אור ירוק להקמת קריית הממשלה החדשה בנתניה: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר אישרה את תוכנית הבינוי להקמת קריית הממשלה המחוזית בעיר בהיקף של כ-250 מיליון שקל. הוועדה ומינהל ההנדסה בעירייה אישרו מתן היתר בנייה לחברת אלקטרה בנייה, שתחל בעבודות ההקמה של הפרויקט בימים הקרובים.
מדובר בקריית ממשלה נפתית, שתאגד לראשונה את כלל משרדי הממשלה באזור צפון השרון. חברת אלקטרה זכיינות זכתה לפני כשנתיים במכרז של משרד האוצר, במסגרתו היא תתפעל את הקריה לתקופה של 25 שנה. בתמורה היא תקבל כ-15 מיליון שקל מדי שנה וכן מענק הקמה של 33 מיליון שקל. הקמת הפרויקט מתוכננת לתקופה של ארבע שנים.
2 צפייה בגלריה
קריית הממשלה נתניה
קריית הממשלה נתניה
אור ירוק. קריית הממשלה נתניה
(הדמיה: משרד הוק אדריכלים)
הקריה תשתרע על פני שטח של כ-30 אלף מ"ר ותכלול 12 קומות עם חניון תת קרקעי בן ארבע קומות. היא תאגד את נציבות מס ההכנסה, משרדי המע"מ, רשות האוכלוסין, שירות התעסוקה, משרד המשפטים, משרד הבריאות, משרד הקליטה, בית הדין הרבני, משרד הרווחה, משטר ישראל ורשות הגבייה. בהמשך יוקצה במגרש הסמוך שטח להקמת בית משפט.
את המכרז פרסם מינהל נכסי הדיור הממשלתי באגף החשב הכללי, לאחר שבדצמבר 2017 אישרה מועצת העיר נתניה את החוזה שנחתם בין העירייה לממשלה להחכרת השטח וב-2020 אישררה את החוזה.
2 צפייה בגלריה
קריית הממשלה נתניה
קריית הממשלה נתניה
לראשונה קריית ממשלה מחוזית
(הדמיה: משרד הוק אדריכלים)
ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, מסרה: "אני מברכת על הקמת הקריה שיוצאת אל הפועל לאחר מאבק של שנים, ומאמינה שהיא תאפשר נגישות גבוהה של תושבי נתניה והסביבה לשירותים שמוענקים על ידי משרדי הממשלה השונים".
קבוצת אלקטרה בע"מ, בניהולו של איתמר דויטשר, פועלת כיום, באמצעות החברות הבנות שבבעלותה, בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בארץ, פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל, שירות ואחזקה, פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום ומגזר הזכיינות.