Bose QuietComfort Ultra

מחיר: 2,190 שקלים
אהבנו: אוזניות הדגל החדשות של Bose מביאות איתן כמה מהיכולות המתקדמות ביותר בקטגוריה. גולת הכותרת היא מנגנון ביטול הרעשים (ANC), שהוא פשוט פנומנלי והטוב ביותר שיצא לי לנסות. בסביבה הביתית הוא מצליח להעלים כמעט לחלוטין רעשים רפטטיביים כמו המהום של מזגן, מכונת כביסה, תנועת מכוניות וכדומה. חידוש משמעותי כאן הוא תמיכה באודיו מרחבי: מצב Immersion ("טבילה" בתרגום של היבואן) גורם לצלילים להישמע כאילו הם מגיעים מכיוונים שונים במרחב ולא רק מימין ומשמאל. זה עובד לא רע, אבל לא בטוח שזה שימושי במיוחד.
1 צפייה בגלריה
אוזניות מבטלות רעשים
אוזניות מבטלות רעשים
אוזניות קשת במבחן
(צילום: Bose, Skullcandy)
כיף גדול להאזין למוזיקה עם האוזניות האלה: יש להן סאונד עשיר, עמוק ומפורט. הן גם נוחות למדי, אם כי הכול יחסי; אחרי יותר משעה של שימוש התחלתי להרגיש את כובד משקלן, שעומד על 253 גרם. אהבתי את ממשק ההפעלה הפשוט שלהן: יש כאן שני כפתורים, אחד להפעלה וכיבוי והשני לכל השאר - עצירה ונגינת מוזיקה, דילוג לרצועה הבאה, מעבר בין מצבים וכו'. ליד הכפתורים ישנו פס שעליו מעבירים את האצבע כדי להגביר או להחליש את הווליום. זה פתרון נוח. לחיצה ארוכה על הפס תפעיל קיצור דרך לבחירתכם - למשל חיווי קולי של מצב הסוללה או נגינת מוזיקה בספוטיפיי.
אוזניות
פחות אהבנו: Bose נורא רוצה שתקנו את האוזניות האלה בגלל התמיכה שלהן באודיו מרחבי. החידוש שהיא מציגה הוא שה-QuietComfort Ultra יכולות להפוך כל טראק סטריאו למרחבי - התוכן לא צריך להיות מותאם ספציפית לפורמט. התוצאה מפתיעה לטובה, אבל המחיר הוא "מריחה" של הסאונד שגורמת לו להישמע פחות חד. אני הגעתי למסקנה שאני מעדיף להאזין למוזיקה בפורמט שבו היא נוצרה.
Bose יצרה אפליקציה ידידותית ונוחה לשימוש, אלא שהיא לא עשירה מספיק לטעמי: באיקוולייזר, למשל, יש רק שלוש נקודות שליטה, וזה מעט מדי למשתמשים שיודעים בדיוק איזה פרופיל סאונד הם אוהבים; קרה כמה פעמים שהאפליקציה לא זיהתה את האוזניות על אף שהן היו מחוברות, ולעיתים נתקלתי בקשיים של האוזניות להתחבר לבלוטות'; ולבסוף, קשה לאהוב את המחיר של האוזניות האלה, שעומד על לא פחות מ-2,190 שקלים.
השורה התחתונה: אם יש לכם כיסים עמוקים ואתם רוצים את ביטול הרעשים הטוב ביותר ו/או ממש אוהבים סאונד מרחבי, אתם תיהנו מאוד מהאוזניות האלה.
(יובל מן)

סוני WH-1000XM5

מחיר: 1,450 שקלים
אהבנו: שנה וחצי אחרי שהושקו, אוזניות הדגל של סוני עדיין נחשבות לאחד הדגמים המובילים בקטגוריה. יש לזה סיבה טובה: קודם כל, יש להן סאונד מצוין כמיטב המסורת של סוני, והחברה יצאה מגדרה כדי לאפשר למשתמשים להתאים אותו לטעם הספציפי שלהם. שנית, הן נוחות מאוד, בעיקר הודות לכריות שעוטפות את האוזניים ברכות.
ריפרש
הבינה המלאכותית לקחה בלי רשות. האם היא תשלם על זה? / עם ליטל הלמן
38:59
אחד היתרונות המשמעותיים של האוזניות בעיניי הוא האפליקציה. חוויית השימוש בה אמנם מסורבלת למדי, אבל היא כוללת לא מעט אפשרויות ופיצ'רים שיכולים לשדרג את השימוש באוזניות. פיצ'ר Find Your Equalizer, למשל, יסייע לכם למצוא את פרופיל הסאונד המתאים לכם גם בלי לשחק עם הפרמטרים של האיקוולייזר - פשוט האזינו למוזיקה ובחרו את הסאונד שיותר נעים לאוזניים שלכם. פיצ'ר אחר ישתיק את הפלייבק ברגע שתתחילו לדבר, וסוני גם מאפשרת להתאים את הרמה של ביטול הרעשים למצבים שונים כמו ישיבה במקום, הליכה, ריצה, נסיעה וכו'. החברה מקבלת נקודות גם על חיי הסוללה, שמגיעים עד ל-30 שעות (עם ביטול רעשים).
אוזניות
פחות אהבנו: מנגנון ביטול הרעשים (ANC) של WH-1000XM5 לא רע בכלל, אבל מאז שהאוזניות האלה הושקו בשנת 2022 יצאו לשוק דגמים שמציעים ביטול רעשים מוצלח ויעיל יותר. ואם אודיו מרחבי הוא יותר מסתם גימיק עבורכם, כאן תוכלו ליהנות ממנו רק דרך שירותי סטרימינג שתומכים בטכנולוגיית 360 Reality Audio של סוני - וחשוב להדגיש שספוטיפיי ואפל מיוזיק אינם ברשימה. ותקראו לי קטנוני, אבל קצת קשה לאהוב את השם הבלתי אפשרי להגייה WH-1000XM5.
השורה התחתונה: אם הדברים הכי חשובים לכם באוזניות הם סאונד מעולה, התאמה אישית וחיי סוללה, WH-1000XM5 יעניקו לכם תמורה מעולה ביחס למחיר.
(יובל מן)

