רשת המשביר לצרכן תפתח את הסניפים ביום חמישי הקרוב (14 במאי). הרשת תקדים את מועד הפתיחה שבמקור תוכנן לסוף מאי, הוקדם ל-17 במאי, ולבסוף נקבע להשבוע. עם זאת, לא כל עובדי המשביר ישובו לעבודה בשלב זה.
עם זאת, לא כל עובדי המשביר ישובו לעבודה בשלב זה. הרשת מדווחת כי עד סוף יוני יחזרו 50% מהעובדים שהוצאו לחל"ת, כלומר כ-2,000 עובדים. ביחס ליתר העובדים, תתקבל החלטה "בהתאם למכירות ולביקושים, וכן בהתאם להנחיות הממשלה בקשר למגפת הקורונה ולהחלטות של הקניונים ביחס לאופן הפעלתם והשכירות", מסרה הרשת.
המשביר, בשליטת רמי שביט, סיכמה עם הסתדרות העובדים ועם ועד עובדי החברה על שינוי בתנאים הנלווים לשכר, ותקצץ שכר גם למנהלים וגם לעובדי המטה שמועסקים בחוזה אישי.
המשביר מפעילה 38 סניפים ומעסיקה כ-4,000 עובדים, שמחציתם הם דיילות ועובדים חיצוניים שמועסקים על ידי הספקים. הרשת מדווחת כי "נערכה לפתיחה מיידית של הרשת ככל שתהיה החלטה בדבר פתיחת הקניונים ושטחי המסחר, אך ההגבלות שנקבעו וחוסר בהירות בנוגע לכללים הנדרשים ולאופן יישומם, ובכלל זה בדבר התקהלות בשטח החנות של עובדי חברת הבת, וכן לאור העובדה כי מרבית סניפי הרשת הינם בשטח העולה על 2500 מ"ר כל אחד ויותר, הביאו לכך כי חברת הבת נדרשה לבצע התאמות לשם פתיחת החנויות בהתאם להגבלות שנקבעו. כמו כן, חברת הבת נערכת מול הספקים להתאמת רצפת המכירה בסחורה, דיול ותנאי הסחר".
עם סגירת הקניונים בשל משבר הקורונה, הוציאה המשביר את כל העובדים לחל"ת וסגרה את מטה החברה. הסגירה המלאה של החברה גררה הפסד פדיונות של 240 מיליון שקל אך במקביל גם צומצמו הוצאות החברה.
יתרת המזומנים של החברה עומדת על כ-100 מיליון שקל ויש לה מלאי בשווי 180 מיליון שקל, במחירי קנייה. סך הכל עומדת יתרת המזומנים והמלאי על 280 מיליון שקל, ומנגד למשביר התחייבויות בגובה 160 מיליון שקל שמועד הפרעון שלהם ב-14 במאי.
הרשת מדווחת כי חלק גדול מהמלאי ניתן להחזרה לספקים, שלהם חייבת הרשת 160 מיליון שקל. המשביר מתכוונת להגיע עם הספקים להבנות בדבר דחיית התשלומים שהיא חייבת להם ובמקביל להחזיר חלק מהמלאי לספקים כדי להפחית את החוב מולם. "החברה צופה כי עתיד להתקבל תשלום מהמדינה בגין תקופת ההשהייה, וכן החברה פועלת מול גורמים בנקאיים לקבלת הלוואות בערבות המדינה, הכל בהתאם למתווה משרד האוצר והממשלה.
עוד מבהירה המשביר כי פתיחת הסניפים תיעשה בהתאמת ההוצאות התפעוליות, לרבות התאמת כח האדם ושעות הפתיחה וכן הקלות בתשלומי שכר הדירה ודמי הניהול שניתנו או עתידות להינתן בחודשים הקרובים ,"כדי לשמור על מצבה הפיננסי של החברה". המשביר צופה כי עם ביטול ההגבלות בשל הקורונה, תשוב לפעילות רגילה בחודשים הקרובים, "והכל תוך התאמת הוצאות החברה להכנסותיה".