפעיל יותר מדי כוח. רוצים כזה בבית? ניחשתם נכון, גם במקרה הזה מדובר בהדגמת יכולות בלבד.

סוני נוגעת בשמיים

הענקית היפנית ניצלה את התערוכה כדי להציג את הרחפן הראשון שלה, Airpeak. הוא מסוגל לאחוז במצלמות מסדרת אלפא של סוני ובינה מלאכותית מסייעת לו לשמור על יציבות כדי לספק צילומים איכותיים. בחברה אומרים שהוא מיועד ל"יוצרים הרפתקנים" ומקווים שיצליח לתת פייט ל-DJI הסינית ששולטת ביד רמה בשוק הרחפנים העולמי. Airpeak יושק באביב, המחיר טרם נחשף.
6 צפייה בגלריה
הרחפן של סוני
הרחפן של סוני
הרחפן של סוני
(צילום: סוני)

צלילי המקלחת

תמיד חלמתם להאזין למוזיקה בזמן המקלחת? הנה הגאדג'ט שיעזור לחלום הזה להתגשם: חברת Ampere הציגה רמקול בשם Shower Power שמתיישב על הצינור של הדוש ומקבל אנרגיה - תחזיקו חזק - מזרם המים. נשמע מסובך? בחברה אומרים שההתקנה פשוטה ביותר ולוקחת דקה בלבד. המכשיר קיבל מימון של 200 אלף דולר דרך אתר מימון ההמונים קיקסטארטר וכעת ניתן להזמין אותו תמורת 100 דולר באתר אינדיגוגו. ובטח תשמחו לשמוע שהוא עשוי מפלסטיק ממוחזר.
6 צפייה בגלריה
הרמקול של חברת Ampere
הרמקול של חברת Ampere
הרמקול של חברת Ampere
(צילום: Ampere)

מסכת בלוטות'

החיסון אמנם כבר כאן, אבל סביר להניח שמסכות הפנים ילוו אותנו עוד תקופה ארוכה. קבלו את MaskFone של חברת Binatone, שרוצה לעזור לכם לעבור את זה בקלות: זוהי מסכה בתקן N95 הכוללת אוזניות ומיקרופון, עם אינטגרציה לסייעות הקוליות סירי ואלכסה. מפתחי המסכה אומרים שהיא מאפשרת למשתמשים "להישאר מוגנים ועדיין להיות מסוגלים לענות לשיחות ולהקשיב למוזיקה". לנו זה עובד מצוין עם מסכה רגילה ואוזניות True Wireless, אבל אל תתנו לנו להרוס לכם את הפיץ'. המחיר - 50 דולר.

המסכים הנגללים של TCL

רגע אחרי ש-LG הציגה לראשונה סמארטפון עם מסך נגלל, החברה הסינית הצטרפה גם היא לחגיגה וחשפה כמה סרטונים של אבטיפוסים למסכים גמישים. אחד מהם הוא סמארטפון עם מסך נגלל, שיכול להתרחב מ-6.7 ל-7.8 אינץ' בלחיצת כפתור. לצדו הוצג מסך OLED נגלל בגודל 17 אינץ', שיכול לשמש בין היתר כמפה דיגיטלית ניידת במהלך טיול, כפי שהציגה החברה בסרטון שפרסמה. עדיין לא ברור מתי ואם בכלל נוכל לרכוש את המוצרים האלה.

כיסא גיימרים מהעתיד

חברת רייזר הציגה בתערוכה את "פרויקט ברוקלין" - קונספט עתידני של כיסא גיימרים, עם מסך קמור מובנה בגודל 60 אינץ'. מדובר במסך נגלל, שמאוחסן בתוך הכיסא ונפרש בלחיצת כפתור. ואם זה לא מספיק, יש לכסא גם שולחן קטן, שגם אותו אפשר להוציא ולהחביא בלחיצת כפתור. אם כל זה נשמע לכם מציאותי מדי, הוסיפו לכך גם מנגנון רטט מובנה בתוך הכסא, ואת הידיעה שרייזר נוהגת להציג ב-CES קונספטים עתידניים שלא מגיעים אחר כך לשוק. בחברה אומרים שינסו לפתח מוצר על בסיס "פרויקט ברוקלין", אבל זה מה שהם בדרך כלל אומרים על רעיונות מהסוג הזה.
6 צפייה בגלריה
פרויקט ברוקלין
פרויקט ברוקלין
פרויקט ברוקלין
(צילום: רייזר)

המונית המעופפת של קדילאק

חשבתם שכיסא הגיימרים של רייזר הוא קונספט עתידני? קבלו את המונית המעופפת של קדילאק שהוצגה בתערוכה על-ידי ג'נרל מוטורס. מדובר בכלי טיס חשמלי שמיועד לאדם אחד. הוא ממריא בצורה אנכית בעזרת ארבעה רוטורים ומגיע למהירות מקסימלית של 90 קמ"ש, כאשר המטרה היא לספק פתרון תחבורתי באזורים עירוניים ולנחות בקלילות על גגות של בניינים. החברה לא סיפקה פרטים טכניים רבים על המונית המעופפת שלה ואנחנו בספק אם נראה אותה בשמיים, בעתיד הקרוב או בכלל.
6 צפייה בגלריה
המונית המעופפת
המונית המעופפת
המונית המעופפת
(צילום: GM)

קפה חם בכל מקום

וגאדג'ט אחרון חביב - לחובבי הקפה: חברת GoSun הציגה בתערוכה את Brew, מכשיר נייד להכנת קפה ותה. מבחוץ הוא נראה כמו כוס תרמית רגילה שמשמשת לנשיאת משקאות חמים מחוץ לבית, אבל בפנים מסתתר מכשיר פרנץ' פרס לחליטת קפה וגם פאנל סולארי שמאפשר לחמם את המים בכל מקום, בהנחה שיש בו שמש. בקיצור: פתרון אידיאלי למי שלא מסוגל להסתדר בקמפינג בלי קפה משובח. המחיר - 70 דולר.