מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מיקסר שף XL טיטניום פטיסייר של קנווד (Kenwood) מדגם KWL90.004.SI. המחיר: 5,199-3,245 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשנים האחרונות עולם הטק הגיע למטבח. תנורים שגם מטגנים, סירי לחץ שגם אופים ועכשיו גם המיקסרים אומרים - תורנו. המיקסר פטיסייר של קנווד מגיע עם הכותרת מיקסר מבשל משום שהוא גם מערבל וגם מחמם את הקערה שבה מתערבלים. האם הכל נעשה טוב ואיך בכלל העירבול שלו? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מיקסר שף XL טיטניום פטיסייר של קנווד
מיקסר שף XL טיטניום פטיסייר של קנווד
מיקסר שף XL טיטניום פטיסייר של קנווד
(צילום: יח"צ)
קנווד חזקים במיקסרים ודי מפורסמים כמתחרים של המיקסר הכי מפורסם בשוק. הידע הזה נראה מיד כשמביטים במיקסר - הוא יפה, מרשים ונראה ומרגיש שעשוי מחומרים עמידים ואיכותיים. וו הלישה למשל חזק ויציב. המיקסר גדול למדי, כך שתצטרכו מקום על השיש ומקום לאחסן אותו, ומפאת כל הפיצ'רים שלו הוא גם כבד למדי. מצד שני, הכובד נותן יציבות שמאוד חשובה למיקסר.
כל הפונקציות הרגילות של המיקסר עובדות נהדר. הוא מקציף ביצים בשניות, אוסף לתוך קערת המערבל את כל הדברים מהצדדים ואף מגיע עם מכסה שמונע שפריצים של נוזלים לעבר הקירות.
הפיצ'ר המגניב הראשון הוא המשקל המובנה. כל דבר שתוסיפו לקערת העירבול נשקל ומופיע על המסך, כך שאם תוסיפו 20 גרם ל-700 גרם קמח יופיע על המסך המשקל 720 גרם. ישנה אפשרות לאפס המשקל בין הוספת מוצר אחד למשנהו וכך תשמש הקערה גם כמשקל הראשוני, זה שבכלל שוקל ששמתם 20 גרם סוכר. המשקל מדוייק מאוד. השווינו אותו למשקל האפיה המקצועי שלנו ועמד בתקן. המכסה השקוף יעיל מאוד גם כאן משום שהתפחה טובה דורשת כיסוי.
החימום הוא הפיצ'ר השני המגניב. הכנתם בצק? העבירו הקערה למצב חימום והנה, קידמתם את ההתפחה שלו. עוצמת החימום נעה בין 20 ל-140 מעלות, כך שהקערה מאפשרת אף המסת שוקולד ולמעשה להכין עוגה שלמה רק במיקסר (חוץ מהאפיה הסופית כמובן). ההמסה עובדת נהדר גם היא וחוסכת לכלוך וסירים נוספים. מאוד מגניב.

יעיל אך לא מאוד שקט

וו הלישה של המיקסר ארוך מספיק כדי לאסוף את הבצק מכל פינות הקערה. לקח לנו רגע להבין שהוא מצליח בעדונו מביטים בפירורי קמח שלא התחברו לבצק, אבל כולם נאספו, כולל הפירורים מהכי למטה של הקערה. דווקא מבחינת המהירויות השונות, היינו רוצים מהירות אמצע בין המהירות הכי נמוכה למהירות הראשונה. הקפיצה שם גדולה מדי. חוץ מזה, הוא לא מאוד שקט. יש רעש כשהוא עובד.
השליטה על המהירות ועל החום נעשית דרך מסך טאצ' חמוד וחוגה פיזית. המסך טאצ' עובד מצוין, אם כי יש שהתלוננו שמדי פעם הוא מקרטע, אנחנו לא חשנו. יש לו פיצ'ר שנראה מיותר - בחירת צבע התצוגה, אך ייתכן בהחלט שלאנשים עם עיוורון גוונים זה בא טוב.
המיקסר מגיע עם שתי קערות - אחת של 7 ליטר ואחת קטנה יותר, מה שמאפשר לשחק עם כמויות הבצק וכל דבר לישה אחר שאתם מכינים. הוא גם מגיע עם מגוון זרועות לכל מה שצריך, כולל אפילו רשת אידוי למי שרוצה להכין בצק הדורש אידוי. בנוסף, יש לו טיימר המאפשר לקבוע זמן הבישול ואף אפשרות לתכנן עבודה בפולסים, כלומר לערבל במרווחים. מאוד יעיל לבצק הדורש מדי פעם עוד לישה. ודבר קטן אחרון - הוא מגיע עם קלף להורדת שאריות בצק מהקערה לתוך הבצק המרכזי. יעיל וחשוב. מי שעד כה השתמש בידיים בשביל זה - היכונו לשידרוג.
כמעט שאין צורך לציין שהחיסרון הכי גדול במיקסר הזה הוא כמובן המחיר. עם זאת, למי שעובד הרבה עם מיקסר או סתם רוצה להתפנק, מדובר באחלה מכשיר שעושה עבודה נהדרת. האופה בבית די התאהבה בו.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.