בצל הטענות על אנטישמיות וסרטוני הפצת מידע כוזב ושנאה נגד ישראל, שניים מבכירי טיקטוק מבקרים בימים אלה בישראל ומצהירים: "באנו להקשיב לטענות וללמוד". מייקל בקרמן, סגן נשיא וראש מדיניות ציבורית של טיקטוק בארה"ב, ותיאו ברטרם, סגן נשיא לקשרי ממשל ומדיניות ציבורית של טיקטוק באירופה, נפגשו עם הנשיא יצחק הרצוג וביקרו ביד ושם.
3 צפייה בגלריה
yk13791978
yk13791978
מייקל בקרמן ותיאו ברטרם בפגישה בבית הנשיא עם יצחק הרצוג
(צילום: בית הנשיא)
טיקטוק היא רשת חברתית מבוססת סרטוני וידאו ואחת האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם, עם יותר ממיליארד משתמשים, מתוכם יותר מ-150 מיליון משתמשים בארה"ב ויותר מ-150 מיליון משתמשים באירופה. היא החלה כאפליקציית סרטונים והפכה למגה-פופולרית כשרכשה את מיוזיקלי, שהציתה את טרנד הליפסינק והריקודים לצלילי קטעי שירים.
ריפרש
ג'ו ביידן, טיילור סוויפט ומשבר ה-דיפ פייק / עם מיכאל מטיאס
34:49
מאז 7 באוקטובר טיקטוק משמשת זירת הפצת סרטוני זוועה, שנאה, מידע שגוי והתנגחויות. למשתמש הישראלי נראה שטיקטוק לא עושה הרבה בנידון. בטיקטוק טוענים אחרת. לטענת החברה - היא פועלת נגד תכנים מסיתים. גם כשהיא אכן פועלת נגדם - ניתן לעקוף את הצנזורה: חלק משונאי ישראל החליטו לשלב במובלע תוכן אנטי-ישראלי או פרו-פלסטיני בתכנים תמימים כמו מדריכי איפור כדי לעקוף את מערכות הסינון של טיקטוק.
"הסיבה בגינה אנחנו פה היא להקשיב ולהתייחס לקונספציות השגויות האלה על טיקטוק וישראל", מסביר ברטרם. "נפגשנו עם הנשיא הרצוג אתמול, נפגשנו עם שרים, הלכנו ליד ושם בערב והבוקר נפגשנו עם אחד מהחטופים ששוחררו שיש לו בני משפחה שנשארו בשבי.
"ב-7 באוקטובר טיקטוק ישראל יצרו איתי קשר. אני פניתי למנכ"ל ולראש מערך הבטיחות והוא אמר לי: 'יש לנו כבר צוות משבר שמגיב לזה'. מהרגע הזה זאת הייתה העדיפות העליונה שלנו. לפני 7 באוקטובר ראינו עלייה באנטישמיות. מאז 7 באוקטובר העלייה באנטישמיות הייתה תלולה הרבה יותר.
3 צפייה בגלריה
yk13791979
yk13791979
ביקור ב"יד ושם", אתמול
(צילום: סהר פסח)
"הסרנו יותר מ-150 מיליון סרטוני וידאו מאז שהחל הקונפליקט ויותר מ-46 אלף שידורים חיים, שהכילו תכנים מעודדי טרור, פרו-חמאס, דברי שטנה ומידע כוזב וכן סרטונים המציגים אלימות. אנחנו לא יכולים להיות 100% בזה, אבל זה ממש חשוב שנסיר תוכן כזה וזה אומר שעלינו להישאר עם אצבע על הדופק. למשל עכשיו יש לנו מדיניות לפיה אנחנו מתייחסים להכחשת המתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר בדיוק כמו להכחשת שואה. בכל הפלטפורמה. אנחנו אוסרים כל תמיכה בחמאס. ברור שהסכסוך מורכב, אבל כשמתמודדים עם אנטישמיות, עם מידע מוטעה על ההתקפות זה צריך לרדת מהפלטפורמה. זה לא מורכב".
