ממשיכים עם הסכמי הגג: מועצת מקרקעי ישראל אישרה את הצעת משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל להאריך את תוקף החלטת המועצה לגבי חתימת הסכמי גג עם רשויות מקומיות לטובת הסרת חסמי שיווק ופיתוח עד לסוף 2021. ההחלטה מאשררת את מודל הסכמי הגג ככלי ממשלתי ותאפשר למדינה לחתום על הסכמים נוספים בשנה הקרובה.
על פי תוכנית העבודה המקודמת בימים אלה במשרד השיכון, מתוכננים הסכמי גג חדשים בהיקף של 45 אלף יחידות דיור ביישובים רחובות, המועצה המקומית בני עייש, רכסים, טמרה ומעלה אדומים. במקביל, ברשות מקרקעי ישראל מקדמים הסכמים חדשים מול קריית גת (הסכם גג שלישי שצפוי להיחתם עם הרשות בחלק המערבי שלה), נס ציונה, כפר סבא, פתח תקווה ואום אל פאחם בהיקף של 44,600 יחידות דיור.
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה. צילום: דוד הכהן
אתר בנייה. צילום: דוד הכהן
אתר בנייה
(צילום: דוד הכהן)
מודל הסכמי הגג מקודם מאז 2014, במסגרתו המדינה מתחייבת לסבסד פיתוח תשתיות תומכות דיור, במטרה לעודד את הרשויות המקומיות לספק היתרי בנייה להקמת אלפי דירות. עד כה נחתמו 32 הסכמים כאלה. כאמור את ההסכמים מקדמים הן משרד השיכון (על קרקעות שהמשרד אחראי על פיתוחן) והן רשות מקרקעי ישראל (על קרקעות שהרשות אחראית על פיתוחן).
יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מסר: "הארכת התוקף לחתימה על הסכמי גג מהווה אבן דרך משמעותית בבניית הארץ ומתן מענה לביקושים העולים. שיתוף הפעולה מול הרשויות המקומיות יוצר תמהיל בנייה ופיתוח כדאי. בערים שבהן ההסכמים כבר פעילים, נוספו אלפי יחידות דיור ושודרגו פני השכונות הקיימות והתשתיות".
יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, הוסיף: "אישור ההחלטה פה אחד נובע מההבנה כי הסכמי הגג הם הכלי המשמעותי ביותר לשיווק יחידות דיור לאורך זמן וליכולת שלנו לייצר תוכניות עבודה אפקטיבית. רמ"י ומשרד השיכון פועלים באופן רציף ומאומץ לפתרון חסמים ומתן מענה לביקושים בשוק הדיור ומנהלים מ"מ מתקדם עם רשויות מקומיות רבות לצורך חתימה על הסכמי גג בהיקף של 90 אלף דירות נוספות".