אולי מגיע לכם החזר מס: רשות המיסים הודיעה הבוקר (א') כי החלה בשליחת 150 אלף "מעטפות ירוקות" לאזרחים, שמבידקת השכר שלהם לשנת 2017 עלה כי יש להם פוטנציאל להחזר מס. המעטפות והמכתבים עוצבו בצבע ירקרק בהיר כדי לבדל אותם מדואר רגיל של הרשות, וכדי למשוך את תשומת לב המקבלים, שעליהם לטפל בהחזר המס שלהם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
זאת, לאחר שלפני כשנה וחצי מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה, מתח ביקורת על רשות המיסים, על כך שעשרות אלפי אזרחים לא יודעים כלל שהם שילמו מס שלא היו צריכים, והרשות לא מודיעה להם כי מגיע להם החזר ממס הכנסה. הרווח לקופת המדינה מאי-עדכון האזרחים נאמד במאות מיליוני שקלים בשנה.
במהלך הנוכחי שיזמה כעת הרשות אותרו, כאמור, כ-150 אלף אזרחים שלא הגישו בקשות להחזר מס לשנת 2017, ומבדיקת דיווחי השכר שלהם עלה כי ייתכן שהם זכאים להחזר בשל העובדה ששילמו מס עודף מסיבות שונות כמו עבודה אצל שני מעסיקים, אי-עריכת תיאום מס, שינוי במצב המשפחתי וכיו"ב.
מקבלי המעטפות מוזמנים, לפני הגשת הבקשה להחזר, לבדוק את זכאותם באמצעות הסימולטור ולהגיש בקשה להחזר באמצעות הטופס שצורף במעטפה, וזאת עד סוף דצמבר 2023. כאמור, לצד שליחת המכתבים, הוקמה מעטפת תמיכה ומקבלי המכתבים שמעוניינים בסיוע, יכולים לפנות למרכז המידע והשירותים של הרשות וללשכות ההדרכה.
במהלך השנה הנוכחית צפויה הרשות לשלוח עוד מעטפות ירוקות לשנות מס נוספות. במהלך הרבעון האחרון של שנת 2022, עם השלמת ההיערכות של הרשות למהלך, נשלחו כ-75 אלף מעטפות ירוקות ועד כה הושבו במסגרתו יותר מ-30 מיליון שקל. עם זאת, ברשות מדגישים כי מדובר בסכום ביניים מאחר שעדיין קיימות בקשות להחזר בהליכי טיפול.