חברת דיפלומט, החברה הגדולה בישראל להפצה וייבוא מזון וטואלטיקה שבשליטת נעם וינמן, נכנסת לעולם הקאנביס. החברה הקימה שותפות חדשה יחד עם ניר פלטר, הבעלים של יקב פלטר, שמזה שבע שנים פעיל בארה"ב עם שותפיו בתחום ייצור ושיווק מוצרים המכילים סי.בי.די (רכיב של הקאנביס המשמש לקוסמטיקה, תוספי תזונה וכו') וחברת תיקון עולם, אשר מובילה בתחום הקנאביס בישראל ונסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב - שתייצר מותג בתחום הסי.בי.די. זאת על רקע הציפייה לשינוי הרגולציה הצפוי בישראל, שיאפשר לראשונה מכירה ושיווק של מוצרי סי.בי.די בארץ.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההסכם בין שלוש החברות נועד להנגיש את ההמפ, הצמח ממנו מופק הסי.בי.די לצרכן הישראלי, בדומה לארה"ב, שם הוא חוקי. "להמפ יש את כל היתרונות הרבים של הקנאביס, רק בלי החומר הפסיכו-אקטיבי", אומר ניר פלטר, מייסד ומנכ"ל פי.אס.סי גרופ. "הסי.בי.די שמופק ממנו הוא פתרון טבעי, בריא ובטוח להרבה מצוקות ובעיות רפואיות.
1 צפייה בגלריה
צלמת האירועים שהפכה להיות שליחת קנאביס
צלמת האירועים שהפכה להיות שליחת קנאביס
קנאביס
(צילום: לירון שרון)
"זו מהפכה של ממש, לא פחות, שכבר התרחשה בארה"ב ומתרחשת עכשיו גם בשאר העולם. ההמפ והסי.בי.די שמופק ממנו חוקיים בארה"ב ובעוד מדינות רבות בעולם. אנחנו שמחים וגאים להביא אותו סוף סוף גם לישראל, כי הגיע הזמן.
"תיקון עולם ומדיטרנד הם הפרטנרים האידאלים לשותפות הזו. באופן אישי, זו סגירת מעגל מרגשת עבורנו. כחברה שפועלת בשוק האמריקני והעולמי, אנחנו מחכים בציפייה שהרגולציה בישראל תשתנה ונשמח לשלב בין הידע, הניסיון והיכולות שצברנו ובנינו בשוק האמריקני לבין התעשייה והחקלאות הישראליות. מדובר בתעשייה צומחת בשווי מיליארדי דולרים על פני שלל קטגוריות צרכניות.
במסגרת השותפות ייעשה שימוש בשמן סי.בי.די ממתקני החברה של פלטר בארה"ב, הייצור יתבצע במתקניה של תיקון עולם-קנביט, ולאחר מכן השיווק וההפצה בישראל ייעשה על ידי מדיטרנד (שבשותפות דיפלומט).
העסקה עתידה לשלב בין היכולות המוכחות של שלוש החברות: תיקון עולם-קנביט היא חברת קנאביס מובילה בישראל; מדיטרנד מתמחה בשיווק תרופות ללא מרשם, תוספי תזונה ותזונה פונקציונאלי; ו-PSC שבבעלות פלטר מתמחה בהמפ ובמיצויו, ובפיתוח מוצרים צרכניים בשלל קטגוריות, והיא בעלת ניסיון רב בשוק האמריקני והבינלאומי.