AirPods Max

מחיר: 2,799 שקלים
אהבנו: יותר משלוש שנים אחרי השקתן, האיירפודס מקס (שקיבלנו לסקירה על ידי היבואנית איידיגיטל) מזכירות שבמובנים רבים, אוזניות לא מזדקנות מהר כמו מוצרי טכנולוגיה רבים אחרים. הן עדיין בין אוזניות הקשת הנוחות ביותר שתוכלו למצוא היום, אפילו שהן גם בין הכבדות שבהן. סט היכולות שלהן עדיין מרשים מאוד, עם ביטול רעשים שמצליח להתחרות ב-QuietComfort Ultra החדשות ותמיכה באודיו מרחבי.
וזה עוד לפני שדיברנו על הסאונד, שמנסה ומצליח להיות רמה אחת מעל המתחרים המיידיים מבית Bose וסוני. הדרך שבה אפל מנסה לשמור על איזון בין התדרים הגבוהים לנמוכים ולייצר במת צליל רחבה דומה יותר למה שסנהייזר עושה עם סדרת Momentum שלה, והתוצאות נעימות מאוד לאוזן, בין אם אתם מאזינים להיפ-הופ, לרוק או למוזיקה קלאסית - בתנאי שהמיקס שאתם שומעים נעשה כהלכה. האוזניות האלה פחות סלחניות כלפי פגמים בהקלטה או מיקס מאשר כאלה שעוטפות הכול בבס רועם, אבל זה גם נותן למוזיקה - הקלטות לייב משנות ה-70, למשל - ממד יותר אנושי.
אוזניות
פחות אהבנו: האוזניות האלה סובלות משילוב ייחודי של בעיות דור ראשון והתעקשות של אפל לעשות דברים בדרך שלה. כך למשל, לא תמצאו כאן כפתור כיבוי והדלקה. האוזניות נדלקות כשאתם מזיזים אותן, אלא אם הן בנרתיק שלהן, ואז תתעוררנה רק כשתוציאו אותן ממנו. מצד אחד הן לא זוללות הרבה סוללה במצב השינה שלהן, אבל עדיין, הייתי מעדיף שתהיה לי יכולת לכבות אותן. מעבר לזה, יש את ענייני אפל הרגילים עם תמיכה במכשירי החברה והיעדר תמיכה מלאה באנדרואיד או מחשבי ווינדוס. ואם זה לא מספיק, האוזניות האלה לא מגיעות עם כבל חיבור למקור אנלוגי - תצטרכו לרכוש אחד בנפרד. אה, והכיסוי דמוי החזייה שלהן הוא המצאה מוזרה ולא נוחה בעליל.
השורה התחתונה: אם אתם גם ככה באקוסיסטם של אפל ואוהבים את מוצרי החברה, יש כאן את האוזניות הכי טובות שאפל יצרה - הישג בתחום הסאונד, ביטול הרעשים וההנדסה. אבל הן עדיין יקרות מאוד, ויש להן לא מעט מגבלות.
(דניס ויטצ'בסקי)

