רגיעה בתחום הדלק לאחר חודשיים שבהם המחיר עלה בנובמבר וירד בדצמבר ביותר מ-20 אגורות בחודש אחד: בחצות הלילה שבין שבת לראשון מחיר הדלק ירד רק בעוד אגורה אחת ל-6.37 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי. הסיבה לרגיעה היא הפסקת ירידת מחירי הנפט בעולם ושער דולר דומה לזה שנרשם בחודש שעבר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא ישתנה ויעמוד על 5.45 שקלים לליטר, לאחר שירד גם הוא ב-21 אג' בחודש דצמבר.
1 צפייה בגלריה
עליית מחירי הדלק אתמול בסדש בקרליבך
עליית מחירי הדלק אתמול בסדש בקרליבך
דלק
(צילום: מוטי קמחי)
בחודש שעבר הוזל כאמור מחיר הדלק ב-24 אגורות לכ-6.38 שקלים לליטר אוקטן 95 בשירות עצמי. זאת, לעומת השיא שאליו זינק בתחילת נובמבר - 6.62 שקלים לליטר. ההוזלה הגיעה לאחר התייקרות של 1.29 שקלים מאז חודש נובמבר 2020, כאשר מחיר ליטר אוקטן 95 היה רק 5.34 שקלים.
ההוזלה המשמעותית נובעת מהירידה החדה במחירי הנפט בעולם בשבועות האחרונים. עם זאת, ההוזלה יכולה הייתה להיות גבוהה יותר ב-1 בדצמבר, הן בשל המשך ירידת מחיר הנפט בעולם בסוף השבוע בכ-10%, בשל גילוי הזן החדש והמדאיג של נגיף הקורונה, והן בשל העלייה המשמעותית ממש בימים האחרונים של שער הדולר מול השקל בישראל.
חישוב מחיר הדלק נעשה לפי מחירו באגן הים התיכון חמישה ימי עסקים לפני מועד פרסום המחיר החדש בישראל לחודש הבא, בשקלול של שער הדולר.
מחיר המינימום של ליטר דלק 95 אוקטן נרשם בחודש מאי 2020 - 4.79 שקלים והמחיר המרבי נרשם בספטמבר 2012 - 8.25 שקלים.