הקורונה נגד ענקית המזון המהיר: מקדונלד'ס דיווחה היום (ג') על ירידה גדולה במכירות לאחר שסניפים ברחבי העולם של ענקית המזון המהיר נאלצו להיסגר בעקבות הקורונה, והפעילות הוגבלה לשירות דרייב ת'רו (טייקווי עם רכב) ומשלוחים בלבד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
רשת המזון המהיר מסיימת את הרבעון השני עם רווח נקי של 438.8 מיליון דולר או 65 סנט למניה, מול 1.52 מיליארד דולר או 1.97 דולר למניה ברבעון המקביל. הרווח המתואם עמד על 66 סנט למניה, משמעותית מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 74 סנט למניה.
הפסקת השימוש בפלסטיק תקפה, בינתיים, רק בבריטניה ובאירלנדהפסקת השימוש בפלסטיק תקפה, בינתיים, רק בבריטניה ובאירלנד
מקדונלד'ס
(צילום: shutterstock)
ההכנסות ירדו ל-3.76 מיליארד דולר, לעומת 5.41 מיליארד דולר ברבעון המקביל, ובמקרה זה מעל הצפי שעמד על 3.70 מיליארד דולר. סה"כ, ההכנסות נפלו בתקופה המדוברת ב-30.5%.
המכירות בחנויות הזהות (שפתוחות לפחות שנה) בעולם נפלו ב-23.9% על רקע סגרים שהוטלו במדינות כמו בריטניה, צרפת ובאמריקה הלטינית. המכירות בחנויות הזהות בארה"ב ירדו ב-8.7%. החל מ-30 ביוני כמעט כל הסניפים של הרשת בעולם פתוחים, כולל כ-2,000 סניפים בארה"ב, אך רובם הגדול תחת מגבלות של מספר המבקרים.
"הנוכחות החזקה שלנו בתחום הדרייב ת'רו וההשקעה שביצענו במערך המשלוחים והדיגטל בשנים האחרונות שירתו אותנו היטב בתקופה הלא ודאית הזו", מסר המנכ"ל, כריס קמפצינזסקי (Chris Kempczinski).
בדומה לרשתות אחרות, גם במקדונלד'ס הודיעו כי יחייבו את הלקוחות לעטות מסכות בעת הכניסה לסניפים בארה"ב, והעובדים אף יחלקו מסכות בעת הצורך. לפי הודעת החברה, בסביבות 96% מהסניפים פועלים עם שירות דרייב ת'רו, משלוחים או תפוסה מופחתת.