JBL Tour One M2

מחיר: 999 שקלים
אהבנו: אוזניות הדגל הנוכחיות של JBL מספקות תמורה מעולה למחיר, הן בזכות הסאונד שלהן והן הודות למספר העצום של הטכנולוגיות שחברת הבת של סמסונג שילבה בתוכן, זאת תוך שמירה על האוזניות האלה קלות ונעימות ללבישה. יש כאן כמעט כל יכולת של אוזניות דגל מודרניות, מהשתקת המוזיקה כשאתם מדברים, דרך התאמה אישית של סאונד אחרי בדיקת שמיעה באפליקציה, ועד לביטול רעשים אדפטיבי שמתחשב בסביבה שבה אתם נמצאים. על כל אלה JBL מלבישה איקוולייזר עם שליטה ידנית (עשר נקודות בין 32 ל-16,000 הרץ), איקוולייזר אוטומטי נפרד לעוצמת צליל נמוכה, כדי שהצלילים הגבוהים והנמוכים ביותר לא ילכו לאיבוד, ואפילו מצב ייעודי לשינה בטיסה, שמתנתק מבלוטות' ונותן לכם זמן שתגדירו עם ביטול רעשים כשבסופו שעון מעורר. אה, והסוללה מספיקה לעד 50 שעות - תלוי בשימוש שלכם בביטול הרעשים, ששימוש מוגבר בו יקצר את הזמן הזה לכ-35.
הסאונד של האוזניות מושפע מאוד מהאיקוולייזר. אם מנטרלים אותו ומנסים להבין מהם גבולות הפוטנציאל, אפשר להגיד שיש כאן הרבה מאוד בס נקי וקצת פחות יכולת הן בצלילי הביניים והן בקצה הגבוה של הסקאלה, אבל זה לא מאוד מורגש. קל מאוד להפיק מהאוזניות האלה צליל שתיהנו ממנו, במיוחד אם תשקיעו כמה דקות בהתאמה אישית.
אוזניות
פחות אהבנו: אחד הדברים ש-JBL הכניסה לאוזניות האלה הוא מנגנון שמנסה להפוך כל סאונד למרחבי. גם הוא, כמו השאר, נשלט באמצעות האפליקציה. בניגוד ליכולות האחרות, אני ממליץ לכם לכבות אותו - הוא רק הופך את הצליל לחלול יותר, בלי להוסיף כלום. מנגנון נוסף שאמור לעבוד טוב יותר הוא כיבוי והדלקה של צליל בתגובה להורדה והחזרה של האוזניות. לפעמים הוא עובד טוב, לפעמים לא - זה מפריע. כמו כן, בביטול הרעשים האוזניות האלה עושות עבודה טובה, אך המתחרים היקרים יותר עדיין מנצחים.
השורה התחתונה: ה-Tour One M2 הן זוג פנטסטי של אוזניות אם ביטול הרעשים זה לא הדבר הכי חשוב לכם.
(דניס ויטצ'בסקי)

Skullcandy Crusher ANC 2

מחיר: 999 שקלים
אהבנו: חברת Skullcandy לא רוצה שתרכשו את האוזניות שלה בגלל שיש להן את הסאונד הכי איכותי או את מנגנון ביטול הרעשים (ANC) הכי מוצלח בשוק. היא רוצה שתרכשו אותן בגלל הבס. כן, סימן ההיכר של החברה - וגם של ה-Crusher ANC 2 - הוא בס עוצמתי במיוחד. הפיצ'ר המרכזי באוזניות האלה נקרא Crusher, והמטרה שלו היא לתת בוסט לתדרים הנמוכים. הוא עושה את זה לא רע, אבל זה כמובן לא מתאים לכל סגנון מוזיקלי; רוצה לומר שהאוזניות האלה מיועדות יותר לחובבי EDM או טראנס ופחות לאוהבי פולק וג'אז, או אפילו רוק.
החיבה לבס באה לידי ביטוי גם בעיצוב של האוזניות: על האוזנייה השמאלית ישנה גלגלת שלמרבה ההפתעה לא מאפשרת לשלוט בווליום, אלא בעוצמה של הבס. מעבר לבס העוצמתי, ה-Skullcandy הן אוזניות נוחות למדי עם עיצוב סולידי, יש להן 50 שעות סוללה והאפליקציה שלהן לא רעה בכלל. אפשר לשלוט באיקוולייזר, להגדיר סייעות קוליות שונות, להתאים אישית את הכפתורים של האוזניות ועוד.
אוזניות
פחות אהבנו: הסאונד של האוזניות האלה לא רע, אבל קשה להגיד שהן מצליחות להתחרות בבוס, בסוני או באפל בגזרה הזאת. בשירים מסוימים התדרים הגבוהים יכולים אפילו לקבל גוון לא נעים. גם על ביטול הרעשים אין יותר מדי דברים טובים להגיד - הוא קיים, אבל קשה להגיד שהוא מאוד מורגש. חוויית השימוש באוזניות טיפה מסורבלת: יש עליהן לא פחות משישה כפתורים, שזה יותר מדי לטעמי. מעבר לכך, לא תמצאו כאן פיצ'רים מתקדמים - למשל אודיו מרחבי - שקיימים באוזניות יקרות יותר.
השורה התחתונה: אוזניות לאנשים שממש אוהבים בס (אתם יודעים מי אתם). אם זה לא הקטע שלכם, עדיף לחסוך עוד כמה מאות שקלים בשביל אחד הדגמים האחרים שבסקירה.
(יובל מן)