מחיר הדלק יעלה בלילה שבין רביעי לחמישי השבוע ב-16 אגורות ויעמוד על 7.38 שקל לליטר - זינוק של 44 אגורות לעומת דצמבר 2023. כך מעדכן היום (שלישי) מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה. מדובר במחיר הגבוה ביותר לליטר מאז יולי 2022, אז המחיר עמד על 8.08 שקלים.
לפי עדכון המחירים שיחול בפברואר, המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.38 שקלים לליטר, עליה של 16 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.31 שקלים לליטר, עליה של 14 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.
1 צפייה בגלריה
דלק
דלק
דלק
(צילום: shutterstock)
בחודש שעבר הוחלט במשרד האוצר לעצור את ההנחה על מחיר הדלק, ואז זינק המחיר ב-28 אגורות ל-7.22 שקלים. סבסוד הדלק באמצעות הפחתת המס נמשך שנה וחצי, והגיע בשיאו לשקל לליטר. זאת בעקבות החלטה ראשונית של שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן.
ההנחה האחרונה הייתה על מחיר ליטר אוקטן 95 בשירות עצמי עמדה על 40 אגורות כאשר מחיר הליטר בחודשים האחרונים וכעת גם עד סוף החודש הוא 6.94 שקל. סבסוד הדלק לתקציב המדינה עלה קרוב ל-3 מיליארד שקלים, כאשר לאחרונה התקשו במשרד באוצר למצוא מקורות מימון להמשך ההפחתה במס.
גורם בכיר במשרד האוצר אמר לאחרונה ל-ynet כי במצב הגירעון הנוכחי בתקציב המדינה שגדל מאוד בשל המלחמה אין עוד מקום לסבסד את מחיר הדלק, מה עוד שהמחיר שמשלמת ישראל על הדלק באגן הים התיכון ירד בחודשים האחרונים בשיעור ניכר לעומת המחיר אשתקד ובראשית השנה.
באגף התקציבים, ברשות המיסים ובאגף הכלכלן הראשי הסבירו לפני ביטול הסבסוד כי יהיה קשה תקציבית להמשיך את סבסוד מס הדלק, אולם במשרדי ראש הממשלה ובלשכת שר האוצר התעקשו להמשיך בסבסוד הדלק משום שעליית מחיר הדלק עלולה ללבות את האינפלציה במשק.
כעת, עליית מחיר הדלק ב-44 אגורות תוך חודש תשפיע באופן ניכר על האינפלציה. עלייה בשיעור כזה אמורה להשפיע על עליית המדד בינואר ופברואר ביחד בכ-0.3%.
בתוך כך, נציין כי ביום חמישי יתייקר גם תעריף החשמל בשיעור של 2.6%, שהם תוספת של כ-10 שקלים בממוצע למשק בית בחודש. יצוין כי מדי שנה עדכון מחירי החשמל נעשה בחודש ינואר, אולם הפעם בגלל המלחמה העדכון ייעשה רק החל בסוף שבוע זה.