עוד עסקת ענק בתחום המשרדים - למרות הקורונה: קבוצת הנדל"ן המניב גב-ים חתמה היום (ב') על הסכם שכירות ראשון עם חברת הסטארט-אפ הירושלמית לייטירקס ( Lightricks) בפארק התעסוקה "גב-ים פארק העברית", המוקם בימים אלה בתחומי קמפוס ספרא בגבעת רם באוניברסיטה העברית בירושלים. במסגרת ההסכם שכרה החברה, המפתחת אפליקציות לעריכה ועיצוב תמונות וסרטונים בסמארטפון, שטח של כ-16 אלף מ"ר לתקופה של 10 שנים תמורת כ-190 מיליון שקל.
פארק התעסוקה צפוי לכלול ארבעה בניינים בשטח 270 אלף מ"ר על קרקע בשטח 30 דונם. ההשקעה בהקמתו נאמדת ב-1.4 מליארד שקל ועל פי ההערכות יועסקו בו כ-10,000 עובדים. בספטמבר 2019 זכתה גב-ים במכרז של האוניברסיטה העברית להקמת פארק עסקים לתעשייה עתירת ידע וניהולו, במסגרת עסקת קומבינציה שבה שותפות האוניברסיטה והרשות העירונית לפיתוח ירושלים. חלקה היחסי של גב-ים בהסכם הוא 66% (והכנסתה מהשכירות בהתאם).
1 צפייה בגלריה
פרויקט גב ים פארק העברית
פרויקט גב ים פארק העברית
פרויקט גב ים פארק העברית
(הדמיה: משה צור אדריכלים)
בתוך כך, החברה מנהלת מגעים ראשוניים עם מספר חברות הייטק נוספות לשכירת משרדים בפארק. נזכיר כי בשבועות האחרונים חתמה החברה על עסקאות נוספות בתחום המשרדים עם ענקיות הייטק בינלאומיות כמו אפל וג'נרל מוטורוס בחיפה ובהרצליה פיתוח.
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, מסר: "אנו מסמנים את האוניברסיטה העברית בירושלים כמוקד ההייטק הבא של מדינת ישראל ורואים בשותפויות האסטרטגיות עם המוסדות האקדמיים המובילים את הבשורה הבאה, שמפגישה את חברות ההייטק עם ההון האנושי הטכנולוגי האיכותי ביותר".
מנכ"ל לייטריקס, ד"ר זאב פרבמן, הוסיף: "לייטריקס נכנסת לאחת השנים המלהיבות והמאתגרות בתולדותיה, הקורונה והשלכותיה הן רק אחד מתוך האתגרים שעלינו לפצח. למרות הקורונה, המשכנו לגייס כוח אדם ולגדול משמעותית, כשאר רק בשנה האחרונה גייסנו למעלה מ-150 עובדים. המשרדים החדשים הם השלב הבא ביצירת תחושת סיפוק ושביעות רצון של עובדי החברה והתאמתם ל-DNA של לייטריקס".
העסקה יצא לפועל בעקבות שיתוף הפעולה עם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון; מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, אייל חיימובסקי; נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן; וסגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה, ישי פרנקל. חברת לייטריקס נוסדה על ידי יוצאי האוניבסיטה העברית שזנחו קריירה באקדמיה לטובת הקמת סטארט-אפ. כיום שווי החברה למעלה ממיליארד דולר.