נקודות הזיכוי ממס לילדים בגילים 6 עד 12 ישולמו עד סוף חודש פברואר ולא עד 15 בחודש, כפי שנקבע תחילה. כך נודע ל-ynet. הסיבה: מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, הודיע בימים האחרונים למעסיקים כי לא ניתן להעניק את נקודות הזיכוי לחצי חודש, ולכן הורה לשלם אותן בחישוב של כל ההכנסה של פברואר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
לפיכך, נכון לעכשיו ההטבה תסתיים ב-28 בפברואר. יחד עם זאת, כפי שפורסם לאחרונה ב-ynet, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט כי בתקציב המדינה לשנים 2024-2023 ההטבה תימשך והזיכוי יינתן רטרואקטיבית ממרץ 2023. כמו כן, לפי ההחלטה, החל מכניסת תקציב 2023 לתוקף יינתנו גם נקודות זיכוי חדשות להורים גם עבור נערים ונערות בני 12 עד 18.
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
(צילום: אלכס גמבורג, מוטי קמחי)
נקודת זיכוי ממס שווה מינואר השנה 235 שקל. לפי החוק שנקבע לפני למעלה משנה ב-2022 ניתנה נקודת זיכוי ממס לכל אחד מהוריו העובדים של ילד/ה בני 12 שנה, בתנאי שהכנסותיו מעבודה הגיעו לסף שמעליו משלמים מס הכנסה.
בתשובה לשאלת ynet הסביר מנהל רשות המיסים כי תשלום נקודות הזיכוי לא יחודש לאחר מועד זה, אלא אם כן תחליט הממשלה להאריך בעתיד את החוק. במקרה כזה, ניתן יהיה לזכות את ההורים בנקודות הזיכוי רטרואקטיבית ממשכורת חודש מרץ.
בשל הפסקת ההטבה, כ-600 אלף הורים לילדים בני 6 עד 12 יפסידו כ-705 שקל עבור כל ילד בשלושה חודשים הקרובים הקרובים או כ-1,410 שקל עבור כל ילד לשני בני הזוג. יחד עם זאת, כאמור, אם התקציב אכן יעבור יקבלו ההורים את הכסף בדיעבד.
כמו כן, אם יש לזוג מספר ילדים בגיל זה, הפסדם יהיה גבוה הרבה יותר, בתנאי שהם משתכרים שכר שממנו מופחת מס בסכום המגיע להם כזיכוי בנקודות המס עבור הילדים. יצוין ששווי ההטבה לשנה לשני הורים עבור ילד אחד בן 6 עד 12 בשנה מגיע במצטבר ל-5,640 שקל.
עלות הוספת הילדים מגיל 12 עד 18 למתן נקודות זיכוי ממס להוריהם תגיע ל-1.5 מיליארד שקל בשנה, שמצטרפים לעלות דומה נוספת לעלות קופת המדינה מהמשך הענקת נקודות זיכוי ממס להורים לילדים מגיל 6 עד 12, הטבה שיזמה הממשלה היוצאת בהוראת שעה שמסתיימת בחודש הבא.
יש לציין כי עד למשכורת חודש יוני לא ישולמו נקודות זיכוי ממס לילדים בגילאי 6 עד 18, ובכך למעשה משפחות רבות ישלמו מס גבוה יותר ממה ששילמו בשנה שעברה, אולם במסגרת חוק ההסדרים הצמוד לתקציב המדינה לשנים 2023-24 שצפוי להיות מאושר סופית עד ל-23 במאי, יחוקק שמתן נקודות הזיכוי תהיה רטרואקטיבית מחודש ינואר 2023 ותהיה בתוקף בשלב זה עד לדצמבר 2024, בעלות כוללת של כשישה מיליארד שקל לשנתיים.