מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מכונת קפה OMNIA של פיליפס, EP3243/50. מחיר: 2,000-2,600 שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מכונת קפה אוטומטית זה תענוג. לא צריך להיות בריסטה בשביל להכין קפוצ'ינו טוב, או אפילו משקאות ספציפיים יותר כמו לאטה מקיאטו. מכונת הקפה OMNIA של פיליפס מבטיחה להכין חמישה סוגי משקאות שונים בלחיצת כפתור. האם הם גם טעימים? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מכונת קפה OMNIA של פיליפס
מכונת קפה OMNIA של פיליפס
מכונת קפה OMNIA של פיליפס
מדובר במכונת קפה מהזן של "לוחצים על כפתור והמכונה עושה את כל השאר". במעלה המכונה מכניסים פולים ויש מקום גם לקפה טחון. המכונה מגיעה עם כפתורים פיזיים, שאמנם מעוצבים כטאץ', אבל בהחלט מורגשת הלחיצה עליהם, וישנם חמישה סוגי קפה שהמכונה מציעה - אספרסו, קפה, אמריקנו, קפוצ'ינו ולאטה מקיאטו, כאשר בכל אחת מהאפשרויות ניתן לבחור האם רוצים אחד או שניים מאותו סוג. בנוסף ניתן לשלוט בעוצמת הקפה (חלש, בינוני, חזק), ואם אתם מיטיבי לסת ואניני חך - תוכלו לבחור מתוך 12 דרגות את טחינת הקפה הרצויה שתשפיע בהתאם על הטעם והארומה. לאחר שתבחרו מה שתרצו, לוחצים על כפתור PLAY והמכונה מתחילה בהכנה.

בשביל המשקאות עם החלב יש לצרף את מקציף החלב המגיע עם המכונה. המקציף מעט מוזר. הוא פועל על ידי עירבוב מהיר של החלב בתא ההקצפה במהירות גבוהה, ללא צינורית. מצד אחד, הניקוי שלו קל ופשוט בזכות כך, מצד שני, יש לו פיה אשר מכוונת למקום בו נמצאת כוס הקפה, אבל הזוית עומדת באופן שלקח לנו כמה ניסיונות להבין היכן בדיוק להעמיד את הכוס. עם זאת, הקצף שיוצא ממנה מוצלח מאוד, נפוח ועמיד, ומצליח לייצר גם קפוצ'ינו בצבעים. יותר מכך, המכונה גם מאפשרת לשלוט בכמות הקצף, וכך בשילוב כל האפשרויות תוכלו לייצר לעצמכם את ה"לאטה חלש עם מעט קצף" שאתם כל כך אוהבים.
הרעש מן המקציף גדול יחסית, וכך גם מהכנת קפה בלבד. חיסרון נוסף של מכונת ההקצפה הוא שאין אפשרות להקציף חלב בלבד, אלא רק כחלק מהמשקאות המוצעים. כלומר, אם תרצו פשוט חלב חם לשוקו שלכם, למשל, עדיף לכם לחמם בפינג'אן על הגז.
ומה בנוגע לקפה? הוא יוצא עם ראש קרמי, כראוי. אהבנו במיוחד את אופציית הקפה שהיא משהו בין אספרסו לאמריקנו, ופשוט הכמות המושלמת לכוס הקפה של הבוקר.
למכונה לוקח לא מעט זמן להתחמם, כמו שקורה הרבה פעמים במכונות מסוג זה, אבל כאן היא גם מתקררת די מהר ונסגרת. כך שאם עיברו 15 דקות בין הקפה הקודם לזה שתכינו עכשיו, תצטרכו להדליק אותה ולחכות שוב.
בנוסף, למכונה מיכל מים די גדול, שמספיק לכמות נאה של כוסות קפה.
ניקוי המכונה פשוט ונוח למדי, פרט למגש האוסף את המים מהכוסות, שכשהוא מתמלא מים, הדרך היחידה שהמים לא יישפכו כשתוציאו אותו היא לזכור לרוקן אותו מספיק זמן לפני שהתמלא. אחת לכמה חודשים יש לשמן את חלקה הפנימי של המכונה באמצעות חומר ייעודי המגיע עם המכונה וגם להחליף את סנן המים, אבל לפי החוברת שני הדברים הללו הם המלצה בלבד.
בנוסף, המכונה עשויה ברובה מפלסטיק, ומומחה למכונות קפה אמר שזה מעיד על כך שגם חלקיה הפנימיים לא מהרמה הראשונה. עם זאת, מחירה הוא כמו של מכונות אחרות מסוגה, שגם הן לוקות בפלסטיקה, כאשר מכונות מתכת עולות הרבה יותר, והטעם של הקפה, לפחות לרמת אנינות הטעם שלנו, אחלה לגמרי.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.