ביקורת קשה מושמעת בצמרת משרד האוצר ומפי אנשי כלכלה על שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' שהמריא בלילה האחרון (בין שבת לראשון) וייעדר מהארץ למשך כעשרה ימים. שר האוצר צפוי להשתתף בכנס הבונדס בארה"ב ואף ינאם בו, ולאחריו אמור סמוטריץ' להמשיך לכנס של שרי אוצר בפנמה - ולאחר מכן צפוי להגיע לפריז.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
"זה לא הזמן להיעדרות כה ממושכת של שר האוצר מהארץ. במשרד מתקיימים דיונים לקראת הבאת תקציב המדינה לאישור הכנסת בשבוע הבא. כל המדינה בוערת, יש כבר פגיעה במשק ודווקא עכשיו שר האוצר נעדר מהארץ כאשר אין מדובר בביקור רב חשיבות בארה"ב. השר יכול היה לנאום לבאי כנס הבונדס ולקהילות יהודיות גם בזום", אמרו באוצר.
1 צפייה בגלריה
השר בצלאל סמוטריץ'
השר בצלאל סמוטריץ'
השר בצלאל סמוטריץ'
(צילום: שלו שלום)
נזכיר בעקבות התבטאות השר סמוטריץ' כי יש "למחוק את כפר חווארה", הגיבו בבית הלבן בוושינגטון כי מדובר בהתבטאות חמורה ואף נשמעו טענות לפיהן הוא לא רצוי בארה"ב. לאחר מכן התנצל סמוטריץ' וטען כי כוונתו לא הייתה למחיקת הכפר, אלא בפגיעה בטרוריסטים בכפר בלבד.
לאחר נאומו בוושינגטון ימשיך שר האוצר לסדרת פגישות עבודה כלכליות ולמפגשים עם ראשי הקהילות היהודיות בארה"ב.
שר האוצר סמוטריץ' אמר אמש: "הערב אצא לביקור בארה"ב. ארגון הבונדס מסמל יותר מכל את השותפות של יהדות העולם ומדינת ישראל. הבונדס גייס מעל 50 מיליארד דולר עבור מדינת ישראל מאז הקמתה. אפגש בעזרת השם עם מגוון משקיעים ושחקנים כלכליים בינלאומיים המעוניינים להעמיק את ההשקעה במדינת ישראל. הקשר עם יהדות התפוצות הוא חשוב והמסר שאני יוצא איתו הוא שכמו בארץ כך גם בתפוצות, מותר שיהיו חילוקי דעות וויכוחים בינינו, אבל שום דבר לא יפרום את האחווה. אנחנו חזקים ביחד".
עוד אמר שר האוצר, כי "כלכלת ישראל חזקה ואני פועל כדי לפתוח את מדינת ישראל לכלכלות ולהשקעות נוספות. כלכלת ישראל מהווה שוק קטן ובר ניהול, ובתקופה סוערת זאת בעולם כלכלי של חוסר ודאות נוכל להיות אי של יציבות וביטחון כלכלי. אעשה כל שביכולתי בעזרת השם כדי לייצר את האקלים לכך שמדינת ישראל תמשיך לצמוח עם כלכלה חזקה ומשגשגת".
בתוך כך, סמוטריץ' האריך את כהונת מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, בשלושה חודשים נוספים, עד ל-18 ביוני. תחילה התכוון השר להאריך את כהונתו עד לחגי תשרי, אולם בינתיים הוחלט למנות ועדת איתור למינוי מנהל רשות המיסים הבא.
יעקב מכהן כבר חמש שנים במנהל רשות המיסים. כיום יש 20 מועמדים שכבר הודיעו על כוונתם להתמודד לתפקיד המרכזי במשרד האוצר שאחראי על מרבית הכנסות המדינה. אם לא יימצא ליעקב מחליף מתאים בוועדת האיתור בתוך שלושה חודשים, תוכל היועצת המשפטית לממשלה לאשר להאריך את כהונתו בשלושה חודשים נוספים.
יצוין שגם הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, מצויה בתקופת הארכת כהונתה בחודשיים וזו אמורה להסתיים עוד לפני חג הפסח. אולם, בניגוד ליעקב, עקב הביקורת הרבה שהשמיעה גרינברג על השפעת המהפכה המשפטית על המשק, צפוי שכהונתה לא תוארך וימונה כנראה תחילה ממלא מקום זמני.