אחרי כמעט חודש וחצי שמרכזי הקניות הצפופים סגורים, הבוקר (ה') החנויות בקניונים פתחו את שעריהן. מנכ"ל ובעלי אופטיקה הלפרין יעקב הלפרין, התראיין לאולפן ynet מאחד מסניפיו שנפתח ואמר כי "מדובר ביום חג לכל מי שעוסק בקמעונאות.
הלפרין מספר כי מתוך 700 עובדי הרשת הוחזרו היום כ-500 לעבודה, ולדבריו, "בשבוע הבא נגיע למלוא הקיבולת שלנו, וכל 700 העובדים יחזרו. כבעל עסק אני חייב לומר לך שהעובדים זה אחד הדברים שהכי מטרידים אותי, איך אני מסתכל להם בעיניים כשחס וחלילה הם הופכים למובטלים? זה דבר נורא. לכן מבחינתי היום זה יום חג, יום מאושר. כשאני רואה את האופטומטריסט שלי, משה, שבא היום לעבודה וכולו שמח ומאושר - מבחינתי זה יום מדהים".

2 צפייה בגלריה
אופטיקה הלפרין
אופטיקה הלפרין
אופטיקה הלפרין
(צילום: דנה קופל)

לפני פחות מחודשיים, כשעוד לא ברור היה שהסגר יקטע את פעילות הקמעונאיות לתקופה לא מבוטלת, פרסם הלפרין מודעות במטרה להרגיע את הרוחות ולהמשיך בעסקים כרגיל. במודעות נכתב: "די לפאניקה! די להיסטריה, די להפחדה, די להרוס את הכלכלה, די להעלות מחירים בגלל הקורונה. אנחנו עם חזק, עם בריא".
2 צפייה בגלריה
יעקב הלפרין, הבעלים ומנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין
יעקב הלפרין, הבעלים ומנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין
יעקב הלפרין, הבעלים ומנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין
(צילום: איגיל עוזי)
בתוך כך, הלפרין היה אחד מבעלי הרשתות שניסו לשמור על רמת פעילות מסוימת עד הרגע האחרון, ואף אמר כי ישאיר את החנויות פתוחות למעט אלו שבקניונים. "סגרנו במדורג. החזקנו מעמד עוד כשבועיים עד שקראו לנו לסגור את כל החנויות הרמטית. בהתחלה, מ-130 חנויות סגרנו 30, אחרי זה 40, אחרי זה 50. נשארנו עם 30 חנויות 'חירום'. בסוף סגרנו את הכל לצערי הרב. לא נותרה ברירה, גם העובדים לא היו יכולים להגיע בגלל התחבורה הציבורית וגם בגלל הסגרים שכבר הספקנו לשכוח, שהיו מוחלטים".
בעת המשבר, הלפרין הפך לאחד מראשי המחאה של הרשתות הגדולות מול הממשלה, שדרשו פיצויים ומענקים כתנאי לחזרתם לפעילות. "אנחנו נלחמנו לטובת הכלכלה", קובע הלפרין.
קיבלתם כסף?
"בשלב זה לא קיבלנו כלום. המון הבטחות ודברים שעוטפים את זה בצלופן. בשורה התחתונה, אני לא רוצה להיות 'בכיין', אבל לא קיבלנו כלום. אני מקווה שהמדינה תדע לעמוד על מה שהבטיחה. כמו שאדם נותן צ'ק וצריך לדעת לקיים אותו, ככה המדינה נתנה צ'ק, אמנם וירטואלי, אבל צריכה לקיים. כרגע, לשאלתך, לא קיבלנו כלום ושום דבר.
"לסיום", מוסיף הלפרין, "אני רוצה לברך את עם ישראל, חשוב שהמורל יחזור, שאנשים יצאו, ישמחו. אני לא מדבר על כסף, אני מדבר על המורל. כשאני רואה פה אנשים ברחוב וזה מרנין את הלב, משמח לפתוח חנות, להדליק את האור ולהריח את הריח של החנות כשהיא נפתחת בבוקר".