מחיר הדלק בישראל יוזל בחצות הלילה שבין יום שלישי לרביעי ב-24 אגורות, לכ-6.38 שקל לליטר דלק אוקטן 95 בשירות עצמי. זאת לעומת השיא בשנים האחרונות שאליו זינק מחיר הדלק בישראל בתחילת נובמבר - 6.62 שקל לליטר. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.45 שקל לליטר, ירידה של 21 אג' מחודש קודם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההוזלה מגיעה לאחר התייקרות של שקל ו-29 אגורות מאז חודש נובמבר 2020, כאשר מחיר ליטר דלק 95 אוקטן היה רק 5.34 שקל.
2 צפייה בגלריה
עליית מחירי הדלק אתמול בסדש בקרליבך
עליית מחירי הדלק אתמול בסדש בקרליבך
עליית מחירי הדלק אתמול בסדש בקרליבך
(צילום: מוטי קמחי)
ההוזלה המשמעותית נובעת מהירידה החדה במחירי הנפט בעולם בשבועות האחרונים. עם זאת, ההוזלה יכולה הייתה להיות גבוהה יותר ב-1 בדצמבר, הן בשל המשך ירידת מחיר הנפט בעולם בסוף השבוע בכ-10%, בשל גילוי הזן החדש והמדאיג של נגיף הקורונה, והן בשל העלייה המשמעותית ממש בימים האחרונים של שער הדולר מול השקל בישראל.
חישוב מחיר הדלק נעשה לפי מחירו באגן הים התיכון חמישה ימי עסקים לפני מועד פרסום המחיר החדש בישראל לחודש הבא, בשקלול של שער הדולר.
ההערכות הן שמחירי הנפט בעולם ירדו עוד בעולם בימים הקרובים, ככל שתתבהר חומרת התפשטות הזן החדש של נגיף הקורונה, המכונה אומיקרון. עם זאת, במקרה כזה הוזלה נוספת של מחיר הדלק בישראל תתרחש רק בתחילת חודש ינואר 2022, על פי מחירי הנפט ושער הדולר בסוף חודש דצמבר.
מחיר המינימום של ליטר דלק 95 אוקטן נרשם בחודש מאי 2020 - 4.79 שקל והמחיר המרבי נרשם בספטמבר 2012 - 8.25 שקל.