אפל, אמזון ואינטל פרסמו הערב (יום ה') את דו"חותיהן לרבעון השני של 2022. אפל עקפה את התחזיות, ומניית החברה עולה ב-3.6%.
הכנסות ענקית הטכנולוגיה ברבעון עמדו על 82.96 מיליארד דולר - עלייה של 1.9% בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-1.2 דולרים למניה, ירידה של 8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ציפיות האנליסטים היו להכנסות של 82.8 מיליארד דולר ולרווח נקי של 1.16 דולרים למניה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
חנות של אפל
חנות של אפל
חנות של אפל
(צילום: Shutterstock)
העלייה בהכנסות נרשמה חרף ירידה במכירות המק, האייפד והמוצרים הלבישים של החברה, והודות לעלייה סמלית במכירות האייפון, שטיפסו ב-2.8% ל-40.67 מיליארד דולר (גבוה משמעותית מתחזיות אנליסטים שצפו מכירות של 38.9 מיליארד דולר), ועלייה משמעותית יותר בהכנסות חטיבת השירותים של החברה שעלו ב-12.1% ל-19.6 מיליארד דולר – קטגוריית המוצר היחידה של אפל שהפגינה סימני חיים נמרצים ברבעון שחלף, הגם שמדובר בפספוס קל של התחזיות שעמדו על 19.7 מיליארד דולר.
מכירות המק ירדו ב-10.4% ל-7.382 מיליארד דולר (8.4 מיליארד דולר תחזיות), מכירות האייפד ב-2% ל-7.22 מיליארד דולר (6.9 מיליארד דולר תחזיות) ומכירות קטגוריית המוצרים הלבישים והאביזרים ב-7.9% ל-8.08 מיליארד דולר (8.7 מיליארד דולר תחזיות).

פעילות הענן של אמזון הציגה צמיחה מהירה

אמזון פרסמה גם היא את דוחותיה לרבעון השני - ועקפה את תחזית ההכנסות. המניה מזנקת ב-11% במסחר המאוחר.
ענקית הקניות המקוונות רשמה הכנסות של 121.23 מיליארד דולר, עלייה של 7% לעומת התקופה המקבילה. בשורה התחתונה אמזון הפתיעה לרעה עם הפסד של 20 סנט למניה בעקבות הפרשה לטובת הפסד של 3.9 מיליארד דולר בעקבות ההשקעה בחברת הרכב ריוויאן, שמנייתה התרסקה בכמעט 50% ברבעון השני.
2 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
אמזון
(צילום: AP)
האנליסטים צפו הכנסות של 119.09 מיליארד דולר, ורווח נקי מתואם של 13 סנט למניה.
החברה הודיעה כי היא צופה שההכנסות ברבעון השלישי יעמדו על 125-130 מיליארד דולר (עלייה של 13%-17%). ממוצע תחזיות האנליסטים עמד על 126.4 מיליארד דולר. הרווח התפעולי יהיה מעט נמוך מהצפוי - 3.5-3.8 מיליארד דולר.
במהלך הרבעון השלימה אמזון את הפיצול של מנייתה ביחס של אחד ל-20.
פעילות הענן, שהיא המוקד המרכזי בדוחות אמזון, המשיכה להציג צמיחה מהירה וגם עקפה את התחזיות עם הכנסות של 19.7 מיליארד דולר לעומת התחזיות של 19.4 מיליארד דולר. חטיבות הענן שמרו על עוצמה גם אצל היריבות המרכזיות גוגל ומיקרוסופט, דבר שמלמד על תחרות חזקה.

ההכנסות של אינטל צנחו

גם אינטל פרסמה את דוחותיה לרבעון השני - ופספסה את התחזיות: ענקית השבבים רשמה רווח מתואם של 29 סנט למניה, פחות מתחזיות האנליסטים לרווח מתואם של 70 סנט למניה.
הכנסות החברה ברבעון עמדו על 15.32 מיליארד דולר - ירידה של 22% לעומת התקופה המקבילה, ופחות מהתחזיות להכנסות של 17.92 מיליארד דולר.
אינטל סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 454 מיליון דולר, לעומת רווח של 5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
מניית החברה מאבדת 10% במסחר המאוחר בוול סטריט.
אינטל צופה רווח מתואם של 35 סנט למניה על הכנסות של 15-16 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי - תחזית האנליסטים עמדה על רווח מתואם של 86 סנט למניה על הכנסות של 18.62 מיליארד דולר.
החברה גם הורידה את התחזית השנתית - לרווח נקי מתואם של 2.3 דולרים למניה על הכנסות של 65-68 מיליארד דולר. לפני שלושה חודשים התחזית היתה לרווח של 3.6 דולרים למניה על הכנסות של 76 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים היו לרווח נקי של 3.42 דולרים למניה על הכנסות של 74.3 מיליארד דולר.
מדוחות אינטל עולים גם נתוני מובילאיי שרשמה רבעון שני מוצלח. הכנסות מובילאיי עמדו ברבעון השני על 460 מיליון דולר, גידול של 41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
גם הרווחיות צמחה משמעותית, עם רווח תפעולי של 190 מיליון דולר, עלייה של 43% לעומת הרבעון המקביל אשתקד המייצגת שולי רווח תפעולי של 41%.
צבר העסקים העתידי של מובילאיי ממשיך לגדול גם כן, כך שבמחצית הראשונה של 2022 זכתה מובילאיי בעסקאות שבמסגרתן היא תספק כמעט 37 מיליון צ'יפים, בהשוואה לכ-16 מיליון שסופקו בפועל במחצית הראשונה של השנה (2022).
בתחום המיפוי, נאספו בחצי השנה הראשונה של 2022 כ-7.6 מיליארד ק"מ של נתוני כבישים בשנת 2022 לעומת 4.9 מיליארד בכל שנת 2021. עוד עולה מהדוח כי אחוז הכבישים הממופים גדל במהירות, כאשר יותר מ-90% מהכבישים באירופה ובארה"ב כבר ממופים.