יש דוגמאות רבות שתוכני שנאה נשארים. בקרמן: "העבודה שלנו היא לשמור על הפלטפורמה בטוחה. יש כמה מיסקונספציות בישראל. זאת הסיבה שאנחנו כאן ואנחנו כאן להקשיב ולהבטיח שאנחנו עושים כל שביכולתנו".
האם לסינים יש השפעה על התוכן? בקרמן: "יש אפס מעורבות של הממשלה הסינית בזה. זאת המצאה. טיקטוק לא פעלה מעולם בסין. הדעה שטיקטוק נשלטת על ידי הממשלה הסינית לא נכונה. חשוב להדגיש, אין שום הטיה בתוכן שלנו".
אתם חוששים שיהיו מדינות שיחסמו את טיקטוק בגלל חשש להטיה פוליטית, שליטה סינית או סתם כי זאת פלטפורמה שתוארה כממכרת? במונטנה למשל ניסו לחסום את טיקטוק. בקרמן: "אנחנו לא חוששים שניחסם. במונטנה בית המשפט אסר על חסימת טיקטוק. יש לנו הגנה מהטובות בעולם על מידע אישי של המשתמש. אנחנו מאשרים לצדדים שלישיים לוודא שהאלגוריתם הוא אכן כזה. לכן אני לא חושב שזה יקרה. האבטחה שלנו מצוינת".
3 צפייה בגלריה
טיקטוק
טיקטוק
טיקטוק. תכנים אחרים למערב?
(צילום: Shutterstock)
יש טענה שיש לכם תוכן אחר למערב ולסינים. למערב תכנים שטחיים ולסין תכני מדע ולימוד. ברטרם: "זה לא נכון. אף אחד לא מסתכל על מלוא התוכן ובטח שלא מנתב אותו. זה תוכן שהמשתמשים יוצרים והוא מושפע ממה שהצרכנים רוצים. יש לנו למעלה מ-100 מיליארד צפיות בהאשטאג STEM שמציג תכני מדע ומתמטיקה. גם Booktalk ענק ומחולל הרבה מאוד צפיות. בנוסף שוב אנחנו מדגישים - החברה בסין היא חברה אחרת. זה לגמרי לא נכון ששם מעודדים תכנים של מדע ולהיות חכמים ובשאר העולם הכל תכנים שטותיים. אלה תיאוריות קונספירציה".
איזה שימוש אתם עושים בבינה מלאכותית? ברטרם: "מהצד שלנו אנחנו משתמשים ב-AI לשדרוג מערכות הזיהוי האוטומטיות בזמן אמת - זה מאפשר לזהות ולהסיר אוטומטית תוכן אלים או דברי שטנה עוד לפני שהם מגיעים לתפוצה רחבה. נוספו גם יותר התרעות על תוכן שעלול להיות מזעזע או גרפי טרם הצפייה וכן נעשו התאמות זמניות במדיניות טיקטוק במאמץ למנוע שימוש בפלטפורמה לעידוד שנאה, אלימות או טרור. כמו אם מישהו מצלם וידאו והוא מחזיק באגביות סיגריה או שהוא מכוון אותה למצלמה. AI יכול לזהות הבדל בין פחית סודה לפחית בירה או אלכוהול".
הרבה סרטונים מוצגים עכשיו ללא סאונד בגלל הסכסוך שלכם עם יוניברסל שלא מוכנים שתשתמשו בחומרים שלהם. בקרמן: "זה מאוד מצער מה שהם עשו וזה מצער עבור האמנים שלהם. הם מנסים להיות פוליטיים וזה יפגע בעיקר באמנים שלהם. יש לנו הסכמים עם כל הלייבלים האחרים. זה משהו שרואים שוב ושוב - אמנים ושירים שפורצים בטיקטוק".