שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יו"ר הקואליציה אופיר כץ, יו"ר ועדת הכספים משה גפני וח"כ ינון אזולאי החליטו היום (ג') על הארכת הטבת המס לשורה של ישובים בארץ, בהם עכו, טבריה ולמעלה מ-10 ישובים ערביים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
זאת, בעוד שלפני כשנתיים, כשהיה סמוטריץ' חבר כנסת מהאופוזיציה, הוא התבטא נגד בדיוק אותה ההטבה (אם כי הצביע בעדה בסופו של דבר), טען כי החוק נועד בעיקרו לעודד התיישבות יהודית ותקף את היוצעת המשפטית בכנסת על כך שהבהירה כי אם מעניקים עוד הטבות לעיר עכו, יש להכליל גם את הישובים הערביים באזור.
1 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה הציונות הדתית
ישיבת סיעה הציונות הדתית
"מופע חי ללמה אנחנו מצביעים ימין ומקבלים שמאל". שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'
(צילום: יואב דודקביץ')
על כך, אמר סמוטריץ' בעת התיקון לחוק שאפשר להעניק יותר הטבות לעכו כי "הטבות המס נוגעות למקום בו קשה לגור, פריפריאלית, ביטחונית וכלכלית, איפה שרוצים לעודד אנשים לגור. החוק המקורי פי אלף יותר רציונאלי מה'ישראבלוף' שאתם עושים עכשיו. עכו סובלת מהגירה שלילית של אוכלוסיות חזקות. אנחנו רוצים להביא לשם אוכלוסיות חזקות ולכן טבעי שניתן להם הטבות מס.
"מה שמתסכל אותי, שזה מופע חי ללמה אנחנו מצביעים ימין ומקבלים שמאל. אין לכם טיפת עמידה מול הקשקוש המשפטי הזה", הוסיף סמוטריץ', בהתייחסו לממשלת נתניהו-גנץ שכיהנה אז.
בעקבות ההחלטה להאריך את ההטבה רגע לפני פקיעתה, אלה 13 הישובים שיזכו בהמשך הטבות המס הגבוהות יותר בשיעור של 12%, לפי הוראת השעה: עכו, טבריה, אבו סנאן, בענה, גדיידה מכר, דייר אל אסד, דייר חנא, טמרה, כאבול, מגד אל כרום, מזרעה, סאגור וסחנין.
שר האוצר סמוטריץ' אמר עם קבלת ההחלטה: "הפריפריה והגליל חשובים לי באופן אישי ולממשלה כולה. החלטתי להאריך את הוראת השעה. לא אתן שעכו וטבריה ייפגעו. תושבי עכו, טבריה ואזרחי ישראל כולם, בתקציב הקרוב יש הרבה בשורות לכלכלה הישראלית וגם לאזרח הקטן".